Το 2005 θα γίνει απόσβεση των εξόδων, λέει η Γουόλ Στριτ
Πέντε χρόνια μετά την επίσημη κυκλοφορία του, δηλαδή μετά το 2005, θα αρχίσει να αποδίδει κέρδη στη Microsοft η επερχόμενη παιχνιδομηχανή της Xbox, σύμφωνα με ανάλυση της Γουόλ Στριτ που δημοσιοποιήθηκε την Τρίτη.
Πέντε χρόνια μετά την επίσημη κυκλοφορία του, δηλαδή μετά το 2005, θα αρχίσει να αποδίδει κέρδη στη Microsοft η επερχόμενη παιχνιδομηχανή της Xbox, σύμφωνα με ανάλυση της Γουόλ Στριτ που δημοσιοποιήθηκε την Τρίτη.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Reuters, που επικαλείται το Yahoo! News, οι αναλυτές υπολογίζουν ότι το 2005 θα γίνει απόσβεση των χρημάτων που θα δαπανήσει η Microsoft για την προώθηση του Xbox. Από εκεί και έπειτα η παιχνιδομηχανή θα αποφέρει κέρδη στην εταιρεία, τα οποία μπορούν να φτάσουν το ένα δισ. δολάρια ετησίως (365 δισ. δρχ.).
Οι αναλυτές εκτιμούν πως η Microsoft θα χρειαστεί να επενδύσει περίπου δύο δισ. δολάρια (730 δισ. δρχ.) για την προώθηση της παιχνιδομηχανής της. Ήδη έχει ανακοινωθεί από την εταιρεία ότι έχουν δαπανηθεί 500 εκατ. δολάρια (182 δισ. δρχ) σε διαφημιστική καμπάνια για το Xbox.
Επιπλέον, οι αναλυτές υποστηρίζουν ότι η Micrοsoft θα πωλήσει πέντε εκατομμύρια κομμάτια Xbox το 2002, οκτώ το 2003 και δέκα εκατομμύρια το 2004. Το κόστος κατασκευής ενός Xbox (με Pentium III και κάρτα γραφικών της nVidia) υπολογίζεται στα 380 δολάρια (139.000 δρχ). Δεδομένου ότι η εναρκτήρια τιμή πώλησης της παιχνιδομηχανής δεν αναμένεται να ξεπερνά τα 299 δολάρια (109.00 δρχ), εκ των οποίων τα 50 αναλογούν στον καταστηματάρχη, πιστεύεται πως η Microsoft θα χάνει περίπου 130 δολάρια (47.000 δρχ) από κάθε πώληση.
Όσον αφορά στο μεγάλο ανταγωνιστή του Xbox, το Playstation 2, οι αναλυτές θεωρούν ότι θα είναι δύσκολο για τη Microsoft να παραγκωνίσει τη Sony από το θρόνο της, καθώς το PS2 θα κυκλοφορεί ήδη σχεδόν ένα χρόνο στην αμερικανική αγορά και θα έχει πωλήσει περίπου 20 εκατομμύρια κομμάτια.
Οι αναλυτές, πάντως, επισημαίνουν ότι τα μεγάλα κέρδη της βιομηχανίας παιχνιδιών και παιχνιδομηχανών θα προέλθουν από τις πωλήσεις ηλεκτρονικών παιχνιδιών, οι οποίες θα αυξάνουν σταθερά τα επόμενα πέντε χρόνια, ακόμη και αν οι πωλήσεις παιχνιδομηχανών κινούνται με πιο αργό ρυθμό.