Fiat Bravo 1.4 T-JET: Υπερπλήρωση προσδοκιών
Επενδύοντας στην ισχύ των 150 ίππων του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα των 1.400 κ.εκ., το Fiat Bravo επιστρέφει στην κατηγορία των μικρομεσαίων, προσδοκώντας την καταξίωσή του.
Γιάννης Αδάναλης
Οι συστάσεις είναι περιττές. Παρότι νέο, το Bravo της Fiat μας ταξιδεύει αρκετά χρόνια πίσω. Στα μέσα της δεκαετίας του 90 ήταν αυτό που αντικατέστησε την, τότε, μικρομεσαία πρόταση της ιταλικής φίρμας (βλ. Tipo), μένοντας στην παραγωγή για περίπου 6 χρόνια.
| Ταυτότητα |
| Κινητήρας: |
| 1.368 κ.εκ. |
| Ισχύς: |
| 150 ίπποι/ 5.500 σ.α.λ. |
| Ροπή: |
| 230 Nm/ 3.000 σ.α.λ. |
| Επιτάχυνση: |
| 0-100χλμ./ώρα σε 8,5 δλ |
| Τελ. ταχύτητα: |
| 212 χλμ./ώρα |
| Tιμή βασικής έκδοσης: |
| 18.350 ευρώ |
| Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: |
| 22.250 ευρώ |
Έχοντας ψηφιστεί το 1996 ως Αυτοκίνητο της Χρονιάς, πραγματοποίησε μια συμπαθητική ομολογουμένως πορεία, που για πολλούς τερματίστηκε κάπως… απότομα το 2001.
Πριν προλάβει να καταξιωθεί σε μια άκρως ανταγωνιστική κατηγορία, αντικαταστάθηκε από το αμφιλεγόμενο Stilo, που δεν έπεισε, για πολλούς και διάφορους λόγους, στα 6 χρόνια της δικής του σύντομης καριέρας. Δικαιολογημένη, λοιπόν, η επιστροφή της Fiat στα παλιά, με το Bravo να επανέρχεται στο προσκήνιο, εν έτη 2007.
Πέρα από την ονομασία, το νέο Bravo έχει διατηρήσει πολλά από τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του μακρινού προγόνου του. Οι καμπύλες επέστρεψαν στη μικρομεσαία πρόταση της Fiat, μετά από το πλούσιο σε αιχμές αμάξωμα του Stilo.
Ιδιαίτερα το πίσω τμήμα, με τα στρογγυλεμένα φωτιστικά σώματα και την κοίλη επιφάνεια της πέμπτης πόρτας, θυμίζει έντονα το Bravo του 1995, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι το αντιγράφει. Περισσότερο αυθεντικός ο σχεδιασμός του μπροστινού τμήματος, ολοκληρώνει το εντυπωσιακό, αν μη τι άλλο, παρουσιαστικό του νέου Fiat.
Ανάλογη είναι η εικόνα και στο εσωτερικό. Μετρ του σχεδιασμού οι Ιταλοί, φαίνεται πως δεν άφησαν τίποτα στην τύχη του προσφέροντας στη δεύτερη γενιά του Bravo τη δυνατότητα να ξεχωρίσει ανάμεσα στις υπόλοιπες προτάσεις της κατηγορίας.
| Υπέρ | |
| Επιδόσεις | |
| Χώροι εσωτερικού | |
| Σχεδίαση αμαξώματος | |
| Κατά | |
| Υστέρηση κινητήρα στις χαμηλές στροφές | |
| Αίσθηση τιμονιού | |
| Κατανάλωση | |
Παρότι φορτωμένο, στη συγκεκριμένη έκδοση τουλάχιστον, με όλα τα εξοπλιστικά καλούδια, το εσωτερικό του Bravo δεν υστερεί σε επίπεδο εργονομίας, ικανοποιώντας ταυτόχρονα και με την ποιότητα των υλικών του.
Απέχοντας από το αυστηρό γερμανικό στιλ, δηλώνει με σαφήνεια τη διαφορετικότητά του, προσφέροντας ταυτόχρονα την πρακτικότητα ενός τυπικού κατά τ άλλα μικρομεσαίου.
