Γιάννης Αδάναλης

Υπό άλλες συνθήκες οι συστάσεις ενός αυτοκινήτου που μετράει σχεδόν δύο χρόνια στην ευρωπαϊκή αγορά θα ήταν περιττές. Στην περίπτωση, βέβαια, του Honda Legend τα πράγματα είναι διαφορετικά.

Ταυτότητα
Κινητήρας:
3.471 κ.εκ.
Ισχύς:
295 ίπποι/6.200 σ.α.λ.
Ροπή:
351Nm/5.000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση:
0-100χλμ./ώρα 7,3 δλ
Τελ. ταχύτητα:
250 χλμ./ώρα
Tιμή βασικής έκδοσης:
72.000 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής:

Aγνωστο στους περισσότερους, ξεκίνησε την καριέρα του στα μέσα της δεκαετίας του 1980, χωρίς ωστόσο να εισαχθεί στην ευρωπαϊκή αγορά, θέλοντας να αποφύγει τις αναπόφευκτες συγκρίσεις με το «αδελφό» Rover 800.

Είκοσι χρόνια μετά, στην τέταρτη πλέον γενιά του, πατά επί ευρωπαϊκού εδάφουςεπιχειρώντας να καταξιωθεί στην απαιτητική κατηγορία των πολυτελών sedan.

Το συντηρητικό παρουσιαστικό προδίδει σε πρώτο επίπεδο την ιαπωνική καταγωγή του, χωρίς ωστόσο να αντικατοπτρίζει το νέο σχεδιαστικό προφίλ της φίρμας, όπως αυτό διαμορφώνεται από τις τελευταίες γενιές των Civic και Accord.

Αντίστοιχα, οι επιβλητικές διαστάσεις του Legend φανερώνουν το γεγονός ότι δεν έχουμε να κάνουμε με μια ακόμη πρόταση της Honda αλλά με τη ναυαρχίδα της ιαπωνικής φίρμας.

Το μήκος του αμαξώματος φτάνει τα πέντε μέτρα, διευκολύνοντας, μεταξύ άλλων, την κατηγοριοποίηση του εξωτικού, γιαταελληνικά δεδομένα, Honda.

Υπέρ
Οδική συμπεριφορά
Σύστημα μόνιμης τετρακίνσης
Προηγμένος εξοπλισμός ασφαλείας
Κατά
Αναχρονιστική σχεδίαση
Κατανάλωση καυσίμου
Τιμή αγοράς

Το ιαπωνικό sedan διαθέτει τις διαστάσεις και τις προδιαγραφές μιας πολυτελούς μπερλίνας, όχι όμως και το υπερβολικό βάρος μιας τέτοιας πρότασης, καθώς τμήματα του αμαξώματος (μπροστινά φτερά και καπό) και των αναρτήσεων είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο.

Στον περιορισμό του συνολικού βάρους, που φτάνει τα 1.885 κιλά, έχει συντελέσει και ο κεντρικός άξονας μετάδοσης, ο οποίος έχει κατασκευαστεί από συνθετικά υλικά (ανθρακονήματα).

Συνέχεια στα εξεζητημένα χαρακτηριστικά του πολυτελούς Honda δίνει το πενταθέσιο εσωτερικό, που στη μοναδική έκδοση των 72.000 ευρώ δεν θα μπορούσε από το να είναι πλήρως εξοπλισμένο.

Στον μακρύ κατάλογο του προαιρετικού εξοπλισμού του Legend ξεχωρίζει το «Αdaptive Cruise Control» και το σύστημα αποφυγής συγκρούσεων (Collision Mitigation Brake System).

Το τελευταίο ενημερώνει μέσω ηχητικών και οπτικών μηνυμάτων τον οδηγό όταν η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα μειωθεί επικίνδυνα, επεμβαίνοντας ακόμα και στο σύστημαπέδησης αν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα.

Για την ασφάλεια των επιβατών φροντίζουνοι έξι συνολικά αερόσακοι, ενώ αντίστοιχης προστασίας απολαμβάνουν και οι πεζοί, χάρη σε ένα προηγμένο σύστημα που εκτινάσσει το πίσω τμήμα του μπροστινού καπό, ανασηκώνοντάς το σε περίπτωση σύγκρουσης κατά 10 εκατοστά.

