Toyota Yaris 1.3 5θ: Σε άλλη διάσταση
Το νέο Yaris δεν αστειεύεται. Μεγάλωσε, αντρώθηκε και ξεκινάει την κατά μέτωπο επίθεση σε χωράφια που μέχρι πρότινος φάνταζαν πέραν των δυνατοτήτων του.
Μιχάλης Κατωπόδης
Αν το 1999 η αντικατάσταση του Starlet από το πρώτο Yaris αντιμετωπίστηκε αρχικά με επιφυλακτικότητα, μέχρι να διαφανεί η επιτυχία, σήμερα η δεύτερη γενιά του δημοφιλούς supermini της Toyota δεν δείχνει να περνάει κάποιο αντίστοιχο στάδιο. Ο ντόρος και τα θετικά σχόλια γύρω από το όνομά του ξεκίνησαν πολύ πριν περάσει στην παραγωγή, ενώ ακόμα και η αισθητή αύξηση της τιμής του δεν δείχνει ικανή να ανακόψει την πορεία που ακολουθεί προς την κορυφή.
| Ταυτότητα |
| Κινητήρας: |
| 1.296 κ.εκ. |
| Ισχύς: |
| 87 ίπποι/6.000 σ.α.λ. |
| Ροπή: |
| 121 Nm/4.200 σ.α.λ. |
| Επιτάχυνση: |
| 0-100χλμ./ώρα σε 11,5 δλ |
| Τελ. ταχύτητα: |
| 170 χλμ./ώρα |
| Tιμή βασικής έκδοσης: |
| 13.990 ευρώ |
| Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: |
| 14.590 ευρώ |
Πράγματι, το κοκαλάκι της νυχτερίδας που διαθέτει η ιαπωνική εταιρία την έχει οδηγήσει σε μονοπάτια που θα ζήλευαν πολλοί. Με τόσα best seller στη γκάμα της, σταθερά ανοδικές πωλήσεις σε όλες τις αγορές του πλανήτη και βλέψεις να ξεπεράσει την πρωτοπόρο GM τα αμέσως επόμενα χρόνια, η πορεία της προκαλεί πραγματικά εντύπωση. Την ίδια εντύπωση προκαλεί και το θράσος να αφήνει δηκτικά πίσω της έναν τόσο ισχυρό ανταγωνισμό, σε όλα τα επίπεδα. Τα αίτια, βεβαίως, αυτής της επιτυχίας δεν βρίσκονται στις… σκοτεινές δυνάμεις του σύμπαντος που συνωμοτούν περί αυτού αλλά ξεκάθαρα στη στρατηγική που ακολουθεί και, κυρίως, στα ίδια της τα προϊόντα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα το νέο Yaris, που δείχνει να πιάνει ακριβώς το σφυγμό και τις απαιτήσεις του κοινού στο οποίο απευθύνεται, εκμεταλλευόμενο παράλληλα τις αδυναμίες των αντιπάλων. Η αναθεώρηση της θέσης του στην αγορά γίνεται εμφανής από την έντονη αύξηση των διαστάσεων, σημάδι ότι δεν σκοπεύει πλέον να παίρνει πελάτες από την κατηγορία των μικρότερων αυτοκινήτων πόλης, ελέω Aygo. Αντιθέτως στρέφει τα βέλη του σε μεγαλύτερες προτάσεις, φέρνοντας στο στόχαστρο τα νέα Renault Clio και Fiat Punto, όπως επίσης τα γνωστά και μη εξαιρετέα Peugeot 206, Opel Corsa και Ford Fiesta.
