Η προετοιμασία για τη νέα σεζόν του MotoGP ξεκίνησε λίγες ώρες μετά το τελευταίο Grand Prix του 2008 στη Βαλένθια. Στις δοκιμές στην πίστα της ισπανικής πόλης έκαναν το ντεμπούτο τους όλοι οι νέοι συνδυασμοί και δοκιμάστηκαν σχεδόν όλες οι μοτοσικλέτες του 2009 με τα καινούρια ελαστικά της Bridgestone, αποκλειστικού προμηθευτή του MotoGP για τα επόμενα τρία χρόνια.

Τον ταχύτερο χρόνο σημείωσε την πρώτη ημέρα ο Casey Stoner με τη νέα Ducati GP9, που χρησιμοποιεί το πρωτοποριακό πλαίσιο από ανθρακονήματα. Ωστόσο, το ενδιαφέρον κέντρισε περισσότερο ο νέος του team mate στη Ducati, Nicky Hayden. Ο Αμερικανός πήρε την πρώτη του αίσθηση από τη desmosedici και, μάλιστα, σημείωσε τον πρώτο χρόνο της δεύτερης μέρας των δοκιμών, πριν αυτή διακοπεί στις τρεις το μεσημέρι λόγω σφοδρής κακοκαιρίας.

Ήταν πολύ έντονη ημέρα, γεμάτη με πολλά πράγματα που έπρεπε να δοκιμάσω και να μάθω, αλλά ήταν όπως την περίμενα είπε ο Hayden, ο οποίος άφησε τη Honda έπειτα από εννέα χρόνια. Βγήκα μόνο μια φορά στην πίστα με τη GP8 και έπειτα οδηγούσα μόνο τη GP9. Προφανώς έχουμε πολλή δουλειά να κάνουμε αλλά είμαι χαρούμενος, ήταν καλή ημέρα και κατάλαβα ότι η μοτοσικλέτα έχει καλή δυναμική και, το κυριότερο, διασκέδασα πολύ.

Ενα από τα χαρακτηριστικά της μοτοσικλέτας που με εντυπωσίασε πολύ ήταν η επιτάχυνση. Αισθάνθηκα αρκετά άνετα με τη μοτοσικλέτα και δεν άλλαξα σχεδόν καθόλου ρυθμίσεις στις μανέτες κ.λπ. Δεν κάναμε καν αλλαγές στις ρυθμίσεις, απλά δοκιμάσαμε διαφορετικές χαρτογραφήσεις στον κινητήρα και διαφορετικά ελαστικά για να καταλάβω την μοτοσικλέτα και να αισθανθώ άνετα με αυτή, κατέληξε ο Αμερικανός.

Τη θέση του Hayden στη Repsol Honda πήρε ο Andrea Dovizioso, ο οποίος έμεινε εντυπωσιασμένος από την πρώτη του επαφή με το HRC: Ηταν συναρπαστική μέρα, είπε. Η μοτοσικλέτα μου έδωσε καλή αίσθηση, σαν εξέλιξη της φετινής μου μοτοσικλέτας. Αυτό περίμενα και είμαι χαρούμενος.

Σε σχέση με τη δική μου, η εργοστασιακή μοτοσικλέτα έχει κάποια θετικά στοιχεία. Ειδικά στον κινητήρα, που είναι πιο ομαλός και ισχυρός. Εξαρχής η σταθερότητα του μπροστινού μέρους ήταν πολύ καλή. Χρειάζομαι χρόνο για να μάθω τα ηλεκτρονικά και ειδικά τις διάφορες ρυθμίσεις του traction control. Επίσης, πρέπει να προσαρμόσω λίγο το οδηγικό μου στιλ για να πάρω το καλύτερο από τα ελαστικά της Bridgestone.

