Seat Leon 2.0 TFSI: Δύσκολοι καιροί για πρίγκιπες
Κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει σε πολλές προτάσεις της αγοράς, στην προκειμένη όμως περίπτωση το δημοφιλές μοντέλο της Seat δείχνει να σαν να σχεδιάστηκε με γνώμονα αυτήν ακριβώς την έκδοση.
Μιχάλης Κατωπόδης
Κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει σε πολλές προτάσεις της αγοράς, στην προκειμένη όμως περίπτωση το δημοφιλές μοντέλο της Seat δείχνει να σαν να σχεδιάστηκε με γνώμονα αυτήν ακριβώς την έκδοση. Ενα -όχι απαραίτητα τυπικό- σπορ μικρομεσαίο που «τυγχάνει» να διαθέτει στη γκάμα του και πιο συμβατικές εκδόσεις.
| Ταυτότητα |
| Κινητήρας: |
| 1.984 κ.εκ. |
| Ισχύς: |
| 185 ίπποι/6.000 σ.α.λ. |
| Ροπή: |
| 270 Nm/1.800 σ.α.λ. |
| Επιτάχυνση: |
| 0-100χλμ./ώρα σε 7,8 δλ. |
| Τελ. ταχύτητα: |
| 221 χλμ./ώρα |
| Tιμή βασικής έκδοσης: |
| 25.300 ευρώ |
| Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: |
| 25.300 ευρώ |
Η αίσθηση αυτή προκύπτει πρωτίστως από την επιθετική εμφάνιση, συνεπικουρούμενη όμως και από τις συγκινήσεις που είναι σε θέση να προσφέρει, σε όποιον το ζητήσει. Πράγματι, το Leon 2.0 TFSI μπορεί να δείχνει αδικημένο από τη «μαμά» VW σε θέματα ισχύος, στο κομμάτι όμως της οδικής συμπεριφοράς καταφέρνει και παίρνει το αίμα του πίσω. Η «αδικία» που προαναφέραμε έγκειται στην προσθήκη του γνωστού δίλιτρου τούρμπο FSI συνόλου του γερμανικού ομίλου, όχι όμως στη γνωστή έκδοση των 200 ίππων που εξοπλίζει το Golf GTI αλλά σε μία «φιμωμένη» εκδοχή 185 ίππων, με μειωμένη πίεση υπερπλήρωσης. Αυτή η κίνηση, σε συνδυασμό με τα 1.335 κιλά του βάρους, αυτόματα το υποβιβάζει στα μάτια των υπολοίπων ανταγωνιστών, από πλευράς επιδόσεων. Εάν τα πάντα κινούνταν επάνω σε μία υποθετική ευθεία, υλοποιήσεις κάθε λογής, με καταλήξεις ST, OPC ή GTI θα έβλεπαν τα ταχύμετρά τους να «γεμίζουν» ευκολότερα με χιλιόμετρα. Οχι μόνο επειδή αυτό ορίζουν αδιάψευστα οι χρόνοι, αλλά και με βάση την αίσθηση από την επιτάχυνση που θα δεχτεί όποιος αποφασίσει να δοκιμάσει.
Καθώς όμως ο κόσμος μας, όπως και οι… δρόμοι, απέχουν πολύ από το ιδανικό, ένα απρόσωπο σύνολο αριθμών δεν είναι -ευτυχώς- σε θέση να προδικάσει το «ποιόν» της κάθε πρότασης. Και εδώ ακριβώς είναι που εισέρχεται στην εξίσωση η δουλειά των μηχανικών της ισπανικής εταιρίας.
| Υπέρ | |
| Κόστος κτήσης | |
| Σύστημα διεύθυνσης | |
| Δυναμική εξωτερική εμφάνιση | |
| Κατά | |
| Ισχύς κινητήρα (για τα μέτρα του ανταγωνισμού) | |
| Περιορισμένο εσωτερικό ύψος πίσω | |
Με δεδομένο ότι το πλαίσιο παρέχει όλη την απαιτούμενη ακαμψία, η σωστή ρύθμιση των αναρτήσεων, σε συνεργασία με το, γεμάτο σε αίσθηση, σύστημα διεύθυνσης, αποτελούν ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Η οδική συμπεριφορά του κορυφαίου Leon, βεβαίως, δεν είναι σε θέση να εντυπωσιάσει, σε καμία όμως περίπτωση δεν πρόκειται να αφήσει ασυγκίνητο αυτόν που θα βρεθεί πίσω από το τιμόνι του.
Με δεδομένο ότι οι κλίσεις στις στροφές λίγο θα απασχολήσουν τον οδηγό, αυτός μπορεί εύκολα -και χωρίς καρδιοχτύπια- να επιδοθεί στην αναζήτηση των ορίων πρόσφυσης των ελαστικών. Σε καλό οδόστρωμα τα, διαστάσεων 225/45 ZR17, Dunlop SP Sport εξασφαλίζουν άφθονα περιθώρια πρόσφυσης, ελκτικής και πλευρικής, υποβοηθούμενα από την καλή γεωμετρία των γονάτων McPherson εμπρός και των πολλαπλών συνδέσμων πίσω.