| Υπέρ | |
| Αφθονοι χώροι για μικροαντικείμενα | |
| Ευρύχωρο εσωτερικό | |
| Παθητική ασφάλεια πέντε αστέρων | |
| Κατά | |
| Αυξημένο κόστος κτήσης | |
| Επιδόσεις | |
| Περιορισμένο εσωτερικό ύψος πίσω | |
Αφήνοντας κατά μέρος τα της εξωτερικής εμφάνισης -όπου έτσι και αλλιώς υπόκεινται στην κρίση και τα γούστα του καθενός- από πρακτικής απόψεως το ιαπωνικό μικρό είναι γεννημένος νικητής. Παρότι, δε, είναι μικρότερο από τους περισσότερους άμεσους ανταγωνιστές του, κατορθώνει να προσφέρει χώρους ανάλογους ή, σε πολλές περιπτώσεις, καλύτερους από αυτούς. Η αισθητική του εσωτερικού του διαφοροποιείται από οτιδήποτε άλλο έχουμε συναντήσει μέχρι στιγμής. Αν και η βασική φιλοσοφία διατηρείται αναλλοίωτη με αυτή του παλαιού Yaris, το τελικό αποτέλεσμα είναι άκρως μοντέρνο και νεανικό. Εντύπωση εδώ προκαλούν οι θέσεις για μικροαντικείμενα, που κυριολεκτικά κατακλύζουν το ταμπλό. Αυτές, σε συνδυασμό με τη μελετημένη εργονομία και τον -σε μεγάλο βαθμό- πολυμορφικό χαρακτήρα του οχήματος, το κάνουν πραγματικά ασυναγώνιστο, από πλευράς χρηστικότητας.
Ενδεικτική εδώ είναι η έξυπνη μετακίνηση των πίσω θέσεων κατά τον διαμήκη άξονα. Με μία μόλις κίνηση, η δεύτερη σειρά των καθισμάτων σύρεται προς τα πίσω, αυξάνοντας το χώρο των επιβατών. Αντιθέτως, η μεταφορά τους εμπρός -και επιπρόσθετα η αναδίπλωσή τους- αποκαλύπτει ένα χώρο αποσκευών δυσανάλογα μεγάλο για το μέγεθος του αυτοκινήτου.
Οι τεχνικοί δείχνουν να φρόντισαν για όλες τις λεπτομέρειες, όπως η ποιότητα των χρησιμοποιούμενων υλικών, η συναρμογή αλλά και το επίπεδο εξοπλισμού που, χωρίς να εντυπωσιάζει, κρίνεται επαρκές με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας.
Ο οδηγός με τη σειρά του θα βρει εύκολα τη θέση οδήγησης που του ταιριάζει και θα μείνει απόλυτα ικανοποιημένος από την συνολική αίσθηση που θα αποκομίσει. Το όλο σύνολο δεν διακρίνεται για το δυναμισμό που αποπνέει, κατορθώνει όμως να διατηρεί την άνεση και την φιλικότητα προς το χρήστη σε πολύ υψηλά επίπεδα.
Το σύστημα διεύθυνσης δεν είναι σε θέση να προσφέρει ιδιαίτερη πληροφόρηση, είναι όμως γρήγορο και θα ευνοήσει την ευελιξία στο απαιτητικό περιβάλλον των πόλεων. Οι αναρτήσεις με τη σειρά τους αποσβένουν αποτελεσματικά τις περισσότερες ανωμαλίες των δρόμων, επιτρέπουν όμως στο αυτοκίνητο να παίρνει κλίσεις και είναι ίσως λίγο πιο μαλακές από ότι θα θέλαμε.
Όλα αυτά, βεβαίως, δεν σημαίνουν σε καμία περίπτωση ότι το Yaris υστερεί στο θέμα της οδικής συμπεριφοράς. Αντιθέτως, σε κάθε περίπτωση παραμένει ουδέτερο και εύκολα ελεγχόμενο, ακόμη και όταν οι ενδείξεις του κοντέρ ξεπεράσουν τα φυσιολογικά όρια. Με την προϋπόθεση, φυσικά, ο οδηγός να μην αναζητά την οδηγική απόλαυση, καθώς το μοντέλο της Toyota δεν είναι σε θέση να προσφέρει κάτι τέτοιο.
