Ούτε όταν ο Sebastien Loeb αποφάσισε να ακολουθήσει συντηρητικό ρυθμό για να μην διακινδυνεύσει τίποτα δεν μπόρεσαν οι οδηγοί της Ford να τον πλησιάσουν, κατά τη διάρκεια του δεύτερου σκέλους του Ράλι Καταλονίας, 12ου φετινού αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.


Ο Γάλλος πήρε την απόφαση να κινηθεί πιο αργά στο μεσημβρινό Service Park, έχοντας δει στο πρωινό loop των ειδικών ότι οι ισπανικές ειδικές διαδρομές ήταν γεμάτες με πέτρες, που θα μπορούσαν να του κοστίσουν ένα ιδιαίτερα χρονοβόρο κλατάρισμα. Την ίδια ώρα, με τη δήλωσή του ότι «στόχος μου παραμένει να κερδίσω αυτό τον αγώνα», ο δεύτερος Dani Sordo ουσιαστικά εξώθησε τη Citroen να τον επαναφέρει στην πραγματικότητα, εξηγώντας του ότι τα πράγματα είναι αρκετά κρίσιμα στο πρωτάθλημα κατασκευαστών! Εξάλλου, όλο το διήμερο ο Ισπανός (που δικαίως ονειρευόταν την πρώτη του νίκη μέσα στην πατρίδα του) σε κανένα από τα δύο σκέλη δεν ήταν ικανός να ακολουθήσει το ρυθμό του «Seb». Είπε από μικροσφάλματα στο στήσιμο, είτε από εμπειρία, είτε ακόμα και από ταχύτητα.


Αφού λοιπόν ο Γάλλος αύξησε τη διαφορά του από τον Sordo στα 24 δευτερόλεπτα πριν το Service Park, κερδίζοντας όλες τις πρωινές ειδικές και φτάνοντας στους εννέα συνεχόμενους πρώτους χρόνους, στη διακοπή αποφασίστηκε η συντηρητική τακτική. Αυτό έδωσε την ευκαιρία στον Mikko Hirvonen να κερδίσει την επόμενη ειδική και στον Francois Duval την τελευταία της ημέρας, τη στιγμή που ο Loeb επικράτησε στην ενδιάμεση ειδική, πάντα με το συντηρητικό ρυθμό του! Επιπλέον, στην ειδική που κέρδισε ο Hirvonen, ο Γάλλος ήταν μόλις 0,2’ πιο αργός, έπειτα από τα 38 (!) χιλιόμετρα της μεγαλύτερης ειδικής του αγώνα! Πως το κάνουν;


Οι δύο οδηγοί της Ford διαπίστωσαν το πρωί του Σαββάτου ότι οι αλλαγές στις ρυθμίσεις, ειδικά στο Focus WRC του Mikko, απέδωσαν. Παρόλα αυτά, η Citroen C4 WRC φέρει εμπειρία δεκαετιών εξειδίκευσης της εταιρείας στην άσφαλτο, επιφάνεια στην οποία διεξάγεται αποκλειστικά το γαλλικό πρωτάθλημα.


Ο Duval, αντικαταστάτης (λόγω της εξειδίκευσής του σε αυτό το τερέν) του Jari Matti Latvala στη Ford για τον ισπανικό και το γαλλικό αγώνα που ακολουθεί την επόμενη εβδομάδα, κέρδισε πάντως στα ίσα τη Citroen του Sordo πρώτη ειδική, πριν ο Ισπανός επαναφέρει την τάξη στην επόμενη. Ο τελευταίος είπε ότι ήταν θέμα απειρίας, σχετικά με την ισορροπία που υπάρχει ανάμεσα στη θέρμανση και στο ρυθμό φθοράς των ελαστικών του. Γλιστρούσε αρκετά με κρύα γόμα, με λίγα λόγια.


Πλην της κορυφής, για τις υπόλοιπες θέσεις γίνονται αρκετά ενδιαφέρουσες μάχες. Αν και είναι άγνωστο αν η Ford θα επιτρέψει στους Duval και Hirvonen να διεκδικήσουν, στις έξι σημερινές ειδικές που απομένουν πριν τη ράμπα του Ράλι Καταλονίας, το τρίτο σκαλί του βάθρου. Θα προτιμήσει τους 11 βαθμούς.


Ωστόσο, στα ίσια θα κριθεί η μονομαχία του Petter Solberg με τον Urmo Aava για την πέμπτη θέση και του Chris Atkinson με τον Jari Matti Latvala για την έβδομη. Οι δύο τελευταίοι πειραματίστηκαν πολύ με τις ρυθμίσεις στο δεύτερο σκέλος, με τον Φινλανδό το πρωί να μαλακώνει την ανάρτηση και το μεσημέρι να την σκληραίνει εκ νέου! Είχε δίκιο η Ford ότι ο J-M χρειάζεται αρκετή εμπειρία ακόμα στην άσφαλτο.


Οχι, βεβαίως, πως ο Hirvonen την έχει. Το βράδυ της Παρασκευής η Ford άλλαξε διαφορικό στο αυτοκίνητό του και, ενώ η αλλαγή βοήθησε στις παρατεταμένες που υπήρχε το πρόβλημα υποστροφής, έκανε το Focus WRC νευρικό σε άλλου τύπου στροφές. Σύμφωνα με τον Mikko, όλα θα είναι καλύτερα στην Κορσική, όπου η άσφαλτος είναι πιο τραχιά και προσφέρει μεγαλύτερη πρόσφυση. Το πρόβλημα, όμως, είναι πως εκείνος ο αγώνας γίνεται στην πατρίδα του Loeb.


ΡΑΛΙ ΚΑΤΑΛΟΝΙΑΣ 2008


ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ (Μετά το δεύτερο σκέλος)




































1. Loeb – Elena Citroen C4 WRC 2:22:57.2
2. Sordo – Marti Citroen C4 WRC +27.7
3. Duval – Pivato Ford Focus WRC +51.4
4. Hirvonen – Lehtinen Ford Focus WRC +1:04.6
5. P. Solberg – Mills Subaru Impreza WRC +3:06.9
6. Aava – Sikk Citroen C4 WRC +3:08.3
7. Atkinson – Prevot Subaru Impreza WRC +3:42.7
8. Latvala – Antilla Ford Focus WRC +3:46.1