Ένα κρισιμότατο τριήμερο ξεκινά σήμερα, Τετάρτη (10/12) για τη Formula 1, στο οποίο θα συζητηθεί και θα ψηφιστεί το σχέδιο του προέδρου της FIA, Max Mosley, για κοινούς κινητήρες Cosworth το 2009, όσο και οι προτάσεις του Συνδέσμου Ομάδων Formula 1 (FOTA) για δραστική μείωση των προϋπολογισμών τους.


Σήμερα (Τετάρτη 10/12), στο Μονακό, ο M. Mosley έχει συνάντηση με τα μέλη του FOTA για να συζητηθούν τα συγκεκριμένα ζητήματα. Στη συνέχεια, αυτά θα τεθούν προς ψήφιση από το Παγκόσμιο Συμβούλιο του Μότορσπορ, το πρωί της Παρασκευής (12/12).


Φυσικά, θα συζητηθεί και το θέμα που προέκυψε με τη Renault – και από τις γενικότερες αντιδράσεις θα φανεί αν ο φόβος αποχώρησης της γαλλικής εταιρείας από τη Formula 1 είναι βάσιμος. Για την κατανόηση του θέματος της Renault αλλά και των κρίσιμων αποφάσεων που ετοιμάζεται να λάβει η Formula 1, είναι απαραίτητο να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.


Η Cosworth κερδίζει το διαγωνισμό.


Λίγες ώρες μετά τα επίσημα λόγια του προέδρου της Honda, Takeo Fukui, ότι η εταιρεία θα αποσύρει άμεσα την υποστήριξή της στην ομάδα της Formula 1 και θα την θέσει προς πώληση, ο πρόεδρος της FIA, Max Mosley, ανακοίνωσε ότι η Cosworth κέρδισε το διαγωνισμό για την κατασκευή των κοινών κινητήρων του 2010.


Η πρόταση του M. Mosley, που θα ψηφιστεί την Παρασκευή (12/12) από το Π.Σ.Μ., δίνει στις ομάδες τρεις επιλογές για τον κινητήρα της περιόδου 2010-2012.


1) Αγορά του κινητήρα της Cosworth με εφάπαξ καταβολή 2,5 εκατομμυρίων δολαρίων και αντίτιμο οκτώ εκατομμύρια δολάρια ετησίως. Αυτές οι τιμές θα ισχύουν αν βρεθούν τουλάχιστον τέσσερις ομάδες και το όριο δοκιμών παραμείνει στα 30.000 χιλιόμετρα το 2009 (κάτι που ίσως μειωθεί, στο πλαίσιο μέτρων περιορισμού του κόστους).


2) Κατασκευή του κινητήρα με βάση το σχέδιο της Cosworth. Αυτό προτείνεται ώστε οι ομάδες να βαφτίζουν τους κινητήρες με το όνομά τους, καθώς θεωρούν ότι είναι κρισιμότατη για την προώθηση των προϊόντων τους η κατασκευή των κινητήρων τους.


3) Διατήρηση των σημερινών κινητήρων, αλλά με εξίσωση της απόδοσής τους με τον κινητήρα Cosworth και, φυσικά, με πλήρη παύση της εξέλιξής τους.


Φήμες για ενδιαφέρον της Renault.


Παρότι το σχέδιο τυπικά δεν έχει ψηφιστεί ακόμα, ο Max Mosley έχει δώσει διορία στις ομάδες της Formula 1 να επιλέξουν μία από τις τρεις επιλογές μέχρι την Πέμπτη (11/12), μια μέρα πριν τη συνεδρίαση του Παγκοσμίου Συμβουλίου του Μότορσπορ.


Τις τελευταίες ώρες έγινε γνωστό ότι την αγορά του κινητήρα Cosworth εξετάζουν οι ιδιωτικές ομάδες Williams, Red Bull Racing, Toro Rosso και Force India – ωστόσο ο ιταλικός και βρετανικός Τύπος ισχυρίζεται ότι και η Renault έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον!


Για έναν κατασκευαστή, ειδικά έναν με οικονομικά προβλήματα, μια τέτοια κίνηση είναι εξαιρετικά συμφέρουσα (δεδομένου ότι όλοι οι κινητήρες θα αποδίδουν ακριβώς την ίδια ισχύ). Το κόστος αγοράς του Cosworth V8 είναι σαφώς υποπολλαπλάσιο του κόστους συντήρησης ολόκληρου τμήματος κινητήρα.


Πρόβλημα με τον FOTA.


Ωστόσο, η συγκεκριμένη φημολογία προκαλεί ένα σοβαρό πρόβλημα. Η Renault, αν προχωρήσει στην αγορά του κοινού κινητήρα της Cosworth το 2010, θα παρεκκλίνει της πορείας που έχουν χαράξει για το ζήτημα οι υπόλοιπες εργοστασιακές ομάδες του FOTA.


Οι Ferrari / Fiat, Mercedes-Benz, BMW, Toyota, Renault είχαν μέχρι τώρα αδιάλλακτη στάση στο θέμα χρήσης του κοινού κινητήρα, ακριβώς επειδή εκτιμούν ότι βρίσκονται στη Formula 1 για να προβάλλουν τα προϊόντα τους – και ο κινητήρας Cosworth δεν είναι δικό τους προϊόν.


Τα δημοσιεύματα στη Βρετανία και στην Ιταλία περί ενδιαφέροντος της Renault για τον Cosworth, λοιπόν, εμφάνισαν ένα ρήγμα στην κοινή πολιτική των εργοστασιακών ομάδων του Συνδέσμου FOTA. Για το λόγο αυτό η Renault F1 έσπευσε να βγάλει επίσημη ανακοίνωση ότι εξακολουθεί να συμπλέει με την πολιτική του FOTA.


Έπειτα από τις εικασίες που εμφανίστηκαν στον ιταλικό Τύπο, η ING Renault F1 Team επιθυμεί να δηλώσει ότι οι θέσεις της ομάδας και της Renault είναι σε πλήρη σύμπνοια με εκείνες του FOTA. Θέλουμε να σημειώσουμε πως ούτε ο κ. Briatore ούτε η Renault έχουν μιλήσει στον Τύπο για το θέμα, πριν από αυτό το επίσημο δελτίο Τύπου, ανέφερε η ανακοίνωση της Renault F1.


auto.in.gr