Craig Cheetham / Auto Express

Η νέα επωνυμία μπορεί να ανανεώσει την εικόνα της εταιρείας. Αυτό, τουλάχιστον, ισχυρίζεται η Chevrolet που σχεδιάζει να ξορκίσει το φάντασμα της Daewoo με μια νέα σειρά μοντέλων. Υποσχόμενη ότι δεν πρόκειται απλώς να ανακυκλώσει δημοφιλή μοντέλα, όπως τα Matiz και Kalos, η αμερικανική φίρμα με τις ευρωπαϊκές ρίζες ετοιμάζει και ένα νέο, εκτός δρόμου μοντέλο, το πρωτότυπο του οποίου είδαμε στην έκθεση του Παρισιού, τον προηγούμενο Σεπτέμβριο.



Στο μεταξύ, όμως, η Chevrolet θα πρέπει να εκμεταλλευτεί στο μέγιστο τα υπάρχοντα μοντέλα της Daewoo και αυτή την ανάγκη εξυπηρετεί η κυκλοφορία του Lacetti Sport. Εξοπλισμένο με κινητήρα 1.800κ.εκ., ισχύος 120 ίππων, με αεροδυναμικά βοηθήματα, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, προβολείς ομίχλης και σπορ εξάτμιση, το Lacetti Sport συνιστά μία πολύ πιο ελκυστική πρόταση σε σχέση με το αυτοκίνητο που έφερε το σήμα της Daewoo. Επιπρόσθετα, το χαμηλωμένο αμάξωμα και τα πλευρικά μαρσπιέ, ενισχύουν ακόμα περισσότερο το δυναμικό σχήμα του Giugiaro.









Η άποψή μας

Αυτό το αυτοκίνητο αποδεικνύει πως τα προσιτά μοντέλα δεν είναι κατ΄ανάγκη supermini, ή μία βασική έκδοση ενός μικρομεσαίου οικογενειακού. Το Lacetti Sport καλύπτει το κενό μεταξύ των δύο. Το Lacetti προσφέρει πολυτέλεια και πρακτικότητα μεγαλύτερου αυτοκινήτου, σε τιμή ενός καλά εξοπλισμένου Ford Fiesta ή Opel Corsa -πάντοτε στην Αγγλία.


Η έκδοση Sport είναι επίσης καλά εξοπλισμένη καθώς διαθέτει, μεταξύ άλλων, τέσσερις αερόσακους, CD-player της Blaupunkt με έξι ηχεία, τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, θερμαινόμενους καθρέπτες και δερμάτινο σαλόνι. Με κόστος περίπου 18.000 ευρώ -στην Αγγλία-, σίγουρα πρόκειται για ένα ελκυστικό πακέτο, τουλάχιστον στα χαρτιά.


Αν όμως έχετε συνηθίσει τις πολυτέλειες που προσφέρουν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, τότε ίσως μερικά σημεία του εσωτερικού αυτού του Chevrolet σας φανούν φτηνά. Το κέντρο του τιμονιού είναι επενδεδυμένο με γυαλιστερό μαύρο πλαστικό, ενώ οι διακόπτες της κολόνας του τιμονιού και των παραθύρων υπολείπονται σε αίσθηση σε σχέση με τους αντίστοιχους του ανταγωνισμού.


Ανάλογη εντύπωση σου δημιουργεί το Lacetti Sport και στο δρόμο, όπου η σπορ εμφάνισή του δεν δικαιολογείται. Ναι μεν είναι αρκούντως γρήγορο, αφού ο κινητήρας των 1.800κ.εκ. έχει άμεση απόκριση, ωστόσο είναι τραχύς όταν πιέζεται και δεν είναι πολιτισμένος σε ταχύτητες ταξιδίου.



Η πιο σκληρή ανάρτηση μπορεί να κάνει τη διαφορά σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις, ωστόσο ο μαλακός συμπλέκτης και ο επιλογέας ταχυτήτων με τις μεγάλες διαδρομές σίγουρα θα αποθαρρύνουν τους ενθουσιώδεις οδηγούς.



Τα φρένα, με στάνταρ το ABS, αποδείχθηκαν αποτελεσματικά, αλλά το μεσαίο pedal δεν έχει την καλύτερη δυνατή αίσθηση και δεν σταματά ομαλά το Lacetti. Ωστόσο το τιμόνι είναι πολύ καλύτερο από ότι σε άλλα μοντέλα, προσφέροντας καλύτερη αίσθηση και πληροφόρηση.



Παρά το γεγονός λοιπόν ότι το Lacetti Sport υπολείπεται, σχετικά, στα δυναμικά του χαρακτηριστικά, αν το δούμε σαν ένα χαμηλού κόστους -λαμβάνοντας υπόψη τα αγγλικά δεδομένα-, πολύ καλά εξοπλισμένο μικρομεσαίο μοντέλο, τότε φαίνεται λογική επιλογή, ειδικά αν σκεφτεί κανείς την after sales πολιτική της Chevrolet στην Αγγλία, με την προσφορά τριετούς δωρεάν συντήρησης.



Μέχρι πρόσφατα άλλωστε τα μοντέλα της Daewoo δεν διακρίνονταν για τα οδικά τους χαρακτηριστικά αλλά για την τιμιότητα τους. Τώρα, με το σήμα της Chevrolet στη μάσκα, η τιμιότητα εξακολουθεί να υπάρχει, αλλά -στην παρούσα έκδοση- συνδυάζεται και με μία βελτίωση στα δυναμικά χαρακτηριστικά του μοντέλου, ενώ πολύ λίγα αυτοκίνητα είναι τόσο καλά εξοπλισμένα έχοντας αυτούς τους χώρους. Ίσως να μην προσφέρει τις επιδόσεις που υπονοεί το όνομά του, αλλά τελικά το Lacetti Sport είναι, προφανώς, το πιο υποσχόμενο νέο μοντέλο της Chevrolet. Και αυτό κάτι σημαίνει!


Auto Express