Ο Sebastien Ogier επιβεβαίωσε στο πρωινό loop του Ράλι Ουαλίας για ποιο λόγο θεωρείται ένας από τους αστέρες του μέλλοντος, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη ειδική της ζωής του με αυτοκίνητο WRC και διατηρώντας την πρωτοπορία στη γενική κατάταξη στο μεσημβρινό Service Park!


Ο Γάλλος, πρωταθλητής του Junior WRC, εκμεταλλεύτηκε πάντως τις πολύ δύσκολες καιρικές συνθήκες του πρώτου σκέλους του τελευταίου φετινού αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι. Ο πάγος, σε πολλά σημεία των Ειδικών Διαδρομών, ευνοεί τους οδηγούς που εκκινούν πιο αργά.


Συγκεκριμένα, στη λάσπη της Ουαλίας οι πρωτοπόροι δεν είχαν ξεκάθαρη εικόνα του δρόμου και των σημείων που υπάρχει πάγος, ενώ εκείνοι που ακολουθούσαν έβλεπαν την ιδανική γραμμή και τα σημεία φρεναρίσματος εκείνων που είχαν προηγηθεί στην Ε.Δ. Αυτό, φυσικά, δεν μειώνει την επίδοση του S. Ogier.


Ο ασυνήθιστα βαρύς χειμώνας στην Ουαλία ανάγκασε τον επικεφαλής ασφαλείας της FIA να ακυρώσει την επαναλαμβανόμενη Ειδική Διαδρομή Hafren -κρίνοντας ότι η ολισθηρότητα του δρόμου θα έβαζε σε κίνδυνο τους συμμετέχοντες- κι έτσι τα πληρώματα αγωνίστηκαν σε δύο από τις τέσσερις ειδικές διαδρομές του πρώτου σκέλους.


Νωρίτερα, το μήκος της Ειδικής Διαδρομής Hafren, που ήταν και η πρώτη της ημέρας, είχε μειωθεί από 19,1 σε 3,6 χιλιόμετρα, αλλά και πάλι δεν ήταν εφικτό να περάσουν οι οδηγοί σε αγωνιστικό ρυθμό. Έτσι, ο αγώνας ξεκίνησε με την δεύτερη ειδική, τη Sweet Lamb, η οποία επίσης μειώθηκε από 5,11 σε 4,28 χλμ.


Σε εκείνη ο S. Ogier (Citroen C4 WRC) σημείωσε τον πρώτο χρόνο, με διαφορά πέντε δευτερολέπτων από τον δεύτερο Francois Duval (Stobart Ford) και δέκα δευτερολέπτων από τον Sebastien Loeb (Citroen), που σημείωσε τον 8ο χρόνο. Οι Jari-Matti Latvala και Mikko Hirvonen της Ford έκαναν τον 9ο και 11ο αντίστοιχα.


Τόσο οι S. Loeb όσο και οι F. Duval και M. Hirvonen είπαν ότι η λάσπη τους εμπόδιζε να διαπιστώσουν σε ποια σημεία υπήρχε πάγος. Ο πρώτος δήλωσε: Ηταν σωστή η απόφαση ακύρωσης της πρώτης Ειδικής Διαδρομής, ενώ αυτή ήταν στο όριο. Υπάρχουν συνεχείς εναλλαγές πρόσφυσης. Δεν είναι καθόλου διασκεδαστικό.


Η επόμενη Ειδική, τρίτη της ημέρας, επίσης μειώθηκε – από 35,34 σε 18,28 χιλιόμετρα! Ο J.M. Latvala ξεκίνησε την αντεπίθεσή του σημειώνοντας τον πρώτο χρόνο, αν και είπε ότι έκανε αρκετά λάθη στο τέλος. Για το θέμα ο S. Loeb διευκρίνισε ότι μετά το 15ο χιλιόμετρο υπήρχε πολύς πάγος.


Ο Mads Ostberg έκανε την έκπληξη με τον δεύτερο χρόνο (που τον ανέβασε στην ίδια θέση της γενικής), την ώρα που με τον τρίτο χρόνο σε αυτή την Ειδική ο S. Loeb ανέβηκε 5ος στη γενική κατάταξη, δηλώνοντας: Όταν αρχίσαμε να αποκτούμε αυτοπεποίθηση, είχαμε μια στιγμή υπερβολικής πλαγιολίσθησης. Το πρόλαβα και είμαι πολύ χαρούμενος που απέφυγα το τετ-α-κε. Είμαι χαρούμενος που τερμάτισα την Ειδική, δεν με ανησυχεί τόσο ο χρόνος μου.


Όλα αυτά, φυσικά, δεν βοήθησαν καθόλου τον Valentino Rossi. Ο Ιταλός, που έχασε σχεδόν δύο λεπτά σε δύο Ειδικές, βρίσκεται στην 31η θέση. Έχει υπερβολικό πάγο και είναι πολύ επικίνδυνο, αλλά οι διαδρομές είναι καλές και το διασκεδάζω. Σίγουρα χωρίς πάγο θα ήταν καλύτερα, δήλωσε ο γιατρός.


Όσο για τον Mikko Hirvonen, που χρειάζεται τη νίκη για να βοηθήσει την Ford να κατακτήσει το πρωτάθλημα Κατασκευαστών, εξήγησε: Έβλεπα τις γραμμές του Sebastien, αλλά ήμουν πολύ προσεκτικός. Ήξερα ότι θα συναντούσαμε πάγο, αλλά ξόδεψα πολύ χρόνο περιμένοντας να τον συναντήσω. Οταν τον συνάντησα είχα μια πολύ δύσκολη στιγμή, ενώ μέχρι τότε ήμουν υπερβολικά προσεκτικός.


Πίσω στον Sebastien Ogier, ο οποίος με τον πέμπτο του χρόνο στην τρίτη Ειδική διατήρησε το προβάδισμα της γενικής κατάταξης! Έίναι ονειρικό ξεκίνημα, είμαι έκπληκτος. Η πρώτη ειδική γλιστρούσε πολύ. Παρότι μπορώ να δω την ιδανική γραμμή, ήταν εξωφρενικό, είπε ο Γάλλος!


ΡΑΛΙ ΟΥΑΛΙΑΣ 2008 – ΠΡΩΤΟ ΣΚΕΛΟΣ


ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ (Μετά την 4η ειδική διαδρομή)












































1. Ogier-Ingrassia Citroen C4 WRC 13:55.0
2. Ostberg-Unnerud Subaru Impreza WRC +2.3
3. Latvala-Antilla Ford Focus WRC +3.9
4. P.-G. Andersson-J. Andersson Suzuki SX4 WRC +6.7
5. Loeb-Elena Citroen C4 WRC +8.1
6. Atkinson-Prevot Subaru Impreza WRC +10.5
7. P.Solberg-Mills Subaru Impreza WRC +11.0
8. Gardemeister-Tuominen Suzuki SX4 WRC +12.8
9. Sordo-Marti Citroen C4 WRC +13.6
10. Duval-Giraudet Ford Focus WRC +15.0

auto.in.gr