Εάν αυτό απαιτηθεί, τότε επεμβαίνει το ESP για να διορθώσει την όποια κατάσταση. Ακόμα όμως και στην περίπτωση στην οποία ο οδηγός το απενεργοποιήσει, οι αντιδράσεις του αυτοκινήτου είναι τέτοιες που δεν πρόκειται να τον προβληματίσουν. Στο όριο, το εμπρός μέρος θα ανοίξει ελαφρά την τροχιά του, με το πίσω να ακολουθεί. Το ενδεχόμενο έντονης υποστροφής εξετάζεται μόνο σε θεωρητικό επίπεδο, ενώ το τιμόνι με την ακρίβεια και την αμεσότητα που προσφέρει θα αποδειχτεί ουσιαστικός σύμμαχος.
Πιο απλά, το Leon 2.0 TFSI είναι σε θέση να προσφέρει αρκετή οδηγική ευχαρίστηση, χωρίς μάλιστα αυτό να βαίνει σε βάρος της άνεσης και της ποιότητας κύλισης. Το σφιχτό -αλλά όχι σκληρό- setup των αναρτήσεων κατορθώνει να απορροφά ένα, σημαντικό για την κατηγορία, ποσοστό των ανωμαλιών του οδοστρώματος, καταπονώντας έτσι όσο το δυνατό λιγότερο τους επιβάτες.
Βεβαίως, εάν η διαδρομή είναι πολύωρη, δύσκολα θα κατορθώσει να βγει κανείς από το εσωτερικό του «ατσαλάκωτος». Παρόλα αυτά, θετική εντύπωση αφήνουν τα, σχετικά χαμηλά, επίπεδα θορύβου όπως επίσης και η συνολική σχεδίαση με την ποιότητα κατασκευής. Από την έκδοση Sport Up της δοκιμής δεν φαίνεται να λείπει τίποτα, καθώς είναι εξοπλισμένη με όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ένα καλό σε απόδοση ηχοσύνολο, σύστημα ελέγχου της πίεσης των ελαστικών, Bluetooth, cruise control και έξι αερόσακους.
Τα μπάκετ καθίσματα εμπρός προσφέρουν ικανοποιητική πλευρική στήριξη ενώ πίσω υπάρχει αρκετός χώρος για δύο, ή ακόμα και τρεις, επιπλέον επιβάτες. Σε ο,τι αφορά στον οδηγό, θα φέρει εύκολα τη θέση οδήγησης στα μέτρα του, εκτιμώντας τη γενικότερη εργονομία, καθώς επίσης την αμεσότητα και την αίσθηση που προσφέρουν ο επιλογέας των ταχυτήτων και το τιμόνι.
Ως σύνολο λοιπόν, το νέο Leon 2.0 TFSI έχει να προσφέρει πολλά περισσότερα σήμερα, από ότι διέθετε το προηγούμενο Leon 20VT στην εποχή του. Ωστόσο οι καιροί είναι διαφορετικοί και, πλέον, απέναντι από αυτό στέκονται ιδιαίτερα ανταγωνιστικές προτάσεις, με περισσότερους από 200 ίππους και, κατ΄ επέκταση, καλύτερη συμπεριφορά και επιδόσεις.
