Σημειώνοντας εκθαμβωτικούς χρόνους, ένα δευτερόλεπτο ταχύτερους από το συναγωνισμό, ο Valentino Rossi της Yamaha και ο Dani Pedrosa της Repsol Honda κυριάρχησαν κατά την δεύτερη -και τελευταία για φέτος- ημέρα δοκιμών του MotoGP, στη Χερέθ της Ισπανίας.

Τον Ιταλό και τον Ισπανό χώριζαν μόλις 18 χιλιοστά του δευτερολέπτου, καθώς οι δύο σημείωσαν τους ταχύτερους χρόνους τους με τις ενδιάμεσες μοτοσικλέτες – δηλαδή τις πρωτότυπες Yamaha M1 και Honda RC212V που εφαρμόζουν πολλά από τα εξαρτήματα των μοτοσικλετών του 2009.

Την τελευταία ημέρα στην Ισπανία, οι αναβάτες έχασαν όλο το πρωί επειδή η πίστα ήταν ακόμα βρεγμένη από τη βραδινή βροχή. Ωστόσο, το απόγευμα είχαν τρεις πλήρεις ώρες στη διάθεσή τους και ο Valentino με τον Dani σημείωσαν χρόνους εφάμιλους των κορυφαίων που επιτεύχθηκαν στη Χερέθ στο φετινό Grand Prix.

Τον τρίτο χρόνο σημείωσε ο Jorge Lorenzo, στην πρώτη του συστοιχία γύρων με την πρωτότυπη Yamaha M1, ενώ εξαιρετικά ενθαρρυντικό ήταν το γυρολόγιο τόσο για τη Honda Gresini όσο και για τον Nicky Hayden, ο οποίος στην προσπάθεια εκμάθησης της Ducati έκανε ίδιο χρόνο με τον Alex de Angelis της Gresini.

Κάναμε καλή δουλειά και τελείωσα το 2008 ταχύτερους από όλους είπε ο Valentino Rossi. Ήταν μια υπέροχη χρονιά για μένα και θα την θυμάμαι για πάντα. Από μια άποψη ο ταχύτερος χρόνος εδώ δεν σήμαινε τίποτα, όμως η ψυχολογική του επίδραση είναι σημαντική.

Σημείωσα τον ταχύτερο χρόνο, αλλά ο Pedrosa είχε πιο σταθερό γυρολόγιο από μένα με τη σκληρή γόμα. Αυτό σημαίνει ότι η Honda δείχνει δυνατή, αν και ο Dovizioso δεν τα πήγε και τόσο καλά. Ο Stoner, ο ισχυρότερος αναβάτης της Ducati, έλειπε, όμως οι καλοί χρόνοι του Hayden και του δοκιμαστή Guareschi επιβεβαιώνουν ότι η Ducati GP9 έχει βελτιωθεί.

Οι πρώτες πλήρεις δοκιμές με τα νέα ελαστικά πήγαν σχετικά καλά. Αναμφίβολα θα είναι δύσκολο για τη Bridgestone να επιλέγει τα σωστά ελαστικά για κάθε πίστα. Το πρόβλημα είναι ότι μόνο δύο διαφορετικοί τύποι γόμας δεν είναι αρκετοί. Οι αναβάτες ζήτησαν περισσότερες επιλογές, αλλά δεν τους δόθηκαν.

Δοκιμάσαμε διάφορα νέα εξαρτήματα του κινητήρα και δουλέψαμε στο πλαίσιο και στο τέλος βρήκαμε ρυθμίσεις που μου άρεσαν. Μετά από αυτές τις δοκιμές, στην Ιαπωνία θα έχουν περισσότερες ενδείξεις για την κατασκευή της Yamaha Μ1 του 2009, κατέληξε ο Ιταλός.

Ο D. Pedrosa δούλεψε με τη Honda στις νέες ρυθμίσεις του κινητήρα και επιπλέον …εργαστήκαμε για τη βελτίωση της συμπεριφοράς της μοτοσικλέτας στα φρένα και μέσα στη στροφή. Μου έδωσε καλή αίσθηση και τώρα πρέπει να αναλύσουμε όλα τα δεδομένα που συγκεντρώσαμε.

Ο J. Lorenzo, μετά την πρώτη του πλήρη επαφή με την πρωτότυπη Yamaha M1, τόνισε: Σήμερα επικεντρωθήκαμε στην εξέλιξη της πρωτότυπης μοτοσικλέτας του 2009, που έχει ορισμένα νέα εξαρτήματα και έχει ρυθμιστεί από τον Valentino.

Φάνηκε να έχουμε ένα μικρό προβάδισμα με αυτή τη μοτοσικλέτα και ήμουν σε θέση να βελτιώσω το χρόνο μου. Η νέα μοτοσικλέτα είναι πιο σταθερή κατά την επιτάχυνση και το γκάζι είναι λίγο πιο εύκολο στον έλεγχο. Αυτές είναι σημαντικές βελτιώσεις.