Εντύπωση προκαλεί η ευρυχωρία της πενταθέσιας καμπίνας, αλλά και του χώρου των αποσκευών. Τα 400 λίτρα του τελευταίου ξεπερνούν το μέσο όρο της κατηγορίας, όντας αρκετά για τα μπαγκάζια μιας τετραμελούς οικογένειας.
Ο οικογενειακός προσανατολισμός του Bravo βρίσκει συνέχεια και στον τρόπο κίνησής του στην άσφαλτο. Παρά την υπερτροφοδότηση, παρά τους 150 ίππους και πάρα τους τροχούς των 18 ιντσών, το νέο Fiat απέχει πολύ από το να χαρακτηριστεί ιδιαίτερα σπορτίφ, όντας αρκετά μετριοπαθές στις περισσότερες αντιδράσεις του.
Οι μηχανικοί της Fiat δεν μπόρεσαν να κάνουν το θαύμα, εξελίσσοντας το πάτωμα του Stilo και αλλάζοντας τη γεωμετρία – και όχι τη διάταξη – της ανάρτησης. Για την ακρίβεια, στον μπροστινό άξονα παραμένουν τα γόνατα McPherson, με νέα αντιστρεπτική δοκό και νέα ελατήρια-αμορτισέρ, ενώ στον πίσω διατηρείται η παραδοσιακή λύση του ημιάκαμπτου άξονα με επίσης νέα -σκληρότερη- αντιστρεπτική δοκό. Όπως και να έχει, πάντως, τo Bravo μεταφέρει αδυναμίες του παρελθόντος, που δεν μπόρεσαν να αντιμετωπιστούν, αποτελώντας ουσιαστικά μια εμφανώς βελτιωμένη version του Stilo.
Αυτό γίνεται κατανοητό από την πρώτη κιόλας στιγμή, όταν δηλαδή πιάσεις τα χέρια σου το δερμάτινο, λόγω έκδοσης, τιμόνι και επιχειρήσεις να στρίψεις, έστω και σε χαλαρούς ρυθμούς. Η αίσθηση του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης για μια ακόμη φορά μπορεί να χαρακτηριστεί μέτρια, μιας και οι πληροφορίες που μεταφέρει στα χέρια σου είναι ελάχιστες.
Δεν θα το έλεγες ασαφές, αλλά σίγουρα δεν θα το έβαζες ανάμεσα στα καλύτερα της κατηγορίας. Ανάλογη είναι η αίσθηση που αποκομίζεις και από το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, το οποίο συνοδεύει τον υπερτροφοδοτούμενο T-JET των 150 ίππων. Χωρίς να σε προβληματίζει, δεν είναι αυτό που θα ενθουσιάσει σε μια γρήγορη-απαιτητική αλλαγή.
Κατά τ άλλα ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1.400 κ.εκ., στην ισχυρότερη μέχρι σήμερα εκδοχή του, καταφέρνει και κινεί σε ικανοποιητικούς ρυθμούς το αναμφίβολα βαρύ αμάξωμα του νέου Bravo.
Η πρώτη αίσθηση που αποκομίζεις, τερματίζοντας τη διαδρομή του γκαζιού, δεν είναι αυτή ενός εκρηκτικού συνόλου. Η υστέρηση κάτω από τις 2.500 σ.α.λ είναι κάτι παραπάνω από αισθητή, γεγονός που μετριάζει τους χρόνους των επιταχύνσεων.
Τα πράγματα γίνονται σαφώς καλύτερα ενεργοποιώντας το πρόγραμμα Sport, από το αντίστοιχο διακόπτη της κεντρικής κονσόλας. Τα 206 Nm μέγιστης ροπής που ανακοινώνει ο κατασκευαστής, αυξάνονται στα 230, προσφέροντας την εκρηκτικότητα που έλειπε από μια πρόταση 150 ίππων. Οι αντιδράσεις του Bravo γίνονται πιο άμεσες, δικαιολογώντας, εν μέρει τουλάχιστον, το χαρακτήρα του.
Από την άλλη οι τροχοί των 18 ιντσών εξασφαλίζουν στις περισσότερες των περιπτώσεων την απαιτούμενη πρόσφυση, μετριάζοντας, ωστόσο, την άνεση. Παρόλα αυτά το Bravo δεν είναι κουραστικό, ακόμα και στην… αναγνωρισμένης ποιότητας ελληνική άσφαλτο.
