Αποστολή στην ΙσπανίαChevrolet Cruze: Η διάδοχη κατάσταση
Η ευρωπαϊκή περιπέτεια της Chevrolet συνεχίζεται, έστω και αν το τετράθυρο Cruze βρίσκεται πιο κοντά στις αγοραστικές συνήθειες της Ανατολής...
Γιάννης Αδάναλης
Από μια GM που παλεύει για την επιβίωσή της δεν περιμένεις θαύματα. Πόσο μάλλον όταν απέναντί σου έχεις μια φίρμα που δεν φιγουράρει, δικαίως ή αδίκως, ανάμεσα στις προτεραιότητες του ομίλου.
Κρίνοντας, μάλιστα, από την αργή -σχεδόν απογοητευτική- εξελικτική πορεία του Aveo, καταλήγεις στο συμπέρασμα πως οι δυτικο-ευρωπαϊκές βλέψεις της Chevrolet είναι και θα παραμείνουν περιορισμένες.
Αλλωστε η πετυχημένη παρουσία της πρώην κορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας σε αναπτυσσόμενες αγορές, αρκεί και με το παραπάνω, όχι μόνο για την επιβίωσή της αλλά και για τη συνεχή αύξηση του όγκου πωλήσεων που παρουσιάζει τα τελευταία χρόνια.
Αυτό ίσως να δικαιολογεί και την επιλογή ενός τετράθυρου αμαξώματος -και όχι ενός hatchback- για το νέο ξεκίνημα της Chevrolet στη δημοφιλέστατη, κατά τ΄άλλα, κατηγορία των μικρομεσαίων οχημάτων.
To Cruze δεν ακολουθεί το παράδειγμα του απερχόμενου Lacetti, επιχειρώντας να διαγράψει οριστικά τις άστοχες επιλογές της φίρμας στο παρελθόν.
Σε κάθε περίπτωση ο εμφατικός σχεδιασμός του αμαξώματος και η αισθητή αύξηση των εξωτερικών του διαστάσεων δεν αφήνει κανένα περιθώριο σύγχυσης ή ακόμα και σύγκρισης.
Με αφετηρία το δάπεδο του Opel Astra, το Cruze έχει κερδίσει σχεδόν δέκα εκατοστά σε μήκος, εννέα σε πλάτος και περίπου πέντε σε ύψος σε σχέση, πάντα, με το μοντέλο που διαδέχεται.
Αν σε όλα αυτά προσθέσουμε και την πρόθεση της φίρμας να επιβάλλει το αμερικανοφερμένο σχεδιαστικό της προφίλ, τότε καταλήγουμε σε ένα ελκυστικό αποτέλεσμα που διαφοροποιείται και μάλιστα αισθητά από τα συντηρητικά πρότυπα της κατηγορίας.
Εξίσου δυναμική είναι και η εικόνα του εσωτερικού. Χωρίς να υποβαθμίζει τις οικογενειακές του προδιαγραφές, το Cruze συνοδεύει την ευρυχωρία του πενταθέσιου θαλάμου επιβατών με σχεδιαστικές ιδιαιτερότητες που συμβάλλουν στη δημιουργία ενός ευχάριστου και λειτουργικού περιβάλλοντος.
Έξυπνη αποδεικνύεται και η τοποθέτηση υφασμάτινης ή δερμάτινης επένδυσης -ανάλογα με το εξοπλιστικό επίπεδο- σε ένα αρκετά μεγάλο τμήμα του ταμπλό, αντισταθμίζοντας, ως ένα σημείο τουλάχιστον, τη μέτρια ποιότητα των πλαστικών.
Παραδοσιακά πλούσιος είναι ο εξοπλισμός. Το Cruze θα διατεθεί σε τρεις εκδόσεις -δύο από τις οποίες θα συνδυάζονται με τον κινητήρα των 1.600 κ.εκ- προσφέροντας στον βασικό του εξοπλισμό έξι αερόσακους, ΑBS με EBD, Traction Control, air condition και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες.
Μπορεί οι καλοσχεδιασμένες μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματος και το… καλοβαλμένο εσωτερικό τμήμα να σε προδιαθέτουν θετικά απέναντι στο μικρομεσαίο Chevrolet, ωστόσο, η εμφανώς αναβαθμισμένη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στην άσφαλτο είναι αυτή που σε πείθει για τις πραγματικές του δυνατότητες.