Ολοκληρώνοντας με το εσωτερικό, εντύπωση προκαλεί η συμπαγής, σε διαστάσεις, κεντρική κονσόλα που φιλοξενεί τη συντριπτική πλειοψηφία των διακοπτών, όπως άλλωστε και η έγχρωμη οθόνη υγρών κρυστάλλων που βρίσκεται τοποθετημένη στην κορυφή της.

Αντάξιος των προσδοκιών αποδεικνύεται, τέλος, ο διαθέσιμος χώρος στην πίσω σειρά καθισμάτων, σε αντίθεση με αυτόν των αποσκευών που υπολείπεται του ανταγωνισμού, καθώς δεν ξεπερνά σε χωρητικότητα τα 452 λίτρα.

Ηυπεροχή, ωστόσο,του Honda Legend δεν έχει να κάνει με την ευρυχωρία του εσωτερικού και τους αποθηκευτικούς του χώρους, αλλά με το προηγμένο σύστημα μετάδοσης που κρύβεται κάτω από τις λαμαρίνες του αμαξώματος.

Εξοπλισμένη με εξακύλινδρο κινητήρα 3,5 λίτρων, η ιαπωνική μπερλίνα αποδίδει 295 ίππους και 351 Nm ροπής, τα οποία μοιράζονται μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα.

Υπό κανονικές συνθήκες κίνησης το 70% της ροπής μεταφέρεται στους μπροστινούς τροχούς, ενώ σε ακραίες περιπτώσεις, όπως η διαδικασίαπλήρους επιτάχυνσης, το ποσοστό αυτό αντιστρέφεται.

Το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης του Legend (Super Handling All-Wheel Drive) αναλαμβάνει και την κατανομή της ροπής μεταξύ των πίσω τροχών.

Χρησιμοποιώντας δυο ηλεκτρομαγνητικούς συμπλέκτες και ένα κιβώτιο πλανητικών γραναζιών έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει μέχρι και το 100% της ροπής που αναλογεί στον πίσω άξονα σε έναν από τους δυο τροχούς.

Όσο περίπλοκη και αν ακούγεται η παραπάνω λειτουργία, στην πράξη δεν απαιτείται οποιαδήποτε μορφή παρέμβασης ώστε να ρυθμίσεις κάποιες από τις παραμέτρους του συστήματος μετάδοσης.

Εκμεταλλευόμενος τα αποθέματα ισχύος του κινητήρα και την άμεση απόκριση του αυτόματου κιβωτίου των πέντε σχέσεων έχεις τη δυνατότητα να κινηθείς αρκετά γρήγορα, χωρίς να κινδυνεύεις από τις αντιδράσεις του αυτοκινήτου στο όριο.

Ακόμα και αν απενεργοποιήσεις το «Vehicle Stability Assist», το Legend παραμένει ουδέτερο, γεγονός που σου επιτρέπει να εξαντλήσεις, χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία, τις δυνατότητές του.

To προηγμένο σύστημα τετρακίνησης είναι αυτό που υποκαθιστά σε κάθε περίπτωση τα σοφιστικέ ηλεκτρονικά βοηθήματα του αυτοκινήτου, μεταβάλλοντας το ποσοστό της ροπής που αναλογεί σε κάθε τροχό ξεχωριστά.

Στις περιπτώσεις, μάλιστα, που ο πίσω άξονας τείνει να «ανοίξει» την τροχιά του, το σύστημα μετάδοσης του Legend αυξάνει το ρυθμό περιστροφής του εξωτερικού πίσω τροχού, περιορίζοντας εν τη γενέσει τους τις όποιες τάσεις υποστροφής παρουσιαστούν.

Παρόλα αυτά, η εντυπωσιακή αποτελεσματικότητα του συστήματος μετάδοσης δεν συμβαδίζει με τη μέτρια αίσθηση του υδραυλικά υποβοηθούμενου τιμονιού, που αργά ή γρήγορα σε επαναφέρει στον άχαρο ρόλο του οδηγού μιας πολυτελούς μπερλίνας.

