Αποστολή στην ΙταλίαMazda 3: Η εναλλακτική οδός
Με σκοπό να σπάσει το ευρωπαϊκό κατεστημένο της κατηγορίας, το Mazda 3 -στη δεύτερη πλέον γενιά του- συνεχίζει να αποτελεί μια εναλλακτική πρόταση, που τιμά σε κάθε περίπτωση την ιαπωνική καταγωγή της.
Γιάννης Αδάναλης
Αποφεύγοντας συνειδητά την άμεση αντιπαράθεση με τα μεγαθήρια της ευρωπαϊκής αγοράς, η Mazda προσπέρασε εντέχνως τη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου στο Παρίσι -στις αρχές Οκτωβρίου 2008-, επιλέγοντας την Μπολόνια της Ιταλίας για την παγκόσμια πρεμιέρα της δεύτερης γενιάς του μικρομεσαίου μοντέλου της.
Η αλήθεια είναι ότι το Mazda 3 -στην πεντάθυρη έκδοσή του- δικαίωσε τις προσδοκίες των Ιαπώνων, αποτελώντας δίχως καμία αμφιβολία τη σημαντικότερη παρουσία σε ένα… υπερτιμημένο εκθεσιακό γεγονός, όπου το in.gr έδωσε το παρόν, γνωρίζοντας από κοντά το ιαπωνικό μοντέλο.
Λειτουργώντας ως φυσική συνέχεια των 2 και 6, το μικρομεσαίο Mazda υιοθετεί τον σχεδιαστικό κώδικα της φίρμας. Οι γραμμές του αμαξώματος αναδεικνύουν το δυναμικό προφίλ του αυτοκινήτου, ενώ οι εμφανείς σχεδιαστικές αναφορές στην προηγούμενη γενιά του το καθιστούν άμεσα αναγνωρίσιμο.
Ταυτόχρονα, η δημιουργικότητα των Ιαπώνων σχεδιαστών έχει εξασφαλίσει στο δημοφιλές μοντέλο κορυφαίες αεροδυναμικές επιδόσεις. Συγκεκριμένα ο συντελεστής αεροδυναμικής οπισθέλκουσας για το πεντάθυρο αμάξωμα είναι 0,30 cd και για το sedan μόλις 0,28.
Την εμφανέστατη σχεδιαστική διαφοροποίηση του νέου Mazda 3 συνοδεύει η, λιγότερο αισθητή, αύξηση των εξωτερικών του διαστάσεων. Αναλυτικότερα, στο μήκος του αμαξώματος έχουν προστεθεί τέσσερα εκατοστά, στο πλάτος ένα και στο ύψος 0,5.
Παρά την αύξηση αυτή, πάντως, το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου έχει περιοριστεί κατά 15 κιλά (μέσος όρος εκδόσεων), γεγονός που οφείλεται στην εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής ανθεκτικότητας.
Στο εσωτερικό, τώρα, οι προσπάθειες της ιαπωνικής φίρμας επικεντρώθηκαν στην αναβάθμιση της ποιότητας των υλικών, ώστε το Mazda 3 να προσεγγίσει τα ευρωπαϊκά δεδομένα της κατηγορίας.
To αφρώδες πλαστικό που καλύπτει τη μεγαλύτερη επιφάνεια του ταμπλό ικανοποιεί, χωρίς, ωστόσο, να κάνει τη διαφορά σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Λιτός μπορεί να θεωρηθεί και ο σχεδιασμός, καθώς η αναδιάταξη των επιμέρους τμημάτων πραγματοποιήθηκε με σκοπό να βελτιωθεί η εργονομία και να ενισχυθεί η πρακτικότητα.
Σύμφωνα με τον ίδιο τον κατασκευαστή, τέλος, η αυξημένη ακαμψία του πλαισίου και η αεροδυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου στις υψηλές ταχύτητες κίνησης στάθηκαν ικανές να περιορίσουν τους εξωτερικούς θορύβους που περνούν στο πενταθέσιο θάλαμο επιβατών ως και 11%, σε σύγκριση πάντα με το απερχόμενο μοντέλο.
Τις απαραίτητες επεμβάσεις, ώστε να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, έχουν δεχτεί και τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου.
Οι αναρτήσεις του νέου 3 έχουν διατηρήσει τη ανεξάρτητη διάταξη του απερχόμενου μοντέλου, ωστόσο, τα γόνατα McPherson του μπροστινού άξονα και οι πολλαπλοί σύνδεσμοι του πίσω έχουν ανασχεδιαστεί.
Παράλληλα, το σύστημα διεύθυνσης απέκτησε ηλεκτρο-μηχανική υποβοήθηση, ώστε να ενισχύσει και αυτό με τη σειρά του την προσπάθεια περιορισμού της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Σε ότι αφορά τα κινητήρια σύνολα, το νέο Mazda 3 θα εξοπλιστεί με δυο μοτέρ βενζίνης, χωρίς μάλιστα να υπάρχει και η προοπτική προσθήκης ενός αποδοτικότερου κινητήρα μικρού κυβισμού, που θα ανταγωνιστεί τις υπερτροφοδοτούμενες προτάσεις του ανταγωνισμού.
Ξεκινώντας από τα 1.600 κ.εκ., το μικρομεσαίο Mazda αποδίδει 105 ίππους και 145 Nm ροπής, ενώ στη δίλιτρη έκδοση η ισχύς φτάνει τους 150 ίππους και η μέγιστη ροπή τα 187 Nm.
Σαφώς πιο ανταγωνιστικές είναι οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις του αυτοκινήτου. Σε αυτήν την περίπτωση ο υπερτροφοτούμενος κινητήρας των 1.600 κ.εκ. αποδίδει 109 ίππους και 240 Nm ροπής, ενώ αυτός των 2,2 λίτρων 150 ή 185 ίππους, ανάλογα με την έκδοση.
Η μοναδική τεχνολογική καινοτομία που έχει να παρουσιάσει το νέο Mazda 3 έχει να κάνει με τη διαχείριση των καυσαερίων και συγκεκριμένα με τα υλικά κατασκευής του καταλύτη στη δίλιτρη έκδοση βενζίνης.
Θέλοντας να αποδεσμευτεί από τη χρήση δυσεύρετων μετάλλων -όπως η πλατίνα και το παλλάδιο- η Mazda εκμεταλλεύτηκε τις δυνατότητες που προσφέρει η νανοτεχνολογία, εξελίσσοντας έναν πραγματικά προηγμένο καταλύτη.
Η δεύτερη γενιά του Mazda 3 -σε τετράθυρες και πεντάθυρες εκδόσεις- αναμένεται στη χώρα μας στο τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2009, αντικαθιστώντας ένα μοντέλο που μετρά μέχρι σήμερα περισσότερα από 1,8 εκατομμύρια πωλήσεων διεθνώς.
auto.in.gr
- Άστoν Βίλα – Άρσεναλ 2-1: Πήραν το ντέρμπι οι «χωριάτες» και… χαμός στην κορυφή της Premier League
- Επέτειος Γρηγορόπουλου: Κλειστοί δρόμοι και σταθμοί του Μετρό
- «Έκλεψε» η Black Friday λεφτά από τα Χριστούγεννα; – Τι έδειξε το ταμείο
- LIVE: Μάντσεστερ Σίτι – Σάντερλαντ
- Πώς δρούσε η συμμορία των ληστών στο Βύρωνα – Βίντεο ντοκουμέντα από τις επιθέσεις
- LIVE: Τότεναμ – Μπρέντφορντ
