Micropayments: Η επανάσταση που δεν θα έρθει
Εδώ και αρκετά χρόνια πολλοί επιχειρηματίες και οικονομολόγοι θεωρούν τις «μικροσυναλλαγές» ως την επόμενη εξέλιξη στο e-commerce διότι θα δημιουργήσει μια νέα αγορά από προϊόντα που σήμερα είναι
Εδώ και αρκετά χρόνια πολλοί επιχειρηματίες και οικονομολόγοι θεωρούν τις
«μικροσυναλλαγές» ως την επόμενη εξέλιξη στο e-commerce διότι θα
δημιουργήσει μια νέα αγορά από προϊόντα που σήμερα είναι πολύ μικρά για να
πουληθούν. Για παράδειγμα, οι χρήστες του Internet θα μπορούν να χρεωθούν
ακόμη και με ένα μόνο λεπτό του ευρώ για να αγοράσουν μια είδηση online ή να
λάβουν ένα ενημερωτικό email.
Καθώς το κόστος διαχείρισης κάθε συναλλαγής μειώνεται συνεχώς υποτίθεται
ότι το ηλεκτρονικό «μικροχρήμα» είναι πλέον προ των πυλών. Δεν είναι όμως
καθόλου βέβαιο ότι υπάρχει κάποιος που θέλει να το χρησιμοποιήσει.
Οι καταναλωτές προτιμούν τις πιστωτικές κάρτες οι οποίες αξιοποιώντας τις
ίδιες τεχνολογίες τους επιτρέπουν να αγοράζουν σε όλο και μικρότερα ποσά
όπως το ένα ευρώ. Δεν έχουν πολλούς λόγους λοιπόν να δυσκολέψουν τη ζωή τους
υιοθετώντας μια καινούρια τεχνολογία.
Ούτε και οι έμποροι όμως έχουν πολλά να κερδίσουν. Πολλοί προτιμούν να
συγκεντρώνουν πολλά προϊόντα μαζί και να τα πωλούν όλα ως πακέτο (bundling)
χρεώνοντας έτσι περισσότερο. Δεν έχουν κανένα όφελος αν δώσουν στους
καταναλωτές την ευκαιρία να πληρώσουν λιγότερα αγοράζοντας μόνο ό,τι
επιθυμούν (π.χ. ένα μόνο τραγούδι αντί για ολόκληρο τον δίσκο).
Ούτε βέβαια υπάρχει έμπορος που θα εγκαταλείψει εύκολα τις πιστωτικές
κάρτες για ένα σύστημα που του στερεί δημογραφικές πληροφορίες, καθώς
εγγυάται την ανωνυμία των χρηστών του.
Το σημαντικότερο αντικίνητρο των micropayments όμως είναι η δημοτικότητα
του flat rate pricing. Όταν ο καταναλωτής χρεώνεται χωρίς το άγχος ενός
μετρητή που «τρέχει συνεχώς», η χρήση αυξάνει κατά 50 – 200%. Έτσι, γίνεται
πιστότερος, θερμότερος και εμπειρότερος χρήστης κάθε υπηρεσίας. Όσο λοιπόν
επεκτείνεται το flat rate pricing τόσο περιορίζονται και οι εφαρμογές των
micropayments.
Έχουμε λοιπόν μια καλή ιδέα που όμως δύσκολα θα προχωρήσει
επιχειρηματικά. Προς γνώση και συμμόρφωση όσων πιστεύουν πως το καινούριο
είναι πάντοτε καλύτερο και προορισμένο για την επιτυχία.
- Ισραήλ: Απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου για την πρόσβαση των μέσων ενημέρωσης στη Γάζα
- Στα «ΝΕΑ» της Δευτέρας: Τεκμαρτό: 3 αλλαγές
- Warner Bros. Discovery: Οι άνθρωποι του Τραμπ στο επίκεντρο της μάχης Netflix – Paramount
- Crypto: Σύνθετα προϊόντα για τους πλούσιους πελάτες της Wall Street
- Wall Street: Οι επενδυτές ελπίζουν σε κέρδη στο τέλος του έτους σε ένα επιτυχημένο 2025
- Νίκολιτς: «Τον Μάϊο κρίνονται όλα, έχουμε δύσκολο πρόγραμμα στη συνέχεια»