Αυτό γίνεται ξεκάθαρο από τη συμπεριφορά και το στήσιμο των αναρτήσεων, καθώς επίσης από την ισχύ του κινητήρα των 1,3 λίτρων. Ο τελευταίος, παρότι γραμμικός και με αρκετά πολιτισμένη λειτουργία, αποδίδει μόλις 87 ίππους, ανίκανους να δώσουν μία ξεχωριστή νότα στον τομέα των επιδόσεων. Κατά συνέπεια αυτές κυμαίνονται, απλά, στο μέσο όρο της κατηγορίας, πράγμα που μετριάζει την συνολικά πολύ καλή εικόνα του Yaris.
Επιπρόσθετα η έλλειψη ενός δυνατότερου συνόλου -τουλάχιστον προς το παρόν- αποτελεί μειονέκτημα, καθώς όλοι οι άλλοι ανταγωνιστές του έχουν στη γκάμα τους ανάλογες προτάσεις των 1,6 και 1,8 λίτρων, με σαφώς μεγαλύτερη ιπποδύναμη. Η κατάσταση βελτιώνεται κάπως με την ύπαρξη ενός πιο κοντού κιβωτίου, και αυτό όμως θεωρείται ημίμετρο.
Το δεύτερο μεγάλο μείον του αυτοκινήτου έχει να κάνει με την τιμή του. Η βασική έκδοση Luna ξεκινά από τα 13.990 ευρώ ενώ η έκδοση Sol της δοκιμής κοστίζει στα 14.590 ευρώ. Το νούμερο αυτό, αν και κρύβει πίσω του ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού, με air condition, επτά αερόσακους -ο έβδομος για τα γόνατα του οδηγού- τις γνωστές ηλεκτρικές ευκολίες και ένα CD/MP3 player, δεν παύει να είναι ιδιαίτερα υψηλό, με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας.
Ακόμα πιο ψηλά ανεβαίνει η κορυφαία, εξοπλιστικά, έκδοση Sol+ των 16.350 ευρώ, που φέρει επιπλέον προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, αυτόματο κλιματισμό και σύστημα έξυπνης εισόδου, ενώ για όσους επιλέξουν το αυτοματοποιημένο σειριακό κιβώτιο MMT, θα πρέπει να υπολογίζουν επιπλέον 660 ευρώ.
Εν κατακλείδι το νέο Yaris είναι αναμφίβολα ένα από τα καλύτερα μοντέλα της αγοράς και πρώτο σε αρκετούς τομείς, χωρίς όμως να δικαιολογεί το τόσο υψηλό κόστος κτήσης. Η επιλογή της Toyota να απευθυνθεί σε λιγότερους -ίσως- αγοραστές, που όμως θα πληρώσουν κάτι παραπάνω είναι σεβαστή. Τώρα αν καταφέρει, υπό αυτές τις συνθήκες, οι πωλήσεις της να πλησιάσουν τα νούμερα της προηγούμενης γενιάς, τότε θα μιλάμε για την απόλυτη εμπορική επιτυχία.
