Γιάννης Αδάναλης

Ταξιδεύοντας πίσω στο χρόνο, όταν το «χλιαρό» -κατά γενική ομολογία- Escort παραχωρούσε τη θέση του στην πρώτη γενιά του Focus, δεν ήταν λίγοι αυτοί που αμφισβήτησαν το αιχμηρό σχεδιαστικό προφίλ που επέλεξε η Ford για τη μικρομεσαία πρότασή της.



Η φιλοσοφία του «New Edge Design» «δοκίμασε» τις σχέσεις της Ford με τη συντηρητική μερίδα των πελατών της, αυξάνοντας ωστόσο τη διεισδυτικότητα της φίρμας σε νέες ομάδες αγοραστών.



Αν και τα αποτελέσματα δικαίωσαν τo Focus πρώτης γενιάς, η Ford επέλεξε να επιστρέψει σε συντηρητικότερα και σαφώς πιο «εύπεπτα» σχεδιαστικά πρότυπα.



Το Focus του 2004 διατηρούσε τη βασική σχεδιαστική λογική του απερχόμενου μοντέλου, αντικαθιστώντας τις αιχμές του αμαξώματος με «άχρωμες», σχεδόν αδιάφορες, καμπύλες.



Τέσσερα χρόνια αργότερα είναι η σειρά της ανανεωμένης έκδοσής του να «καταθέσει» τη σχεδιαστική της ταυτότητα, έχοντας υιοθετήσει, πλέον, τη φιλοσοφία που η ίδια η φίρμα ονομάζει «Kinetic design».



H αρχή έγινε με το hatchback αμάξωμα στις ατμοσφαιρικές εκδόσεις του, ενώ η συνέχεια εναρμονίζει το υπερτροφοδοτούμενο ST και το Coupe-Cabriolet με το σχεδιαστικό προφίλ του ανανεωμένου Focus.



Tην γκάμα του δημοφιλούς μικρομεσαίου συμπληρώνει η τετράθυρη (Sedan) και η Station Wagon εκδοχή του Focus, ακολουθώντας δίχως τρανταχτές διαφοροποιήσεις το παράδειγμα των υπολοίπων εκδόσεων.



Ανεξάρτητα από τον τύπο του αμαξώματος, το μπροστινό τμήμα των ανανεωμένων Focus είναι αυτό που συγκεντρώνει τις μεγαλύτερες -σε έκταση και αριθμό- αλλαγές.



Ο ανασχεδιασμός των φωτιστικών σωμάτων, του προφυλακτήρα και των μεταλλικών επιφανειών, δημιουργεί μια νέα, ελκυστικότερη εικόνα, παραπέμποντας στο Mondeo και στο νέο SUV της φίρμας, Kuga.



Αντίθετα, η πλευρική και η πίσω όψη δεν παρουσιάζει σημαντικές διαφοροποιήσεις σε σχέση με το παρελθόν, αν εξαιρέσει κανείς τα ενσωματωμένα φλας που έχουν προστεθεί στους καθρέπτες και τα πίσω φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED που συναντώνται στις hatchback εκδόσεις.



Νέος είναι και ο πίσω προφυλακτήρας, έχοντας αποκτήσει αιχμές και έναν διακριτικό διαχύτη στο κάτω τμήμα του.



Σαφώς πιο εντυπωσιακό είναι το παρουσιαστικό της υπερτροφοδοτούμενης έκδοσης ST, όπου τα skirts και οι τροχοί των 18 ιντσών υπογραμμίζουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την υπεροχή ισχύος που το χαρακτηρίζει.



Λιγότερο δυναμικό αλλά εξίσου διαφορετικό είναι το προφίλ του Coupe Cabriolet αμαξώματος, που συνεχίζει να προσφέρει το κάτι παραπάνω στην πλούσια γκάμα του δημοφιλούς μικρομεσαίου.



Στην προσπάθεια αναβάθμισης του Focus συμπεριλήφθηκε και το εσωτερικό του αυτοκινήτου, αποκτώντας νέα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά και πλουσιότερο εξοπλισμό άνεσης.



Η σημαντικότερη αλλαγή αφορά τη σχεδίαση του πίνακα οργάνων και την αλλαγή των χειριστηρίων της κεντρικής κονσόλας.



Ποιοτικότερα είναι τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό και στο ανώτερο τμήμα των θυρών, ενώ νέες είναι και οι υφασμάτινες επενδύσεις των καθισμάτων.



Το σύστημα δορυφορικής πλοήγησης και των φωνητικών εντολών έχει προστεθεί στον προαιρετικό εξοπλισμό του Focus, ενώ εξαιρετικά χρήσιμη αποδεικνύεται η «θύρα» υποδοχής USB και η παροχή ρεύματος 230 V.



Εναρμονισμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, το ανανεωμένο Focus κρατά αμετ

auto.in.gr