Λονδίνο: Παραπλανητικός είναι ο όρος «δερματολογικά ελεγμένο» που αναγράφεται σε πολλά καλλυντικά προϊόντα, σύμφωνα με έρευνα του περιοδικού Which?, καθώς η έννοια έχει διαφορετική σημασία για το κοινό απ’ ό,τι για τις εταιρίες παραγωγής.

Στο πλαίσιο της έρευνας, μια ομάδα δημοσιογράφων επικοινώνησε με 1.000 τυχαίους καταναλωτές και τους ζήτησε να περιγράψουν τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνονται τον όρο «δερματολογικά ελεγμένο».

Όπως διαπιστώθηκε, τα 13% των ερωτηθέντων θεωρούσαν πως ο όρος αναφερόταν στην ήπια δράση του προϊόντων για το ανθρώπινο δέρμα, το 22% στις γενικές υποαλλεργικές ιδιότητές τους, το 10% στην έλλειψη αλλεργικών αντιδράσεων αποκλειστικά για το δέρμα, ενώ το μεγαλύτερο μέρος των ατόμων αδυνατούσε να δώσει σαφή εξήγηση.

Στη συνέχεια, οι συντάκτες του περιοδικού επικοινώνησαν με 10 γνωστές εταιρίες καλλυντικών και τους ζήτησαν να αναφέρουν μέσω ποιας διαδικασίας καταλήγουν στο χαρακτηρισμό ενός προϊόντος ως «δερματολογικά ελεγμένου».

Οι εταιρίες στο σύνολό τους παρείχαν γενικές πληροφορίες για τη διαδικασία αλλά τα στοιχεία που έδωσαν ήταν ελλιπή και δεν έδωσαν τη δυνατότητα σε μια ομάδα ειδικών να αξιολογήσουν κατά πόσο ο χαρακτηρισμός ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

«Η έρευνά μας καταδεικνύει ξεκάθαρα πως το κοινό παραπλανάται από τη σήμανση των προϊόντων. Είναι ανάγκη να θεσπιστεί νομικά η διεξαγωγή μιας συγκεκριμένης τυπικής διαδικασίας ελέγχου των καλλυντικών, προκειμένου τα τελευταία να είναι όντως ασφαλή για το σύνολο των καταναλωτών», αναφέρει χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της ομάδας έρευνας του γνωστού περιοδικού.

health.in.gr