Επίσης, το ντεμπούτο του με τη νέα ομάδα Onde Ducati έκανε και ο Sete Gibernau, πρώην πρωταγωνιστής του σπορ που είχε αποχωρήσει στο τέλος του 2006. Ο χρόνος του Ισπανού ήταν δύο δευτερόλεπτα πίσω από του Stoner και ο Sete είπε: Ολοι οι άλλοι αναβάτες είναι πολύ γρήγοροι για μένα, προς το παρόν. Είναι όλοι τους αρκετά σίγουροι για όσα κάνουν, αλλά εγώ δεν είμαι ακόμα. Μαθαίνω ακόμα τι χρειάζεται για να κάνω αυτή τη μοτοσικλέτα γρήγορη. Δεν φοβάμαι, αλλά σέβομαι πολύ όσα κάνουν όλοι σε αυτό το πρωτάθλημα.

Και κατέληξε: …είμαστε καλοί επαγγελματίες και συνθέσαμε μια καλή ομάδα ανθρώπων, συνεπώς χρειαζόμαστε χρόνο για να βρούμε πως θα συνεργαζόμαστε καλύτερα μεταξύ μας. Θα χρησιμοποιήσω όλη την εμπειρία και την τεχνογνωσία μου για να γίνουμε ανταγωνιστικοί το συντομότερο δυνατό.

Από τις άλλες μετακινήσεις, ο Marco Melandri εντυπωσίασε στο ντεμπούτο του με την Kawasaki, αφού έκανε χρόνο παρεμφερή με εκείνον που σημείωσε ο John Hopkins, ενώ την πρώτη τους γεύση από την Pramac (πρώην Alice) Ducati πήραν οι Mika Kallio και Niccolo Canepa, όπως και ο Yuki Takahashi από τη JiR Honda.

Οσο για τον Toni Elias, βρήκε λίγο δύσκολη την επιστροφή στη Honda Gresini: Ηταν δύσκολο να οδηγήσω ξανά τη Honda επειδή είναι εντελώς διαφορετική μοτοσικλέτα από εκείνη που οδηγούσα το 2008. Ωστόσο, μετά από μόλις μία ώρα δοκιμών η αίσθηση βελτιώθηκε πολύ. Προσεγγίσαμε τη σημερινή μας δουλειά με ηρεμία, διότι ξέραμε ότι θα έπρεπε να προσαρμοστώ στη νέα μοτοσικλέτα και στα ελαστικά, είπε ο Ισπανός.

Στην εργοστασιακή Yamaha, τώρα, ο Valentino Rossi έμεινε αρκετά ικανοποιημένος με τη νέα Yamaha M1 και τα νέα Bridgestone, την ώρα που στην πρώτη του επαφή με την ιαπωνική γόμα ο Jorge Lorenzo έπεσε. Η πτώση του, στη δωδέκατη στροφή της πίστας, δεν ήταν οδυνηρή ούτε τον άφησε με κάποιο τραυματισμό.

Ήταν δικό μου λάθος, άνοιξα πολύ το γκάζι ενώ τα ελαστικά ήταν κρύα, αλλά δεν χτύπησα και καταφέραμε να συνεχίσουμε είπε ο Ισπανός και συνέχισε: …είμαι πολύ χαρούμενος, διότι τώρα όλοι έχουν τα ίδια ελαστικά. Δοκίμασα ορισμένα νέα στοιχεία της μοτοσικλέτας σήμερα για να συγκεντρώσουμε δεδομένα. Εκανα ορισμένους καλούς γύρους. Χρειαζόμαστε περισσότερο χρόνο για να κατανοήσουμε τα ελαστικά, πάντως.

Με τη χρήση κοινού προμηθευτή ίδιων ελαστικών, δεν χρειάζεται πλέον οι ομάδες να κάνουν δοκιμές εξέλιξης της γόμας. Συνεπώς, στη Valencia (υπό το βάρος και της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης) οι ομάδες αποφάσισαν δραστική μείωση των χειμερινών δοκιμών του σπορ. Το επόμενο διήμερο δοκιμών θα διεξαχθεί στη Χερέθ στις 26-27 Νοεμβρίου πριν την καθιερωμένη απαγόρευση δοκιμών στο διάστημα 1 Δεκεμβρίου ως 20 Ιανουαρίου.

auto.in.gr