| Κινητήρας | |
| Κυβισμός | 1.296 κ.εκ. |
| Κύλινδροι | 4 σε σειρά |
| Ισχύς (ίπποι) | 87/6.000 σ.α.λ. |
| Ροπή (Νm) | 121/4.200 σ.α.λ. |
| Θέση | Εμπρός/εγκάρσια |
| Μπλοκ/κεφαλή | Αλουμίνιο/αλουμίνιο |
| Τροφοδοσία | Ψεκασμός πολλαπλών σημείων |
| Διάμετρος x διαδρομή | 72,0×79,6 |
| Βαλβίδες ανά κύλινδρο | 4 |
| Εκκεντροφόροι | 2 ΕΕΚ |
| Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο) | 67,1 |
| Μετάδοση | |||
| Κίνηση | Εμπρός | ||
| Κιβώτιο | Μηχανικό πέντε σχέσεων | ||
| Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα) | 1η | 3,545:1 | |
| 2η | 1,913:1 | ||
| 3η | 1,310:1 | ||
| 4η | 1,027:1 | ||
| 5η | 0,850:1 | ||
| Τελική σχέση διαφορικού | 4,055 | ||
| Ανάρτηση | |
| Εμπρός | Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική ράβδος |
| Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική ράβδος |
| Φρένα | |
| Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι |
| Πίσω | Ταμπούρα |
| ABS | Ναι |
| Τροχοί | |
| Διαστάσεις | 5,5J X15 |
| Υλικό | Σίδηρος |
| Τύπος ελαστικών | Bridgestone B250 |
| Ελαστικά | 185/60 R15 |
| Ρεζέρβα | Ασφαλείας |
| Σύστημα διεύθυνσης | |
| Τύπος | Κρεμαγιέρα |
| Υποβοήθηση | Ηλεκτρική |
| Στροφές τιμονιού | 3,0 |
| Διάμετρος στροφής | 9,4 μέτρα |
| Διαστάσεις | |
| Μήκος | 3,750 μέτρα |
| Πλάτος | 1.695 μέτρα |
| Ύψος | 1,530 μέτρα |
| Μεταξόνιο | 2,460 μέτρα |
| Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά) | 1.470/1.460 |
| Χώρος αποσκευών | 272-737 λίτρα |
| Βάρος | 1.055 κιλά |
| Αναλογία κιλών/ίππο | 12,1 |
| Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) | |
| Πόλη | 7,2 |
| Εκτός | 5,3 |
| Μέση | 6,0 |
| Ρεζερβουάρ (λίτρα) | 42 |
| Αυτονομία | 700 χλμ. (θεωρητική μέση) |
| Επιδόσεις | |
| Τελική ταχύτητα | 170 χλμ./ώρα |
| 0-100χλμ./ώρα | 11,5 δευτερόλεπτα |
| Fiat Punto 1.4 | |||||||||||||
| |||||||||||||
Οντας ένας από τους πρωταγωνιστές των ημερών, το νέο Punto -ή Grande Punto, αν προτιμάτε- διαθέτει ως κύρια χαρακτηριστικά του την εντυπωσιακή εμφάνιση, την αύξηση των προσφερόμενων χώρων και το μειωμένο κόστος κτήσης. Από το εσωτερικό δεν λείπει η φινέτσα, γίνεται όμως εμφανής η προσπάθεια περιορισμού του κόστους. Σε ο,τι αφορά τους κινητήρες, μέχρι στιγμής η Fiat δίνει μεγαλύτερο βάρος στους diesel, δεν θα αργήσει όμως να παρουσιάσει μία πλήρη γκάμα που θα καλύπτει όλες τις απαιτήσεις | |||||||||||||
| Ford Fiesta 1.4 | |||||||||||||
| |||||||||||||
Αρτι αφιχθέν, το ανανεωμένο Fiesta αποτελεί ένα από τα πλέον ολοκληρωμένα αυτοκίνητα της κατηγορίας. Ο σχεδιασμός του είναι κάπως αδιάφορος, σε σχέση με τα σύγχρονα δεδομένα, διαθέτει όμως ικανοποιητικούς χώρους, είναι πρακτικό και ευχάριστο οδηγικά. Αρκετά ενδιαφέρουσα είναι και η τιμή του, σε σχέση πάντα με τον παρεχόμενο εξοπλισμό. Το όλο πακέτο κάνουν ακόμα δελεαστικότερο τα ευέλικτα χρηματοδοτικά προγράμματα της Ford | |||||||||||||