Οι αναρτήσεις αποσβένουν ικανοποιητικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, φανερώνοντας τον GT χαρακτήρα του ιταλικού μικρομεσαίου. Σε κάθε περίπτωση πάντως το πλαίσιο ανταποκρίνεται, ακόμα και όταν ο ρυθμός κίνησης και παράλληλα οι απαιτήσεις αυξηθούν.
Καθοριστική είναι και η παρουσία του ESP. Αν και είναι διακριτική, βάζει φρένο στις διαθέσεις σου για κάτι περισσότερο από ένα γρήγορο και… συμβατικό πέρασμα. Απενεργοποιούμενο αντίθετα είναι το ASR, το γνωστό anti-spin, που συνοδεύει το ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικού ελέγχου της Fiat.
Αξιόμαχο, παρά τις όποιες αδυναμίες παρουσιάζει, το νέο Bravo των 1.400 κ.εκ. με τους 150 ίππους δείχνει ικανό να δώσει τέλος στην, μάλλον κακή, παράδοση της Fiat στην κατηγορία των μικρομεσαίων.
Εντυπωσιακό σε όψη, οικογενειακό σε χώρους και αξιοπρεπέστατο σε χρόνους, εκμεταλλεύεται την παρουσία της υπερτροφοδότησης και την σχεδιαστική δεινότητα της ιταλικής σχολής για να ξεχωρίσει. Φυσικά δεν πρόκειται για το απόλυτο GTi της κατηγορίας, αλλά για ένα value for money GT με πληρέστατο εξοπλισμό και τιμή εκκίνησης τα 18.350 ευρώ.
| Κινητήρας | |
| Κυβισμός | 1.368 κ.εκ. |
| Κύλινδροι | 4 σε σειρά |
| Ισχύς (ίπποι) | 150/5.500σ.α.λ. |
| Ροπή (Νm) | 230/3.000σ.α.λ. |
| Θέση | Εμπρός/εγκάρσια |
| Μπλοκ/κεφαλή | Χυτοσίδηρος/αλουμίνιο |
| Τροφοδοσία | Ψεκασμός πολλαπλών σημείων |
| Διάμετρος x διαδρομή | 72,0×84,0 |
| Βαλβίδες ανά κύλινδρο | 4 |
| Εκκεντροφόροι | 2 ΕΕΚ |
| Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο) | 109,7 |
| Μετάδοση | |||
| Κίνηση | Εμπρός | ||
| Κιβώτιο | Μηχανικό έξι σχέσεων | ||
| Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα) | 1η | :1/ | |
| 2η | :1/ | ||
| 3η | :1/ | ||
| 4η | :1/ | ||
| 5η | :1/ | ||
| Τελική σχέση διαφορικού | |||
| Ανάρτηση | |
| Εμπρός | Γόνατα McPherson, αντιστρεπτική ράβδος |
| Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική ράβδος |
| Φρένα | |
| Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι |
| Πίσω | Δίσκοι |
| ABS | Ναι |
| Τροχοί | |
| Διαστάσεις | 7,5×18 |
| Υλικό | Αλουμίνιο |
| Τύπος ελαστικών | Pirelli PZero Rosso |
| Ελαστικά | 225/40/18 |
| Ρεζέρβα | Κανονικής διαμέτρου |
| Σύστημα διεύθυνσης | |
| Τύπος | Κρεμαγιέρα |
| Υποβοήθηση | Ηλεκτρική |
| Στροφές τιμονιού | |
| Διάμετρος στροφής | 11 μέτρα |
| Διαστάσεις | |
| Μήκος | 4,336 μέτρα |
| Πλάτος | 1,792 μέτρα |
| Ύψος | 1,498 μέτρα |
| Μεταξόνιο | 2,600 μέτρα |
| Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά) | 1.538/1.530 |
| Χώρος αποσκευών | 400 λίτρα |
| Βάρος | 1.275 κιλά |
| Αναλογία κιλών/ίππο | 8,5 |
| Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) | |
| Πόλη | 9,3 |
| Εκτός | 5,8 |
| Μέση | 7,1 |
| Ρεζερβουάρ (λίτρα) | 58 |
| Αυτονομία | 817 χλμ. (θεωρητική μέση) |
| Επιδόσεις | |
| Τελική ταχύτητα | 212 χλμ./ώρα |
| 0-100χλμ./ώρα | 8,5 δευτερόλεπτα |
| Seat Leon 1.8 TFSI | |||||||||||||
| |||||||||||||
Μια ακόμα πρόταση από το VW Group στέκεται απέναντι στο νεοφερμένο Fiat. Αυτήν τη φορά πρόκειται για το Seat Leon, στην υπερτροφοδοτούμενη έκδοση των 1.800 κ.εκ.. Αν και ξεφεύγει από τον κυβισμό και την ισχύ του Bravo, το Leon 1.8 TFSI ξεκινά από τα 21.400 ευρώ, γεγονός που το καθιστά ως έναν από τους ανταγωνιστές του ιταλικού μικρομεσαίου. Δυνατά του χαρτιά οι 30 επιπλέον ίπποι, το φρέσκο παρουσιαστικό του και η σπορτίφ οδική του συμπεριφορά. | |||||||||||||
| Opel Astra 1.6 Turbo | |||||||||||||
| |||||||||||||
Στην περιοχή των 20.000 ευρώ κινείται ένα ακόμα υπερτροφοδοτούμενο μικρομεσαίο. Το Opel Astra των 1.600 κ.εκ. αποδεικνύεται το ισχυρότερο της παρέας μιας και η απόδοσή του φτάνει τους 180 ίππους. Αυτό και μόνο αρκεί, ώστε να του δώσει ένα μικρό προβάδισμα στις επιδόσεις, σε σχέση με το Bravo, αλλά και σε σύγκριση με τις υπόλοιπες προτάσεις του ανταγωνισμού. Στα θετικά του σημεία θα πρέπει να σημειωθεί και η πρόσφατη ανανέωσή του. | |||||||||||||
| Megane GT | |||||||||||||
| |||||||||||||
Δίλιτρο και στα 24.350 ευρώ, το Megane GT ξεχωρίζει στη συγκεκριμένη υποκατηγορία αυτοκινήτων. Μπορεί οι 165 ίπποι του να μην ακούγονται πολλοί, ωστόσο τα 270 Nm της ροπής του είναι η μεγαλύτερη τιμή ανάμεσα στις υπόλοιπες προτάσεις. Δυναμικό σε εμφάνιση και χαρακτήρα, δείχνει να ακολουθεί το παράδειγμα της κορυφαίας έκδοσης RS των 225 ίππων, εντυπωσιάζοντας με τη συμπεριφορά του στο δρόμο. | |||||||||||||
| Ford Focus 2.0 | |||||||||||||
| |||||||||||||
Παρότι ατμοσφαιρικό, το best seller της ελληνικής αγοράς για το 2006, πλησιάζει την ισχύ και τις επιδόσεις των μικρομεσαίων με τους μικρούς σε κυβισμό υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες. Δίλιτρο, με 145 ίππους και 208 Nm μέγιστης ροπής, το Ford Focus διαθέτει την τιμή, αλλά και πολύ περισσότερο την οδική συμπεριφορά, ώστε να αντιμετωπίσει τον ισχυρότερο ανταγωνισμό. | |||||||||||||
auto.in.gr
- Νότια Αφρική: Ένοπλοι σκότωσαν 11 άτομα, ανάμεσά τους και ένα 3χρονο παιδί σε ξενώνα
- Ο Μάικλ Τζόρνταν σε νομική μάχη με τη NASCAR
- Άννα Βίσση: Η αποθεωτική πρεμιέρα για τα 10 χρόνια «Hotel Ερμού»
- Κακοκαιρία Byron: Ξεπέρασε τα 260 χιλιοστά το ύψος της βροχής στη Βλυχάδα Αττικής
- Αυστραλία: Οι αρχές καλούν χιλιάδες ανθρώπους να απομακρυνθούν από τα σπίτια τους λόγω πυρκαγιών
- Κοινωνική έρευνα και Τεχνητή Νοημοσύνη

