Μιχάλης Κατωπόδης






































Κινητήρας
Κυβισμός 4.394 κ.εκ.
Κύλινδροι 8 σε διάταξη V
Ισχύς 295 ίπποι/ 5.500 σ.α.λ.
Ροπή 425 Nm/ 4.000σ.α.λ.
Θέση Εμπρός/διαμήκης
Μπλοκ/κεφαλή Αλουμίνιο/ αλουμίνιο
Τροφοδοσία Ψεκασμός πολλαπλών σημείων
Διάμετρος x διαδρομή 88,0×90,3
Βαλβίδες ανά κύλινδρο 4
Εκκεντροφόροι 4 ΕΕΚ
Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο) 67,1









































Μετάδοση
Κίνηση Εμπρός
Κιβώτιο Μηχανικό πέντε σχέσεων
Σχέσεις κιβωτίου :1/4,17
:1/2,34
:1/1,52
:1/1,14
:1/0,87

:1/0,69

Τελική σχέση διαφορικού   :1/3,73  











Ανάρτηση
Εμπρός Διπλά ψαλίδια, πνευματικά αμορτισέρ
Πίσω Διπλά ψαλίδια, πνευματικά αμορτισέρ














Φρένα
Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι
ABS Ναι




















Τροχοί
Διαστάσεις 7,5J 19
Υλικό Αλουμίνιο
Τύπος ελαστικών Goodyear Wrangler
Ελαστικά 255/55 R19
Ρεζέρβα Κανονικής διαμέτρου

















Σύστημα διεύθυνσης
Τύπος Κρεμαγιέρα
Υποβοήθηση Υδραυλική
Στροφές τιμονιού 3,3
Διάμετρος στροφής 11,8 μέτρα





























Διαστάσεις
Μήκος 4,835 μέτρα
Πλάτος 2,009 μέτρα
Ύψος 1.887 μέτρα
Μεταξόνιο 2,885 μέτρα
Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά) 1.605/1.612,5
Χώρος αποσκευών 280-1.260 λίτρα
Βάρος 2.536 κιλά
Αναλογία κιλών/ίππο 8,59




















Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.)
Πόλη 20,9
Εκτός 11,6
Μέση 15,0
Ρεζερβουάρ (λίτρα) 82,3
Αυτονομία 549 χλμ. (θεωρητική μέση)











Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα 195 χλμ./ώρα
0-100χλμ./ώρα 8,6 δευτερόλεπτα
< Προηγούμενη                                                Επόμενη >Στη συγκεκριμένη κατηγορία μεγέθους και τιμής ο ανταγωνισμός είναι ιδιαίτερα ισχυρός και περιλαμβάνει προτάσεις ανάλογου κύρους και δυνατοτήτων. Ορισμένες εξ αυτών είναι σαφώς προσανατολισμένες στην εντός δρόμου χρήση, ενώ κάποιες άλλες τα καταφέρνουν περίφημα τόσο εντός, όσο και εκτός. Στην πράξη -χωρίς να υστερεί αισθητά πουθενά- το Discovery 3 δεν αποτελεί την πλέον ανταγωνιστική πρόταση, τιμά όμως απόλυτα το όνομα που φέρει.











BMW X5 4.4 Comfort




















Κυβισμός 4.398 κ.εκ.
Ιπποδύναμη 320 ίπποι/6.100 σ.α.λ.
Ροπή 440 Nm/3.700 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 7,0 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
210 χλμ./ώρα
Τιμή 89.800 ευρώ

Η BMW X5 είναι, αναμφίβολα, ένας από τους πρωτοπόρους που λάνσαραν τη νέα μόδα των μεγάλων και πολυτελών SUV και, ως εκ τούτου, έχει περίοπτη θέση στην κατηγορία. Ο σαφής ασφάλτινος προσανατολισμός της την καθιστά εξαιρετική για χρήση εντός δρόμου, στο χώμα όμως υστερεί, σε σχέση με τους ανταγωνιστές της. Στα αρνητικά θα μπορούσαμε να προσάψουμε τα… χρονάκια που κουβαλά στην πλάτη της, με ο,τι αυτό συνεπάγεται, καθώς και την υψηλή τιμή, που δεν ανταποκρίνεται σε αυτά που, τελικά, προσφέρει.












Hummer H3 Luxury




















Κυβισμός 3.460 κ.εκ.
Ιπποδύναμη 220 ίπποι/5.600 σ.α.λ.
Ροπή 305 Nm/2.800 σ.α.λ.
Επιτάχυνση δευτ.
Τελική
ταχύτητα
χλμ./ώρα
Τιμή 65.400 ευρώ

Αρτι αφιχθέν, το Hummer H3, με μαθηματική ακρίβεια, αναμένεται να αποτελέσει το επόμενο best seller της κατηγορίας. Με λογικές, πλέον, διαστάσεις, κινητήρα 3,5 λίτρων και τιμή που ξεκινά από τα 57.700 ευρώ, κάνει το αμερικάνικο όνειρο προσιτό για μία μεγάλη μερίδα του αγοραστικού κοινού. Οντας η πλέον macho πρόταση για όποιον θέλει να ξεχωρίζει, με αποδεδειγμένα σκληροτράχηλο χαρακτήρα και απεριόριστες εκτός δρόμου δυνατότητες, δεν υπερτερεί απαραίτητα αλλά σίγουρα δείχνει πιο δελεαστικό από τις υπόλοιπες προτάσεις του ανταγωνισμού.