Όλα ξεκινούν από τις καλορυθμισμένες αναρτήσεις, η διάταξη των οποίων δεν παρουσιάζει εκπλήξεις. Στους μπροστινούς τροχούς συναντούμε γόνατα McPherson με αντιστρεπτική δοκό, ενώ στους πίσω έχει διατηρηθεί ο ημιάκαμπτος άξονας.
Η άνεση και η αποτελεσματική απόσβεση των ανωμαλιών του οδοστρώματος δεν συνυπάρχει, πλέον, με τις αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος και κατά συνέπεια με τις νευρικές αντιδράσεις του πλαισίου.
Το Cruze διαχειρίζεται με χαρακτηριστική ευκολία την ισχύ των ατμοσφαιρικών κινητήρων βενζίνης όπως άλλωστε και την πρόθεση του οδηγού να κινηθεί με σβέλτους ρυθμούς.
Πέρα από την ομοιογενή συμπεριφορά του, άξιο λόγου είναι και το βελτιωμένο σύστημα διεύθυνσης. Η αίσθηση που αποκομίζει κανείς από το υδραυλικά υποβοηθούμενο τιμόνι είναι σε κάθε περίπτωση ικανοποιητική, καθώς δεν επηρεάζεται από την ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου ή από άλλους εξωγενείς παράγοντες.
Θα μπορούσαμε να μιλάμε για μια άκρως ανταγωνιστική πρόταση με ξεκάθαρο ευρωπαϊκό προσανατολισμό, αν η ποιότητα των πλαστικών και οι αναιμικοί κινητήρες βενζίνης των 1.600 και 1.800 κ.εκ. δεν χαμήλωναν τον πήχη των δυνατοτήτων του Cruze.
Και στις δύο περιπτώσεις έχουμε να κάνουμε με μοτέρ που εξοπλίζονται με βαλβίδες μεταβλητού χρονισμού και συνοδεύονται από μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων.
Στα 1.600 κ.εκ. η ισχύς φτάνει τους 113 ίππους και η μέγιστη ροπή τα 153 Nm. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή το μικρότερο σε κυβισμό και ισχύ Cruze επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 12,5 δευτερόλεπτα, καταναλώνοντας 6,7 λίτρα καυσίμου για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Αντίστοιχα, το σύνολο των 1.800 κ.εκ. αποδίδει 141 ίππους και 176 Nm ροπής, προσφέροντας ανταγωνιστικότερες επιδόσεις στο μικρομεσαίο sedan των 1.285 κιλών. Σε αυτήν την περίπτωση τα 100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται από στάση σε 10 δευτερόλεπτα, ενώ η μέση κατανάλωση καυσίμου φτάνει τα 6,8 λίτρα/100 χλμ.
Στην γκάμα του Cruze θα πρέπει να προσθέσουμε τον turbo diesel κινητήρα των 2,0 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 150 ίππους και 320 Nm ροπής, όπως άλλωστε και το αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων, που θα συνδυαστεί με τους ισχυρότερους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου.
Η άφιξη του μικρομεσαίου Chevrolet στην ελληνική αγορά θα πραγματοποιηθεί στα τέλη Απριλίου, αρχικά με τον κινητήρα των 1.600 κ.εκ., καθώς οι ισχυρότεροι συνδυασμοί αναμένονται τρεις μήνες αργότερα.
auto.in.gr
- Τραγωδία ανοιχτά της Κρήτης: Νεκροί 18 μετανάστες μετά από ναυάγιο
- Νυχτερινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο Παλαιό Φάληρο – Ποιοι δρόμοι κλείνουν
- Premier League: Καθάρισε τη Σάντερλαντ και πλησίασε την κορυφή η Σίτι, νέα «γκέλα» για την Τσέλσι
- Ηράκλειο: Γεράκι εγκλωβίστηκε σε σούπερ μάρκετ – Κλήθηκε η Πυροσβεστική
- LIVE: Λιντς – Λίβερπουλ
- Σασουόλο – Φιορεντίνα 3-1: O… κατήφορος των «βιόλα» συνεχίζεται