| Opel Corsa 1.4 | |||||||||||||
| |||||||||||||
Το μεγάλο πλεονέκτημα του Corsa είναι ο αριθμός των διαθέσιμων εκδόσεων ανά κινητήρα, καθώς επίσης και η χαμηλή κατανάλωση, που θα εκτιμηθεί δεόντως από μεγάλη μερίδα του αγοραστικού κοινού. Η άνεση, η εργονομία και οι προσφερόμενοι χώροι, δυστυχώς, δεν πρόκειται να ικανοποιήσουν. Κατά τα άλλα το μοντέλο της Opel δεν έχει να επιδείξει τίποτα το ιδιαίτερο, είτε θετικό, είτε αρνητικό | |||||||||||||
| Renault Clio 1.4 | |||||||||||||
| |||||||||||||
Το νέο Clio -πέρα από την ιστορία του ονόματος που φέρει- ξεχωρίζει για το μοντέρνο, επιθετικό του σχεδιασμό, τους ισχυρούς κινητήρες και τα υψηλά επίπεδα παθητικής ασφάλειας που προσφέρει. Παρότι αισθητά μεγαλύτερο σε μήκος από το νέο Yaris, δεν προσφέρει καλύτερους εσωτερικούς χώρους. Στα ισχυρά του σημεία περιλαμβάνονται επίσης οι επιδόσεις και το προηγμένο τεχνολογικό υπόβαθρο, αφήνοντας ως κύριο μειονέκτημα το υψηλό κόστος κτήσης | |||||||||||||
| Seat Ibiza 1.4 | |||||||||||||
| |||||||||||||
Αποτελώντας το σπορ παρακλάδι του ομίλου VW η Seat και συγκεκριμένα το Ibiza δίνει το κύριο βάρος προς αυτή ακριβώς την κατεύθυνση. Η αισθητική, αν και μοντέρνα, δεν είναι τόσο επιθετική όσο θα άρμοζε στην προκειμένη περίπτωση. Το στιβαρό του αμάξωμα εφοδιάζεται με μία πληθώρα κινητήρων έως 180 ίππων, που ικανοποιούν όλα τα γούστα. Επιπλέον η οδική συμπεριφορά και η ενεργητική ασφάλεια θα προκαταλάβουν θετικά τον οδηγό | |||||||||||||
| VW Polo 1.4 75 PS | |||||||||||||
| |||||||||||||
Το πρόσφατα ανανεωμένο Polo αποτελεί παραδοσιακά έναν από τους ισχυρότερους αντίπαλους της συγκεκριμένης κατηγορίας. Αυτό οφείλεται στον ολοκληρωμένο χαρακτήρα, το ευρύχωρο εσωτερικό και, εν μέρει, στην ιστορία του ονόματος που φέρει. Διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις στα 1.4 λίτρα, 75 και 100 ίππων, δίνει το δικαίωμα της επιλογής ανάλογα με τα βαλάντια και τις απαιτήσεις του ενδιαφερόμενου. Ο εξοπλισμός του κρίνεται πλήρης, στο θέμα όμως της παθητικής ασφάλειας δεν αγγίζει τα πεντάστερα Toyota Yaris, Renault Clio και Fiat Punto | |||||||||||||
auto.in.gr
- Κουτσούμπας: Στηρίζουμε τον δίκαιο αγώνα των αγροτών – Επίσκεψη στο μπλόκο της Νίκαιας στη Θεσσαλία
- Σπέτσες: Συνελήφθη οδηγός βυτιοφόρου που έριξε λύματα σε δάσος
- Ολυμπιακός: Με Στρεφέτσα η ενδεκάδα κόντρα στον ΟΦΗ (pic)
- Γιατί στις πλούσιες χώρες πολλοί νιώθουν φτωχότεροι, δίχως να είναι;
- Πυρά ΠΑΣΟΚ σε Μητσοτάκη: Η κυβέρνηση εξαντλεί τις προοπτικές της χώρας – Η πολιτική αλλαγή είναι επιτακτική
- Καλαμάτα – Ολυμπιακός Β’ 3-1: Η «Μαύρη Θύελλα» νίκησε και παρέμεινε στην κορυφή