Το τελικό συμπέρασμα είναι πολύ θετικό, αν και γνωρίζουμε ότι υπάρχει ακόμα μεγάλο περιθώριο βελτίωσης τόσο της μοτοσικλέτας όσο και του τρόπου οδήγησής μου και φυσικά πρέπει να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε για την κατανόηση των νέων ελαστικών, είπε ο Ισπανός.

Στη Ducati, τώρα, ο N. Hayden έκανε εντυπωσιακά άλματα προόδου, εξηγώντας: Βελτιωθήκαμε πολύ σήμερα. Ήταν σημαντικό να κάνουμε δύο διαδοχικές ημέρες δοκιμών, διότι στη Βαλένθια η πίστα ήταν στεγνή μόνο την πρώτη ημέρα και τη δεύτερη δεν είχαμε την ευκαιρία να ελέγξουμε αν οι αλλαγές που κάναμε το βράδυ απέδωσαν.

Τη δεύτερη ημέρα εδώ η αίσθηση της μοτοσικλέτας ήταν πολύ καλύτερη και ήταν σημαντικό ότι ο χρόνος μου μειώθηκε κατά ενάμισι δευτερόλεπτο. Υπολειπόμαστε ακόμα ένα δευτερόλεπτο από τους πρωτοπόρους και γνωρίζω ότι αυτό το τελευταίο δευτερόλεπτο είναι το πιο δύσκολο να καλυφθεί, αλλά την ίδια στιγμή είμαστε λιγότερο από ένα δέκατο μακριά από τον τρίτο καλύτερο χρόνο και η ομάδα εργάζεται καλά.

Αισθάνομαι όλο και πιο άνετα με τη μοτοσικλέτα και τα ελαστικά και μπορώ να γυρίσω στο σπίτι μου τώρα ήσυχος. Είμαι πολύ ικανοποιημένος με την παρουσία του Casey [Stoner] σε αυτές τις δοκιμές. Ήταν χρήσιμη η συζήτηση που είχαμε μαζί του και με τον (σ.σ.: τεχνικό διευθυντή) Filippo [Preziosi] και αυτό δείχνει πόσο δεμένη είναι η ομάδα και πόσο καλά όλοι θέλουμε να τα καταφέρουμε του χρόνου.

Στη δορυφορική Alice (Pramac) Ducati, ο Niccolo Canepa εξέλισσε το σύστημα φρεναρίσματος με τον δεξιό αντίχειρα. Τα πέλματά μου είναι σχετικά μεγάλα και δεν με βολεύει το φρένο με το πόδι, είναι πολύ δύσκολο για μένα να το χρησιμοποιήσω όπως οι άλλοι αναβάτες. Ακόμα μαθαίνω το φρένο με το χέρι, αλλά με κάθε γύρο το συνηθίζω όλο και περισσότερο, είπε ο Ιταλός.

Κι ενώ οι κορυφαίες ομάδες βρισκόταν στη Χερέθ, η Kawasaki εργαζόταν στο Phillip Island της Αυστραλίας με τους αναβάτες του 2009 John Hopkins και Marco Melandri, αλλά και με τον δοκιμαστή Olivier Jacque. Η δεύτερη μέρα εκεί πήγε χαμένη για την ιαπωνική εταιρεία, λόγω βροχόπτωσης.

Εξάλλου, ο M. Melandri είχε μια πτώση που διέκοψε το πρόγραμμά του, ενώ ο J. Hopkins εξακολουθεί να υποφέρει από τον τραυματισμό του στο γόνατο έπειτα από την πτώση που είχε το καλοκαίρι. Η Kawasaki συγκέντρωσε δεδομένα για τα ελαστικά και τις ρυθμίσεις και θα μείνει στη Phillip Island και την Παρασκευή (28/11).

Αυτό θα είναι και το τέλος των δοκιμών του MotoGP για το 2008, καθώς από την Δευτέρα (1/12) ξεκινά η απαγόρευση δοκιμών. Το σπορ δίνει ραντεβού στην πίστα ξανά σε 68 ημέρες, με τις μεγάλες δοκιμές που θα διεξαχθούν στη Σεπάνγκ της Μαλαισίας.

MOTOGP – ΔΟΚΙΜΕΣ ΧΕΡΕΘ

ΔΕΥΤΕΡΗ ΗΜΕΡΑ – ΠΕΜΠΤΗ 27 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2008

1. Valentino Rossi Fiat Yamaha 1:39.429
2. Dani Pedrosa Repsol Honda 1:39.447
3. Jorge Lorenzo Fiat Yamaha 1:40.426
4. Toni Elias Honda Gresini 1:40.448
5. Alex de Angelis Honda Gresini 1:40.486
6. Nicky Hayden Ducati 1:40.486
7. Mika Kallio Alice Ducati 1:40.564
8. Colin Edwards Tech3 Yamaha 1:40.604
9. Sete Gibernau Onde2000 Ducati 1:40.856
10. Andrea Dovizioso Repsol Honda 1:40.966
11. Niccolo Canepa Alice Ducati 1:41.077
12. James Toseland Tech3 Yamaha 1:41.740
13. Tonio Guareschi Ducati 1:42.906
14. Yuki Takahashi Scot Honda 1:42.918

auto.in.gr