Αποστολή στις Η.Π.Α.ΒΜW X6:The X-Car
Γιάννης Αδάναλης
Ταξιδεύοντας πίσω στα παιδικά σου χρόνια εικόνες των σούπερ ηρώων ξεπηδούν μέσα από τα ξεθωριασμένα κόμικς της εποχής.
Έχοντας «ζήσει» από κοντά τις περιπέτειες όλως αυτών των… γραφικών τύπων με τις πολύχρωμες ενδυμασίες και τις υπερ-φυσικές δυνατότητες μπορείς, με σιγουριά πλέον, να διακρίνεις το φανταστικό από την άχρωμη πραγματικότητα των ημερών μας.
Ακόμα και το υπερ-ατλαντικό ταξίδι των δέκα και πλέον ωρών και η περιπλάνησή σου στα 30.000 πόδια δεν στέκεται ικανή να σε πείσει για τις αλλόκοτες ιδιότητες του αγαπημένου σου «super hero».
Αλλωστε η προσγείωση στις Η.Π.Α είναι πάντα… ανώμαλη, έχοντας να αντιμετωπίσεις τη διαφορά ώρας -το γνωστό jet lag- και την προκλητική συμπεριφορά των υπαλλήλων στον έλεγχο των ταξιδιωτικών εγγράφων.
Το ερώτημα για το αν… η περιπέτεια αξίζει τον κόπο, μετατρέπεται σε ευχή και η προσμονή για την πρώτη συνάντησή σου με το τετράτροχο δημιούργημα της BMW αυξάνεται.
Ο λόγος βέβαια για την X6, το νέο SUV της βαυαρικής φίρμας που, αν μη τι άλλο, έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον όλων με τον ιδιότυπο σχεδιασμό του.
H αλήθεια είναι ότι δεν έχεις συνηθίσει στη θέα ενός τετράπορτου coupe που στέκεται 21,2 εκατοστά πάνω από το έδαφος, θυμίζοντας -στο μπροστινό κυρίως τμήμα- την εξίσου επιβλητική X5.
Αλλωστε η συγγένεια -έστω και μακρινή- των δυο αυτοκινήτων είναι δύσκολο να κρυφτεί. Η ταύτιση των εξωτερικών τους διαστάσεων φανερώνει τη χρήση κοινού δαπέδου, ενώ δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και τον κοινό τόπο παραγωγής, που δεν είναι άλλος από το Spartanburg των Η.Π.Α.
Φτάνοντας το μήκος των 4,877 μέτρων, η X6 διατηρεί το επιβλητικό παρουσιαστικό ενός τυπικού SUV προσθέτοντας, ωστόσο, χαρακτηριστικά στα οποία η κατηγορία δεν μας έχει συνηθίσει.
Μεταξύ άλλων, ο ιδιαίτερος σχεδιασμός του αμαξώματος έχει περιορίσει τον συντελεστή αεροδυναμικής οπισθέλκουσας στα 0,34 cd (αντί για τα 0,38 cd της X5), προσθέτοντας ένα ακόμη πλεονέκτημα στην πληθωρική X6.
Στο εσωτερικό, αντίθετα, επικράτησε η λογική, καθώς ο σχεδιασμός ακολουθεί τα αυστηρά γερμανικά πρότυπα.
Και σε αυτήν την περίπτωση η εικόνα παραπέμπει στην X5, καθώς σε αρκετά τμήματα του ταμπλό δεν διακρίνονται διαφορές μεταξύ των δυο αυτοκινήτων.
Η αδιαμφισβήτητη ποιότητα των υλικών και ο πληρέστατος εξοπλισμός έρχονται ως φυσικό επακόλουθο της κατασκευαστικής προσέγγισης της BMW.
Χαρακτηριστικά όπως το σύστημα δορυφορικής πλοήγησης και τα δερμάτινα καθίσματα αποτελούν ρουτίνα για τον υποψήφιο αγοραστή της X6, που δύσκολα θα εντυπωσιαστεί ακόμα και από το head up display του προαιρετικού εξοπλισμού.
Τη διαφορά στο εσωτερικό της X6 κάνει η διθέσια διαμόρφωση της πίσω σειράς καθισμάτων, που εν μέρει περιορίζει τις μεταφορικές δυνατότητες του αυτοκινήτου.
Αντίθετος, ωστόσο, στη λογική κάθε περιορισμού είναι ο χώρος αποσκευών, καθώς ο όγκος του ξεκινά από τα 570 λίτρα και μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 1.450.
Στο δρόμο τώρα, ο βρυχηθμός του V8 σε εισάγει στην αμερικανική πραγματικότητα, όπου ο νόμος του ισχυρού εξακολουθεί να ισχύει, ευνοώντας την επιβίωση των SUV και των Pickup.
