39

Στην συντριπτική τους πλειoνότητα οι Αμερικανοί μαθητές στρέφονται στο Διαδίκτυο για να κάνουν τις σχολικές τους εργασίες, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Pew που δημοσιεύθηκε πρόσφατα. Η έρευνα αποκαλύπτει όμως και μια «σκοτεινή πλευρά»: Ένας στους πέντε μαθητές γνωρίζει κάποιον που χρησιμοποίησε το διαδίκτυο για να αντιγράψει (με copy-paste).

Από το σύνολο των μαθητών ηλικίας 12-17 ετών, το 73% (δηλαδή περίπου 17 εκατομμύρια μαθητές) έχει πρόσβαση στο Internet. Σχεδόν όλοι (94%) το χρησιμοποιούν, ενώ στο 78% των περιπτώσεων το διαδίκτυο βοήθησε στην ολοκλήρωση των σχολικών εργασιών. Επίσης, το 48% των μαθητών επιλέγει την επικοινωνία με δασκάλους και συμμαθητές μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή άμεσης ανταλλαγής μηνυμάτων.


Έτσι, μόνο το 24% των μαθητών καταφεύγει στις βιβλιοθήκες προς αναζήτηση πηγών για να ολοκληρώσει την εργασία του.


Οι γονείς των μαθητών δηλώνουν ευχαριστημένοι από τη συμβολή του Διαδικτύου στην εκπαίδευση. Το 93% αυτών πιστεύει ότι «το Internet βοηθά τα παιδιά να μάθουν καινούργια πράγματα» και το 87% ότι τα βοηθά στις σχολικές εργασίες. Όσο για τους δασκάλους, σχεδόν όλοι (96%) αναγνωρίζουν ότι το Διαδίκτυο αποτελεί πλέον «ουσιώδες μέσο επικοινωνίας».


Από την έρευνα του ινστιτούτου, όμως, προκύπτει και ένα μάλλον δυσάρεστο στοιχείο: το Internet διευκολύνει την αντιγραφή, αφού χωρίς καμία ιδιαίτερη προσπάθεια οι μαθητές μπορούν να συμπληρώσουν τμήματα της εργασίας τους κοπιάροντας …αδίστακτα από τις ιστοσελίδες του Παγκόσμιου Ιστού. Εξ ίσου εύκολη είναι μάλιστα η αντιγραφή ολόκληρων εργασιών ή ακόμα και η αγορά τους.


Η έρευνα αναφέρει ότι το 18% των μαθητών γνωρίζει κάποιον που έχει χρησιμοποιήσει το Internet για να «κλέψει» σε μια εργασία ή και στις εξετάσεις. Μάλιστα, όσο πιο έμπειροι χρήστες του Διαδικτύου γίνονται οι μαθητές, τόσο πιο πολύ το χρησιμοποιούν για να ετοιμάσουν χωρίς κόπο την εργασία τους. Μαθαίνουν τέχνη, δηλαδή…

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