Mercedes-Benz ML 350 Luxury




















Κυβισμός 3.498 κ.εκ.
Ιπποδύναμη 272 ίπποι/6.600 σ.α.λ.
Ροπή 350 Nm/2.400 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 8,4 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
225 χλμ./ώρα
Τιμή 69.400 ευρώ

Η ML 350 στη δεύτερη, πλέον, γενιά της δείχνει καλύτερη και πιο ολοκληρωμένη από ποτέ. Εξοπλισμένη με ένα πλήθος ηλεκτρονικών βοηθημάτων, πνευματικές αναρτήσεις και προηγμένο σύστημα τετρακίνησης, τα καταφέρνει θαυμάσια σε κάθε περίσταση. Χάρη στις αυξημένες διαστάσεις προσφέρει ένα πιο άνετο εσωτερικό, αν και δεν διαθέτει τρίτη σειρά θέσεων, όπως κάποιες άλλες προτάσεις. Παρόλα αυτά, η λογική τιμή και το όνομα -που παίζει ρόλο για μία μεγάλη μερίδα του αγοραστικού κοινού- αναμένεται να την φέρουν στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων.












Porsche Cayenne 3.2




















Κυβισμός 3.189 κ.εκ.
Ιπποδύναμη 250 ίπποι/6.000 σ.α.λ.
Ροπή 310 Nm/2.500 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 7,2 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
242 χλμ./ώρα
Τιμή 75.700 ευρώ

Συστάσεις γύρω από την Porsche Cayenne δεν χρειάζονται. Αναμφίβολα η γρηγορότερη και πλέον αποτελεσματική εντός δρόμου πρόταση, ακόμα και στη μικρότερη εκδοχή της μπορεί να φέρει σε δύσκολη θέση το σύνολο του ανταγωνισμού. Παράλληλα, αν και κυκλοφορεί πολύ συχνά πλέον στους ελληνικούς δρόμους, δεν παύει να αποτελεί σύμβολο κύρους, ξεχωρίζοντας από τις υπόλοιπες προτάσεις. Η τιμή της, βεβαίως, είναι λίγο τσουχτερή, όχι όμως και υπερβολική, αν αναλογιστεί κανείς ότι προσφέρει τα πάντα, χωρίς να υστερεί ουσιαστικά πουθενά.












Toyota Land Cruiser 4.0 Auto Luxury




















Κυβισμός 3.956 κ.εκ.
Ιπποδύναμη 249 ίπποι/5.200 σ.α.λ.
Ροπή 380 Nm/3.800 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 9,5 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
175 χλμ./ώρα
Τιμή 64.650 ευρώ

Το Toyota Land Cruiser αποτελεί, πιθανότατα, τον αμεσότερο ανταγωνιστή του Discovery, με βάση την ιστορία, τη φιλοσοφία κατασκευής και το χαρακτήρα του. Αρκετά πιο off road από τις περισσότερες τετρακίνητες προτάσεις, χαίρει άκρας εκτίμησης από τους οπαδούς του είδους. Εκτός από το σκληροτράχηλο αμάξωμα, σε γενικές γραμμές, δεν στερείται ηλεκτρονικών. Στα πλεονεκτήματά του περιλαμβάνονται η μνημειώδης αξιοπιστία και το λογικό κόστος κτήσης, που κυμαίνεται στα 64.650 ευρώ.












Volvo XC90 4.4 Summum




















Κυβισμός 4.414 κ.εκ.
Ιπποδύναμη 315 ίπποι/5.850 σ.α.λ.
Ροπή 440 Nm/3.900 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 7,3 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
210 χλμ./ώρα
Τιμή 80.550 ευρώ

Παρότι αποτελεί ένα καθόλα αξιόλογο εκτός δρόμου όχημα, το XC90 δεν έχει γνωρίσει την αποδοχή που θα του άξιζε. Εν μέρει, αυτό οφείλεται στο αυξημένο κόστος κτήσης, αλλά και στην έλλειψη της σχετικής φήμης, που διαθέτουν οι περισσότεροι ανταγωνιστές. Η συγκεκριμένη, πάντως, έκδοση, με τον V8 κάτω από το καπό, εξασφαλίζει πολύ καλές επιδόσεις και ισχύ που λίγα μοντέλα είναι σε θέση να προσφέρουν. Κατά τα άλλα, η άνεση και η πολυτέλεια δεν απουσιάζουν, χαρίζοντας ένα ικανοποιητικό τελικό αποτέλεσμα.












VW Touareg 4.2 Tiptronic




















Κυβισμός 4.172 κ.εκ.
Ιπποδύναμη 310 ίπποι/6.200 σ.α.λ.
Ροπή 410 Nm/3.000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 8,1 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
218 χλμ./ώρα
Τιμή 83.400 ευρώ

Βασισμένο στο ίδιο πάτωμα με την Porsche Cayenne, το Touareg αποτελεί την πρόταση της VW για ένα πολυτελές, high tech τετρακίνητο όχημα. Στη συγκεκριμένη έκδοση, των 4,2 λίτρων, προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις και πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, η τιμή του όμως είναι ελαφρά τσιμπημένη, με βάση τον ανταγωνισμό. Μία πιο φρόνιμη επιλογή είναι αυτή της μικρότερης έκδοσης 3.2 ενώ, για όσους αποζητούν το απόλυτο, υπάρχει πάντα ο θηριώδης V10 Diesel των 313 ίππων με ροπή 750 Nm!

< Προηγούμενη

auto.in.gr