Η διαφήμιση γίνεται πιο προσωπική
Θυμάστε πότε ήταν η τελευταία φορά που ξεφυλλίσατε ένα περιοδικό ποικίλης ύλης ή παρακολουθήσατε ένα "τηλεοπτικό magazino"; Σίγουρα πρέπει να έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε αφού οι εκπομπές κα
Θυμάστε πότε ήταν η τελευταία φορά που ξεφυλλίσατε ένα περιοδικό ποικίλης ύλης ή παρακολουθήσατε ένα «τηλεοπτικό magazino»; Σίγουρα πρέπει να έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε αφού οι εκπομπές και τα έντυπα γενικού περιεχομένου δεν υπάρχουν πια.
Σήμερα, τα ενδιαφέροντα και οι καταναλωτικές προτιμήσεις του κοινού έχουν κατακερματιστεί και ο καθένας μας δίνει σημασία σχεδόν αποκλειστικά σε ό,τι τον απασχολεί, αδιαφορώντας για τα χιλιάδες άλλα μηνύματα που διαγκωνίζονται καθημερινά σε όλα τα μέσα, προσπαθώντας να αποσπάσουν έστω και για λίγα δευτερόλεπτα την προσοχή μας.
Για να κρατήσουν το κοινό τους λοιπόν τα Μαζικά Μέσα Ενημέρωσης είτε αυξάνουν το περιεχόμενό τους, προσπαθώντας να ικανοποιήσουν όσο γίνεται περισσότερες ατομικές προτιμήσεις (π.χ. οι ογκωδέστατες πλέον κυριακάτικες εφημερίδες), είτε στρέφονται σε όσο το δυνατόν πιο γενικού ενδιαφέροντος θέματα όπως το lifestyle και το κουτσομπολιό.
Η πορεία προς την εξειδίκευση όμως δεν φαίνεται πως θα ανατραπεί αφού αυξάνει συνεχώς ο αριθμός των ανθρώπων που στρέφονται προς τα περιοδικά ποικίλης ύλης και το Internet (τόσο για την ανάγνωση εξειδικευμένων web sites όσο και για την παρακολούθηση μεταδόσεων video και ήχου).
Όπου όμως πηγαίνουν οι άνθρωποι εκεί στρέφονται αργά ή γρήγορα και οι διαφημιστές. Ήδη στις ΗΠΑ ακόμη και εταιρείες που απευθύνονται «σε όλους» όπως η Coca Cola, η Procter & Gamble και η Unilever διαφημίζουν όλο και περισσότερο τα προϊόντα τους σε εξειδικευμένους προορισμούς, προσαρμόζοντας το μήνυμά τους στις προτιμήσεις του εκάστοτε κοινού.
Η νέα κατάσταση πάντως δεν απειλεί μόνο τα μεγάλα καθιερωμένα ΜΜΕ, αλλά και τις διαφημιστικές εταιρείες που συνεργάζονται μαζί τους και τώρα πρέπει να προσαρμοστούν στις ανάγκες μιας νέας κατακερματισμένης, περίπλοκης, συνεχώς μεταβαλλόμενης αγοράς.
Τα πρώτα σημάδια στη χώρα μας πάντως δεν είναι ενθαρρυντικά για τους «παλιούς» αφού η πλειοψηφία των διαφημίσεων στο Internet διακινείται από νέα media houses, ενώ συρρικνώνεται το ποσοστό συμμετοχής των ισχυρών και επώνυμων διαφημιστικών εταιρειών. Η αγορά αλλάζει και αρκετοί δεν φαίνεται να το έχουν συνειδητοποιήσει ακόμη.
- Ισραήλ: Απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου για την πρόσβαση των μέσων ενημέρωσης στη Γάζα
- Στα «ΝΕΑ» της Δευτέρας: Τεκμαρτό: 3 αλλαγές
- Warner Bros. Discovery: Οι άνθρωποι του Τραμπ στο επίκεντρο της μάχης Netflix – Paramount
- Crypto: Σύνθετα προϊόντα για τους πλούσιους πελάτες της Wall Street
- Wall Street: Οι επενδυτές ελπίζουν σε κέρδη στο τέλος του έτους σε ένα επιτυχημένο 2025
- Νίκολιτς: «Τον Μάϊο κρίνονται όλα, έχουμε δύσκολο πρόγραμμα στη συνέχεια»