Το μεγαλύτερο, ίσως, πλεονέκτημα του αυτοκινήτου έχει να κάνει με το κόστος κτήσης, καθώς με 25.300 ευρώ δεν υπάρχει σχεδόν τίποτα που να μπορεί να τα βάλει μαζί του. Με αυτή την τιμή αποκτάτε εμφάνιση, ποιότητα και μία ικανή δόση συναισθήματος και οδηγικής απόλαυσης. Εάν πάλι δεν συμβιβάζεστε με το απλά «καλό» και τα θέλετε όλα, υπομονή μέχρι την έλευση των εκδόσεων FR και Cupra, καθώς σε αυτές ο ανταγωνισμός δεν θα είναι σε θέση να κοιτάζει αφ΄ υψηλού…
| Κινητήρας | |
| Κυβισμός | 1.984 κ.εκ. |
| Κύλινδροι | 4 σε σειρά |
| Ισχύς (ίπποι) | 185/6.000 σ.α.λ. |
| Ροπή (Νm) | 270/1.800 σ.α.λ. |
| Θέση | Εμπρός/εγκάρσια |
| Μπλοκ/κεφαλή | Αλουμίνιο/αλουμίνιο |
| Τροφοδοσία | Ψεκασμός πολλαπλών σημείων |
| Διάμετρος x διαδρομή | 82,5×92,8 |
| Βαλβίδες ανά κύλινδρο | 4 |
| Εκκεντροφόροι | 2 ΕΕΚ |
| Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο) | 93,2 |
| Μετάδοση | |||
| Κίνηση | Εμπρός | ||
| Κιβώτιο | Μηχανικό έξι σχέσεων | ||
| Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα) | 1η | 1:3,36 | |
| 2η | 1:2,09 | ||
| 3η | 1:1,47 | ||
| 4η | 1:1,15 | ||
| 5η | 1:0,97 | ||
| 6η |
1:0,76 |
||
| Τελική σχέση διαφορικού | 1:3,94 | ||
| Ανάρτηση | |
| Εμπρός | Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική ράβδος |
| Πίσω | Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντιστρεπτική ράβδος |
| Φρένα | |
| Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι |
| Πίσω | Δίσκοι |
| ABS | Ναι |
| Τροχοί | |
| Διαστάσεις | 7,0J X17 |
| Υλικό | Αλουμίνιο |
| Τύπος ελαστικών | Dunlop SP Sport 9090 |
| Ελαστικά | 225/45 R17 |
| Ρεζέρβα | Ασφαλείας |
| Σύστημα διεύθυνσης | |
| Τύπος | Κρεμαγιέρα |
| Υποβοήθηση | Υδραυλική |
| Στροφές τιμονιού | 2,9 |
| Διάμετρος στροφής | 10,7 μέτρα |
| Διαστάσεις | |
| Μήκος | 4,31 μέτρα |
| Πλάτος | 1,77 μέτρα |
| Ύψος | 1,46 μέτρα |
| Μεταξόνιο | 2,58 μέτρα |
| Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά) | 1.535/1.515 |
| Χώρος αποσκευών | 341 λίτρα |
| Βάρος | 1.335 κιλά |
| Αναλογία κιλών/ίππο | 7,21 |
| Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) | |
| Πόλη | 11,2 |
| Εκτός | 6,4 |
| Μέση | 8,1 |
| Ρεζερβουάρ (λίτρα) | 55 |
| Αυτονομία | 679 χλμ. (θεωρητική μέση) |
| Επιδόσεις | |
| Τελική ταχύτητα | 221 χλμ./ώρα |
| 0-100 χλμ./ώρα | 7,8 δευτερόλεπτα |
Το Leon 2.0 TFSI, αν και μέχρι στιγμής αποτελεί το ισχυρότερο χαρτί της Seat στη συγκεκριμένη κατηγορία, δεν είναι σε θέση να αναμετρηθεί επί ίσοις όροις με τις κορυφαίες προτάσεις των hot-hatch. Αυτό μάλιστα όχι μόνο λόγω επιδόσεων αλλά και με βάση τη σημαντική διαφορά στο κόστος κτήσης. Για όποιον αποζητά ένα γρήγορο και φθηνό αυτοκίνητο, αποτελεί μία πρώτης τάξεως επιλογή. Εάν πάλι το ζητούμενο είναι οι χρόνοι, τότε θα πρέπει να στραφεί σε άλλες προτάσεις ή να κάνει υπομονή μέχρι την έλευση των εκδόσεων FR και Cupra.
| VW Golf GT | |||||||||||||
|
|||||||||||||
|
Το Golf GT αποτελεί, πιθανότατα, τον ισχυρότερο εν δυνάμει αντίπαλο του Leon TFSI, καθώς είναι κατά 1.450 ευρώ φθηνότερο, με μικρότερη κατανάλωση, ενώ φέρει και το… λογότυπο της VW στο καπό, με ο,τι αυτό συνεπάγεται. Στον αντίποδα, βεβαίως, οι επιδόσεις και η οδική συμπεριφορά του είναι ελαφρά υποδεέστερες αυτών του Seat. Η ποιότητα κατασκευής, η ασφάλεια και το επίπεδο εξοπλισμού είναι, λίγο έως πολύ, ανάλογα οπότε για την τελική επιλογή θα μπορούσε κάλλιστα να ληφθεί υπόψη η εξωτερική εμφάνιση, με βάση το γούστο του καθενός |
|||||||||||||
auto.in.gr
- Αυτή είναι η νέα εθνική στρατηγική των ΗΠΑ – Ο Τραμπ σπάει τα ταμπού
- LIVE: Άστον Βίλα – Άρσεναλ
- ΗΠΑ: Τραγωδία στο Τενεσί – Παππούς και 3 μηνών εγγονή κατασπαράχθηκαν από τα σκυλιά της οικογένειας
- Live streaming: Ολυμπιακός – Πανσερραϊκός
- Ρωσικά drones και πύραυλοι έπληξαν σιδηροδρομικό κόμβο κοντά στο Κίεβο, λέει η Ουκρανία
- Byron: Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης Μέγαρα, Ανατολική Μάνη, Ευρώτας και δύο κοινότητες στον Δήμο Μάνδρας

