Ήταν ήδη γνωστό πως η Saab προετοίμαζε την επόμενη γενιά του γερασμένου 9-5, σε μια προσπάθεια να επιστρέψει στην απαιτητική, ομολογουμένως, κατηγορία των πολυτελών sedan.



Τη θέση των κατασκοπευτικών φωτογραφιών, που παρουσίαζαν τη σουηδική μπερλίνα να πραγματοποιεί δοκιμές εξέλιξης σε δημόσιους δρόμου, παίρνουν οι πρώτες επίσημες εικόνες του αυτοκινήτου, οι οποίες διέρρευσαν στο διαδίκτυο.



Το 9-5 του 2010 εγκαταλείπει τη σχεδιαστική μετριοπάθεια που χαρακτηρίζει το σημερινό μοντέλο, έχοντας προσαρμοστεί στις σύγχρονες προδιαγραφές της φίρμας.



Τα φωτιστικά σώματα εξακολουθούν να διεκδικούν πρωταγωνιστικό ρόλο στο μπροστινό και στο πίσω τμήμα του αμαξώματος, ωστόσο, οι έντονες καμπύλες είναι αυτές που ξεχωρίζουν, διαφοροποιώντας το αισθητικό αποτέλεσμα.



Στο εσωτερικό, οι αεραγωγοί του ταμπλό και η τοποθέτηση του διακόπτη της μίζας στην κεντρική κονσόλα παραπέμπουν στο πρόσφατο παρελθόν του αυτοκινήτου.



Αντίθετα, ο σχεδιασμός του πίνακα οργάνων δηλώνει ξεκάθαρα την προσπάθεια της φίρμας να εκσυγχρονίσει την εικόνα του πενταθέσιου θαλάμου επιβατών, αναβαθμίζοντας, παράλληλα, τον εξοπλισμό, σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας.



Με τη σειρά του, το μεταξόνιο των 2,84 μέτρων εξασφαλίζει την απαιτούμενη άνεση στην πίσω σειρά καθισμάτων, χωρίς να περιορίζει το χώρο των αποσκευών, ο οποίος αγγίζει τα 513 λίτρα.



Σε ότι αφορά τα κινητήρια σύνολα που θα εξοπλίζουν το νέο 9-5, θα είναι αποκλειστικά υπερτροφοδοτούμενα και θα ξεκινούν στις βενζινοκίνητες εκδόσεις από τα 1.600 κ.εκ.



Αναλυτικότερα, το 9-5 των 1,6 λίτρων θα φτάνει τους 160 ίππους, η δίλιτρη έκδοση τους 210 ίππους και η κορυφαία των 2,8 λίτρων τους 300 ίππους.



Αντίστοιχα, οι εκδόσεις πετρελαίου θα εξοπλίζονται με δύο δίλιτρους κινητήρες, απόδοσης 160 και 190 ίππων αντίστοιχα.



Η επίσημη πρεμιέρα της σουηδικής μπερλίνας θα πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο, στην προσεχή έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης και η εμπορική της διάθεση στην ευρωπαϊκή αγορά αναμένεται να ξεκινήσει τον Απρίλιο του 2010.


auto.in.gr