Η οικονομική επιστήμη μας διδάσκει ότι κάθε επιχείρηση έχει όλες τις υπόλοιπες ως ανταγωνιστές. Η οδοντόκρεμα AIM είναι αντίπαλος του καφέ Λουμίδη αφού και οι δύο προσπαθούν να αποκτήσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μερίδιο από το ίδιο αγαθό (τα χρήματα όλων μας).

Ακόμη πιο ισχυρός όμως είναι ο ανταγωνισμός για τον χρόνο και την προσοχή του κοινού που αντίθετα από τα χρήματα δεν μπορεί ούτε να αυξηθεί ούτε να αποταμιευτεί. Έτσι, κάθε μέσο (τηλεόραση, ραδιόφωνο, έντυπα, Internet κ.λπ.) αγωνίζεται να αυξήσει το μερίδιό του στη ζωή μας σε βάρος όλων των άλλων.

Τα παραδοσιακά ειδησεογραφικά portals φαίνεται ότι έχουν ξεχάσει αυτόν τον κανόνα γιατί αδιαφορούν επιδεικτικά για τον ανταγωνισμό των «προσωπικών εφημερίδων» (Blogs) που έχουν κατακλύσει το διαδίκτυο.

Τα Blogs αποτελούν συνήθως έργο ερασιτεχνών, ωστόσο το περιεχόμενό τους δεν στερείται ενδιαφέροντος. Πολλά από αυτά, χάρη στην ανορθόδοξη και ανοικτή στις παρεμβάσεις των αναγνωστών πολιτική τους, έχουν καταφέρει να συγκεντρώσουν τεράστιο κοινό, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που δικές τους παρεμβάσεις διαμορφώνουν ακόμη και το περιεχόμενο των παραδοσιακών μέσων.

Κανένα ΜΜΕ δεν ενδιαφέρθηκε όταν η κυρία Lynn Gobbell στην Alabama των ΗΠΑ απολύθηκε από τη δουλειά της επειδή στον ιδιοκτήτη της εταιρείας δεν άρεσε το αυτοκόλλητο υπέρ του John Kerry που είχε βάλει στο αυτοκίνητό της. Κάποιος αναγνώστης ενός Blog όμως δημοσίευσε εκεί το γεγονός και στη συνέχεια η είδηση κυκλοφόρησε σε ολόκληρη τη blogosphere όπως χαρακτηριστικά ονομάζεται το σύνολο των Blogs.

Χάρη σε αυτή τη δημοσιότητα ο εργοδότης της κυρίας Gobbell αναίρεσε την απόλυσή της κάτι που όμως δεν είχε πια σημασία αφού ο ίδιος ο John Kerry την προσέλαβε για την προεκλογική του εργασία.

Για το περιστατικό αυτό και μόνο εκατομμύρια σελιδοεμφανίσεις (και τα διαφημιστικά έσοδα που τις συνοδεύουν) εγκατέλειψαν τα ειδησεογραφικά portals προς όφελος των Blogs. Κάποιοι λοιπόν θα πρέπει να σταματήσουν να υποτιμούν τους ερασιτέχνες όσο είναι ακόμη καιρός.