Γιάννης Αδάναλης

Αναζητώντας την αρχή του «νήματος» στην ιστορία της Skoda και του Superb, η καλοδιατηρημένη φιγούρα ενός προπολεμικού αυτοκινήτου φαντάζει εξαιρετικά χρήσιμη.



Πίσω στη δεκαετία του 1930, οι χειροποίητες κατασκευές της τσεχικής αυτοκινητοβιομηχανίας κοίταζαν στα μάτια τον δυτικο-ευρωπαϊκό ανταγωνισμό, διεκδικώντας την δική τους, περίοπτη θέση, στην ιστορία της αυτοκίνησης.



Η μεταπολεμική συνέχεια βέβαια αποδείχτηκε λιγότερο… φαντεζί, καθώς τα πρότυπα του κομμουνιστικού καθεστώτος δεν επέτρεπαν υπερβολές και πολυτέλειες του είδους.



Η Skoda αναγκάστηκε να «τσαλακώσει» το προφίλ της ώστε να επιβιώσει, περιμένοντας το θαύμα που τελικά ήρθε από τον γερμανικό όμιλο VW.



Με συνοπτικές διαδικασίες η τσεχική φίρμα επανήλθε στο προσκήνιο της ευρωπαϊκής αγοράς και το Superb στο λεξιλόγιο όσων επιζητούσαν τους χώρους και, γιατί όχι, το πολυτελές προφίλ μιας μεγαλομεσαίας μπερλίνας.



Το δέλεαρ της προσιτής, για τα δεδομένα της κατηγορίας, τιμής προσέλκυσε περισσότερους από 130.000 αγοραστές, που δεν δίστασαν να «φορέσουν» το παρεξηγημένο, μέχρι τότε, έμβλημα της Skoda.



Έχοντας λοιπόν ανακτήσει το ρόλο του πρωταγωνιστή και τη δυναμική μιας, ραγδαία, αναπτυσσόμενης αυτοκινητοβιομηχανίας, η τσεχική φίρμα επιχειρεί να επαναλάβει την πετυχημένη συνταγή του επιβλητικού Superb, δημιουργώντας τον διάδοχό του.



Παρότι ανάμεσα στα δυο αυτοκίνητα δεν είναι εύκολο να εντοπίσεις εμφανείς «συγγενικές σχέσεις», οι διαστάσεις και ο συντηρητικός σχεδιασμός του νέου Superb παραπέμπουν στο παρελθόν.



Το μπροστινό τμήμα ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία του κατασκευαστή, δηλώνοντας χωρίς ιδιαίτερες αναστολές την ταυτότητά του.



Το χρωμιωμένο περίγραμμα της μάσκας, τα φωτιστικά σώματα και τα νεύρα του καπό ενδυναμώνουν το προφίλ της τσεχικής μπερλίνας, χωρίς ωστόσο η συνέχεια και στα υπόλοιπα τμήματα του αυτοκινήτου να είναι ανάλογη.



Με τη σειρά του, το αμφιλεγόμενο, σχεδιαστικά, τελείωμα του αμαξώματος προδίδει την ιδιότυπη κατασκευαστική λογική της πέμπτης πόρτας.



Το «Τwin door concept», όπως χαρακτηριστικά ονομάζεται, επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει τον τρόπο ανοίγματος του πορτμπαγκάζ, μετακινώντας ή διατηρώντας στην αρχική της θέση τη γυάλινη επιφάνειά του.



Κατά τ΄άλλα, το μήκος του αμαξώματος του νέου Superb εξακολουθεί να «φλερτάρει» με τα 4,9 μέτρα παρουσιάζοντας αύξηση τριών εκατοστών, σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.



Στο εσωτερικό, τη δεδομένη ευρυχωρία της τσεχικής μπερλίνας έχει ενισχύσει η εγκάρσια τοποθέτηση των μηχανικών συνόλων και ο περιορισμός των διαστάσεων του τούνελ μετάδοσης.



Στην πίσω σειρά καθισμάτων ο διαθέσιμος χώρος για τα κάτω άκρα των επιβατών έχει αυξηθεί κατά δύο εκατοστά, ενός ο όγκος που αντιστοιχεί στον χώρο αποσκευών παρουσιάζει αύξηση 85 λίτρων.



Ακολουθώντας τα γερμανικά πρότυπα κατασκευής, ο πενταθέσιος θάλαμος επιβατών του Superb διαθέτει την απαραίτητη ποιότητα.



Τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί δεν παρουσιάζουν ατέλειες στο φινίρισμα ή τη συναρμογή τους, ενώ υπεράνω κριτικής είναι και οι δερμάτινες -κατά περίπτωση- επενδύσεις των καθισμάτων.



Ο απλοϊκός σχεδιασμός βοηθά την εργονομική τοποθέτηση των χειριστηρίων και τη δημιουργία μιας εξαιρετικά συμπαγούς εικόνας. Η μοναδική παραφωνία εντοπίζετ

auto.in.gr