Peugeot 207 RC: Σπορ από… τζάκι
Μιχάλης Κατωπόδης
Για την Peugeot και την ιστορία της γύρω από την κατασκευή μικρών, σπορ, προτάσεων δεν χρειάζονται συστάσεις. Εξετάζοντας μόνο τις τελευταίες δύο δεκαετίες, μοντέλα όπως το 205 GTI, το 106 Rallye και το 206 RC άφησαν τη δική τους σφραγίδα στο χώρο, δημιουργώντας «μόδες» και αποτελώντας το σημείο αναφοράς για τον ανταγωνισμό.
Στα επιτεύγματα της μεγάλης αυτής γαλλικής σχολής έρχεται τώρα να προστεθεί και το 207 RC, το νεότερο δημιούργημα της εταιρίας και κορυφαίο της ομώνυμης σειράς. Το συγκεκριμένο μπορεί να φέρει το ίδιο -κατά βάση- μηχανικό σύνολο με το 207 GT, οι διαφορές όμως που χωρίζουν τις δύο εκδόσεις είναι πολύ μεγαλύτερες από αυτές που θα όριζαν οι 25 ίπποι της επιπλέον ισχύος.
Αρχίζοντας από τα βασικά -την εξωτερική εμφάνιση- το RC χρησιμοποιεί σκουρόχρωμα εμπρός φωτιστικά σώματα, ειδικού σχεδιασμού ζάντες 17 ιντσών και επανασχεδιασμένους πλευρικούς καθρέφτες. Πίσω, πάλι, διαφοροποιείται μέσω του προφυλακτήρα, της διπλής χρωμιωμένης απόληξης της εξάτμισης και της σχετικά διακριτικής αεροτομής.
Ιδιαίτερη μέριμνα δόθηκε στο εσωτερικό, στο οποίο δεσπόζουν δύο εντυπωσιακά μπάκετ καθίσματα με εξαιρετική πλευρική στήριξη. Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και οι πίσω θέσεις, η πρόσβαση όμως σε αυτές απαιτεί κάποια ευλυγισία, καθώς το κατώφλι του, αποκλειστικά τρίθυρου, αμαξώματος περιορίζεται δραστικά από τις αυξημένες διαστάσεις των μπροστινών καθισμάτων.
Δευτερεύουσας σημασίας αλλαγές παρατηρούνται επίσης στο ταμπλό, στον πίνακα οργάνων, καθώς επίσης στις επενδύσεις και στα μεταλλικά πεντάλ. Ολα αυτά συνδυάζονται αρμονικά με ένα πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 6 αερόσακους, ESP, cruise control, ηχοσύστημα και αισθητήρες στάθμευσης.
Η συγκεκριμένη λογική ίσως να προσβάλλει την «αισθητική» κάποιων που θα περίμεναν ένα σπαρτιάτικο σύνολο, απαλλαγμένο από κάθε περιττό βάρος και προσανατολισμένο αποκλειστικά και μόνο στη σπορ οδήγηση. Ο κόσμος, ωστόσο εξελίσσεται και μάλιστα προς το καλύτερο, αν κρίνουμε από το αποτέλεσμα
Το ζητούμενο εδώ δεν είναι ο περιορισμός της άνεσης και της ευχρηστίας αλλά η βελτίωση των επιδόσεων και της οδικής συμπεριφοράς. Για να επιτευχθεί λοιπόν αυτό, οι άνθρωποι που βρίσκονται πίσω από την εξέλιξη του RC ενήργησαν με τρόπο διαφορετικό από ότι στην περίπτωση του 207 GT.
Για την ακρίβεια, δεν έθεσαν περιορισμούς στην εμπλοκή του οδηγού, επιτρέποντας την πλήρη απενεργοποίηση του ESP, ούτε και προσπάθησαν να εξισορροπήσουν την οδική συμπεριφορά με την ποιότητα κύλισης. Αντιθέτως, επενέβησαν κατάλληλα στις αναρτήσεις, ώστε το αποτέλεσμα να είναι αντάξιο των προσδοκιών.
Αν και η απόσταση από το έδαφος παρέμεινε ίδια, τα ελατήρια που χρησιμοποιούνται είναι αρκετά πιο σκληρά, ώστε να περιορίζονται οι κλίσεις στις στροφές. Αντίστοιχα, ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας είναι κατά 30% πιο στιβαρός, ενώ μικρές μεταβολές παρατηρούνται και στα γόνατα McPherson εμπρός.
Οι συγκεκριμένες επεμβάσεις δεν επηρέασαν δραματικά την άνεση, ούτε και θα καταπονήσουν τους επιβάτες στον ίδιο βαθμό με τα παλαιότερα 205 GTI και 106 Rallye. Στον αντίποδα, αξιοποιούν καλύτερα την πρόσφυση των RE 0
auto.in.gr
- Ρωσικά drones και πύραυλοι έπληξαν σιδηροδρομικό κόμβο κοντά στο Κίεβο, λέει η Ουκρανία
- Byron: Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης Μέγαρα, Ανατολική Μάνη, Ευρώτας και δύο κοινότητες στον Δήμο Μάνδρας
- Κρις Πρατ: Πρωταγωνιστεί σε ντοκιμαντέρ που εξερευνά τον κρυμμένο τάφο του Αγίου Πέτρου
- LIVE: Καλαμάτα – Ολυμπιακός Β’
- Κακοκαιρία Byron: Μέχρι πότε θα συνεχιστούν τα φαινόμενα στη Θεσσαλία – Βροχοπτώσεις στην κεντρική και ανατολική Μακεδονία
- Στέφανος Τσιτσιπάς: Προθεσμία μέχρι την ερχόμενη Παρασκευή για να παραδώσει το δίπλωμα οδήγησης