Εξίσου μέτρια είναι και η ποιότητα κύλισης του ιαπωνικού μοντέλου, καθώς ένα σημαντικό μέρος των ανωμαλιών του οδοστρώματος περνούν στο θάλαμο των επιβατών.

Εντύπωση προκαλεί και ο τρόπος λειτουργίας του εξακύλινδρου ατμοσφαιρικού κινητήρα. Παραμένοντας πιστός στη φιλοσοφία του μεταβλητού χρονισμού καιτης μεταβλητήςβύθισης των βαλβίδων (VTEC) αποδίδει τη μέγιστη ροπή των 351 Nm στις 5.000 σ.α.λ., γεγονός που τον κάνει αρκετά νωχελικό «χαμηλότερα».

Στα πλαίσια αυτής της φιλοσοφίας και με δεδομένες τις ανταγωνιστικές επιδόσεις -τα 100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται από στάση σε 7,3 δευτερόλεπτα- τη μόνιμη τετρακίνηση και το βάρος των 1.864 κιλών, μπορεί κανείς να συγχωρήσει την αυξημένη κατανάλωση, η οποία ξεπερνά σε πραγματικές συνθήκες τη μέση τιμή των 11,9 λίτρων/100 χλμ. που ανακοινώνει ο κατασκευαστής.

Όπως και να έχει, πάντως, το Legend δικαιολογεί απόλυτα τον τίτλο της κορυφαίας πρότασης του Ιάπωνα κατασκευαστή.

Μπορεί να μην διαθέτει το παρουσιαστικό ή ακόμα και το κύρος που θα το τοποθετούσε απέναντι στις αντίστοιχες προτάσεις που διατίθενται στηνευρωπαϊκή αγορά, ωστόσο το προηγμένο τεχνολογικό του προφίλ είναι αρκετό για να του εξασφαλίσει μια ξεχωριστή θέση στη σύγχρονη ιστορία της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Κινητήρας
Κυβισμός 3.471 κ.εκ.
Κύλινδροι 6σε διάταξη V
Ισχύς (ίπποι) 295/6.200σ.α.λ.
Ροπή (Νm) 351/5.000σ.α.λ.
Θέση Εμπρός/εγκάρσια
Μπλοκ/κεφαλή Αλουμίνιο/αλουμίνιο
Τροφοδοσία Ψεκασμός πολλαπλών σημείων
Διάμετρος x διαδρομή 89×93
Βαλβίδες ανά κύλινδρο 4
Εκκεντροφόροι 1ΕΕΚ
Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο) 84,9
Μετάδοση
Κίνηση Μόνιμη τετρακίνηση
Κιβώτιο Αυτόματοπέντε σχέσεων
Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα) 2.520:1/
1.572:1/
1.071:1/
0.729:1/
0.604:1/
Τελική σχέση διαφορικού 4.375
Ανάρτηση
Εμπρός Διπλά ψαλίδια, αντιστρεπτική ράβδος
Πίσω Πολλαπλοί σύνδεμσοι, αντιστρεπτική ράβδος
Φρένα
Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω Δίσκοι
ABS Ναι
Τροχοί
Διαστάσεις 17×8
Υλικό Αλουμίνιο
Τύπος ελαστικών Yokohama Advance
Ελαστικά 235/50/17
Ρεζέρβα Κανονικής διαμέτρου
Σύστημα διεύθυνσης
Τύπος Κρεμαγιέρα
Υποβοήθηση Υδραυλική
Στροφές τιμονιού 3.04
Διάμετρος στροφής 11,6 μέτρα
Διαστάσεις
Μήκος 4.955 μέτρα
Πλάτος 1.845 μέτρα
Ύψος 1.450 μέτρα
Μεταξόνιο 2.800 μέτρα
Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά) 1.575/1.585
Χώρος αποσκευών 452 λίτρα
Βάρος 1.864 κιλά
Αναλογία κιλών/ίππο 6,3
Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.)
Πόλη 17,0
Εκτός 8,9
Μέση 11,9
Ρεζερβουάρ (λίτρα) 73
Αυτονομία 613 χλμ. (θεωρητική μέση)
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα
0-100χλμ./ώρα 7,3 δευτερόλεπτα

auto.in.gr