Συνειδητοποιώντας ότι έχεις να κάνεις με έναν twin turbo κινητήρα 407 ίππων, δεν έχεις παρά να εξαντλήσεις τη διαδρομή του δεξιού πεντάλ, κινδυνεύοντας να ξεπεράσεις κατά πολύ τα… γραφικά όρια ταχύτητας του αμερικανικού οδικού δικτύου.
Τα 600 Nm μέγιστης ροπής είναι αρκετά για να κολλήσουν την πλάτη σου στο κάθισμα, αλλά και να εκμηδενίσουν το βάρος των 2,2 τόνων.
Οι υπερ-φυσικές ιδιότητες της X6 επιβεβαιώνονται άμεσα και από τον τρόπο κίνησής της, καθώς το γερμανικό SUV διαχειρίζεται άψογα τους 407 ίππους του οκτακυλίνδρου κινητήρα του.
Το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης ‘xDrive’ αναλαμβάνει να κατανείμει τη ροπή ανάμεσα στον μπροστινό και τον πίσω άξονα, ενώ ένα δεύτερο διαφορικό μεταβάλλει το ποσοστό της ροπής που αντιστοιχεί σε κάθε έναν από τους πίσω τροχούς, ακόμα και όταν ο οδηγός τραβήξει το πόδι του από το γκάζι.
Το αποτέλεσμα είναι τουλάχιστον εντυπωσιακό, καθώς η X6 έχει ‘κερδίσει’ σε σταθερότητα, ακρίβεια, πρόσφυση και ευκινησία, θέτοντας νέα δεδομένα για την κατηγορία της και όχι μόνο.
Κερδίζοντας κατά κράτος τις δυνάμεις της φύσης, η τετρακίνητη BMW στρίβει με τρόπο που λίγα αυτοκίνητα σ΄ αυτόν τον κόσμο μπορούν να μιμηθούν.
Το ξεκάθαρο προβάδισμα, σε ότι αφορά την οδική της συμπεριφορά, ενισχύει και η ενεργή ανάρτηση που προσφέρεται προαιρετικά και έχει τη δυνατότητα να μεταβάλλει την σκληρότητά της ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης, περιορίζοντας στο ελάχιστο τις κλήσεις του αμαξώματος.
Φυσικά δεν γίνεται λόγος για εκτός δρόμου κίνηση. Το ‘στήσιμο’ του γερμανικού SUV και οι τροχοί των 19 ιντσών δεν επιτρέπουν πειραματισμούς, παρότι το προηγμένο σύστημα τετρακίνησης και η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος θα μπορούσε να αποδειχθεί ένας εξαιρετικός συνδυασμός στο χώμα.
Μπορεί η X6 να μην διαθέτει το ‘badge’ ενός supercar, δίχως καμία αμφιβολία, ωστόσο, θα μπορούσε να κατατροπώσει οποιαδήποτε πρόταση της κατηγορίας βρεθεί στο δρόμο της.
Έτσι όπως ακριβώς θα έκανε και ένας σούπερ ήρωας μιας άλλης εποχής, όπου το πετρέλαιο δεν φλέρταρε με τα 120 δολάρια το βαρέλι και η εκπομπή CO2 δεν αποτελούσε μετρήσιμη ποσότητα.
Η επιβλητική σε εικόνα και χαρακτηριστικά BMW θα διατεθεί σε δυο βενζινοκίνητες εκδόσεις. Στην ‘μικρότερη’, αυτήν δηλαδή που εξοπλίζεται με τον twin turbo κινητήρα των 3 λίτρων, η ισχύς φτάνει τους 306 ίππους και η μέγιστη ροπή τα 400 Nm ροπής.
Αντίστοιχα, ο υπερτροφοδοτούμενος V8 των 4,4 λίτρων αποδίδει 407 ίππους και 600 Nm ροπής, διαμορφώνοντας την κορυφαία έκδοση του γερμανικού SUV.
Σημείο αναφοράς για την κατηγορία και όχι μόνο αποτελούν οι επιδόσεις της οκτακύλινδρης X6. Τα 100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται από στάση σε 5,4 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.
Τέλος, την γκάμα της X6 συμπληρώνουν δυο εκδόσεις πετρελαίου, που εξοπλίζονται με εξακύλινδρους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες 173 (30d) και 210 (35d) ίππων.
auto.in.gr
- LIVE: ΠΑΟΚ – Ολυμπιακός
- Χάνει το ματς με την ΑΕΚ ο Μορόν
- Μήπως με βίασαν και δεν το θυμάμαι; – Σοκάρουν οι αποκαλύψεις στη σειρά ντοκιμαντέρ για τον Diddy
- Θεσσαλονίκη: Σκηνές πανικού μετά την επίθεση με χημικά σε αγρότες στα «Πράσινα Φανάρια» – Δείτε βίντεο
- «Σε οικονομική ασφυξία οι δήμοι» – 24ωρη απεργία προκήρυξε η ΠΟΕ-ΟΤΑ
- Ανακαλείται μη ασφαλές τρόφιμο από τον ΕΦΕΤ

