Marc Mustard

Ποτέ στο παρελθόν οι οπαδοί των γρήγορων hatchback δεν είχαν περισσότερες επιλογές. Οι πύραυλοι τσέπης προσφέρουν εκρηκτικές επιδόσεις σε προσιτές τιμές και ποτέ στο παρελθόν δεν ήταν τόσο δημοφιλείς ή τόσο ισχυρές.

Το τελευταίο μοντέλο που μπαίνει στο club υπόσχεται να προκαλέσει αναταράξεις στην κατηγορία, αφού εξοπλίζεται με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 2,3 λίτρων που αποδίδει την εντυπωσιακή τιμή των 260 ίππων.

Το Mazda 3 MPS βρίσκεται -για την ώρα- στην κορυφή από πλευράς ονομαστικής ισχύος, αφού τα Opel Astra OPC, VW Golf GTI και Ford Focus ST υπολείπονται σε ισχύ. Οι ζάντες των 18 ιντσών, το επιθετικό αμάξωμα και η πίσω αεροτομή δεν αφήνουν αμφιβολίες για τις δυνατότητές του, ενώ την εικόνα ολοκληρώνουν ο πίσω διαχύτης και η, μεγάλης διαμέτρου, χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης.








Η άποψή μας
Το Mazda 3 MPS είναι εντυπωσιακά γρήγορο, με ανταγωνιστική τιμή και ξεχωριστή εμφάνιση. Ωστόσο το VW Golf GTI προσφέρει, συνολικά, περισσότερα στους αγοραστές και το Ford Focus ST ωφελείται από την αγωνιστική ιστορία της Ford, ενώ το ιαπωνικό μοντέλο δεν αποπνέει τον αντίστοιχο σεβασμό. Παραμένει όμως πιο γρήγορο από μία Porsche Cayman 2,7 στην ευθεία, οπότε τους μελλοντικούς αγοραστές του δεν θα τους απασχολήσει κάτι άλλο.
Αν και η εξωτερική εμφάνιση δείχνει αξίζει κάθε σεντ από τα περίπου 30.000 ευρώ που κοστίζει στην Αγγλία το 3 MPS -στην Ελλάδα η τιμή του είναι 28.990 ευρώ-, η εικόνα του εσωτερικού σίγουρα δείχνει το αντίθετο. Είναι σχεδόν ίδιο με τα υπόλοιπα τριάρια με αποτέλεσμα τα ημιδερμάτινα καθίσματα με τα λογότυπα MPS και τα διάτρητα pedal από αλουμίνιο να μην καλύπτουν τη σχετικά φτηνή εικόνα των πλαστικών. Ωστόσο η εργονομία είναι πολύ καλή και ο πίνακας οργάνων με τον μπλε φωτισμό αποτελεί μία όμορφη πινελιά.

Θέτοντας σε λειτουργία τον δυνατό υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 2,3 λίτρων ο σπορτίφ ήχος από την εξάτμιση υποδηλώνει τι βρίσκεται κάτω από το καπό. Όταν, μάλιστα, μπαίνει η τουρμπίνα σε λειτουργία, στις περίπου 2.500 σ.α.λ., οι επιδόσεις του Mazda γίνονται εντυπωσιακές.

Η παροχή ισχύος είναι απρόσκοπτη κι οι μελλοντικοί αγοραστές, δύσκολα θα βρεθούν με λάθος σχέση στο κιβώτιο. Έκπληξη αποτελεί το γεγονός, ότι παρόλο που το 3 MPS είναι μπροσθιοκίνητο δεν υποφέρει από υποστροφή ισχύος, υπό έντονη επιτάχυνση, σε αντίθεση με το Astra OPC.


Βέβαια, πρέπει να ομολογήσουμε ότι αρκετή από την άνεση του 3 έχει θυσιαστεί προς όφελος της βελτιωμένης πρόσφυσης. Η ανάρτηση έχει σκληρύνει σε τέτοιο βαθμό, ώστε η Mazda να ισχυρίζεται ότι έχουν μειωθεί οι κλίσεις στις στροφές κατά 60% σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα κάποιες νευρικές αντιδράσεις σε τραχιά οδοστρώματα, αλλά τα οφέλη στην οδική συμπεριφορά είναι εμφανή. Το MPS είναι εξαιρετικά ικανό και αποτελεσματικό στις στροφές.

Όπως συμβαίνει και με το 6 MPS, το 3 διαθέτει όλα τα απαραίτητα στοιχεία που συνθέτουν ένα αυτοκίνητο για τον ενθουσιώδη οδηγό. Ωστόσο, με τα 30.000 ευρώ που κοστίζει στην Αγγλία, εισέρχεται στα χωράφια του Golf GTI, και με το κοινό της κατηγορίας να εστιάζει και σε θέματα κύρους, αυτό ίσως δημιουργήσει κάποια προβλήματα στη Mazda.

Το 3 MPS προσφέρει περισσότερη δύναμη από το γερμανικό αυτοκίνητο και είναι εξίσου διασκεδαστικό στην οδήγηση, αλλά το σήμα του δεν δημιουργεί ανάλογες συγκινήσεις. Εκεί όμως που σίγουρα υπερτερεί η Mazda είναι στην αποκλειστικότητα, αφού μόλις 1000 3 MPS θα εισαχθούν στην Αγγλία.


Auto Express