Οι τελευταίες φετινές δοκιμές της Formula 1 συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς, στη Χερέθ της Ισπανίας και στο Αλγκάρβε της Πορτογαλίας και ενώ ο Sebastien Buemi συνεχίζει να είναι εκθαμβωτικά ταχύς, αρχίζει πλέον να διαφένεται ένα σημαντικό προβάδισμα της BMW στην εξέλιξη του KERS.


Η γερμανική ομάδα έχει αρχίσει ήδη να δοκιμάζει για τα Grands Prix του 2009 διάφορες στρατηγικές, με ή χωρίς της χρήση του Συστήματος Ανάκτησης Κινητικής Ενέργειας (KERS). Θυμίζουμε ότι το σύστημα ζυγίζει από 25 ως 50 κιλά και οι ομάδες αναζητούν τον ιδανικό συμβιβασμό με την κατανομή βάρους.


Σε περίπτωση που αποδειχθεί ότι τα 0,3 που προσφέρει το KERS είναι λιγότερα από την απώλεια του συμβιβασμού με την κατανομή βάρους, οι ομάδες δεν θα χρησιμοποιήσουν το KERS – τουλάχιστον όχι στους πρώτους αγώνες του 2009, έτος για το οποίο η χρήση του KERS είναι προαιρετική.


Θα υπάρξουν περιπτώσεις που το αυτοκίνητό μας δεν θα αγωνίζεται με το KERS είπε ο Robert Kubica, που πέρασε όλη τη δεύτερη ημέρα δοκιμών στη Χερέθ εξελίσσοντας το σύστημα. Ένα μονοθέσιο σχεδιασμένο χωρίς KERS είναι ταχύτερο από ένα μονοθέσιο σχεδιασμένο με βάση το KERS, ακόμα κι αν το σύστημα δεν είναι τοποθετημένο.


Το KERS χρειάζεται χώρο και αν δεν το χρησιμοποιήσεις, σημαίνει ότι σπαταλάς χώρο. Αναλύουμε τι είναι καλύτερο και ποια κατεύθυνση εξέλιξης θα πρέπει να ακολουθήσουμε, συμπλήρωσε ο Πολωνός.


Και κατέληξε λέγοντας ότι η σωματοδομή του δεν τον βοηθάει στο συγκεκριμένο θέμα: Η δική μου απαίτηση είναι να έχουμε το πιο ισχυρό και πιο αποδοτικό μονοθέσιο στον πρώτο αγώνα. Θα προτιμούσα να μην είχαμε το KERS, διότι εγώ έχω μεγάλο μειονέκτημα.


Σε αυτό συμφωνούν όλοι οι ψηλότεροι και βαρύτεροι οδηγοί, καθώς υπάρχει επιπλέον βάρος στο αυτοκίνητο την ώρα που το ελάχιστο βάρος του μονοθεσίου μαζί με τον οδηγό έχει παραμείνει το ίδιο με πέρσι, οπότε είναι μειονέκτημα.


Είναι ακόμα σχεδόν αδύνατο να εξηγήσουμε ποια είναι η διαφορά της αίσθησης που δίνει το μονοθέσιο με ή χωρίς το KERS. Κατά τη δική μου άποψη -καθότι είμαι ψηλός και βαρύς οδηγός- δεν είναι κάτι τόσο θετικό, καθώς το βάρος του KERS επηρεάζει πολύ, ειδικά την κατανομή βάρους κι έτσι με περιορίζει πολύ.


Είναι ωραίο να αισθάνεσαι μια επιπλέον ώθηση όταν το πιέζεις. Ναι, δουλεύει, αλλά θα πρέπει να εξετάσουμε αργότερα, όταν θα προσεγγίζουμε τον πρώτο αγώνα της χρονιάς, ποια επιλογή κάνει το μονοθέσιο ταχύτερο. Νομίζω ότι αυτό είναι σημαντικό θέμα.


Με τη φετινή BMW Sauber F1.08, στο μεταξύ, ο Nick Heidfeld αφοσιώθηκε στις δοκιμές διαφόρων ρυθμίσεων και στη συλλογή δεδομένων για τα ελαστικά slicks, όπως άλλωστε έκαναν και οι S. Buemi και Sebastian Vettel με τις φετινές Red Bull RB4-Renault.


Ο Ελβετός και ο Γερμανός σημείωσαν τους κορυφαίους χρόνους τη δεύτερη μέρα των δοκιμών στη Χερέθ, με διαφορά 0,3. Ο N. Heidfeld ήταν σχεδόν 2,3 δευτερόλεπτα πίσω από τον S. Buemi, ο R. Kubica σχεδόν 3,0 και ο Kazuki Nakajima της Williams περίπου 3,3 πιο αργός.


Στο μεταξύ, στο Αλγκάρβε η McLaren έκανε τη δική της πρόοδο με το σύστημα KERS, καθώς ο δοκιμαστής Pedro de la Rosa πέρασε όλη τη δεύτερη ημέρα εξελίσσοντάς το. Προς το απόγευμα ο Ισπανός συγκέντρωσε δεδομένα και για τη νέα εμπρός πτέρυγα, προδιαγραφών 2009.


Η Ferrari, ταυτόχρονα, είχε δύο μονοθέσια στην πίστα με τους δοκιμαστές Luca Badoer και Marc Gene. Η Scuderia δοκίμασε διάφορες ρυθμίσεις στην προσπάθεια κατανόησης των ελαστικών slicks και εργάστηκε στη βελτίωση της αξιοπιστίας του κινητήρα, καθώς κάθε μονάδα θα πρέπει το 2009 να χρησιμοποιείται για τρεις διαδοχικούς αγώνες.


auto.in.gr