Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Σύντομα οι πρώτες δοκιμές νέων στροβιλοκινητήρων

Σύντομα οι πρώτες δοκιμές νέων στροβιλοκινητήρων

Σε διάστημα μερικών μηνών θα αρχίσουν οι πρώτες δοκιμές των νέων στροβιλοκινητήρων «scramjet», οι οποίοι θα επιτρέψουν την κατασκευή αεροσκαφών που θα κινούνται με ταχύτητα 8.000 χλμ./ώρα, περίπου οκταπλάσια της ταχύτητας του ήχου.

36

Σε διάστημα μερικών μηνών θα αρχίσουν οι πρώτες δοκιμές των νέων στροβιλοκινητήρων «scramjet», οι οποίοι θα επιτρέψουν την κατασκευή αεροσκαφών που θα κινούνται με ταχύτητα 8.000 χλμ./ώρα, περίπου οκταπλάσια της ταχύτητας του ήχου.

Τα αεροσκάφη που βασίζονται στους νέους κινητήρες scramjet (supersonic combustion ramjet ή υπερηχητικός αυλοαεριωθητήρας) θα χρησιμοποιηθούν αρχικά για την τοποθέτηση δορυφόρων σε τροχιά και για στρατιωτικές εφαρμογές, ενώ, στο απώτερο μέλλον, για εμπορικές πτήσεις.


Όπως αναφέρει το Reuters, το Κέντρο Υπερ-υπερηχητικής Πτήσης (Centre for Hypersonics), του Πανεπιστημίου του Κουίνσλαντ στην Αυστραλία, ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι θα διεξαγάγει τις πρώτες δοκιμές κινητήρων scramjet στα τέλη Ιουνίου ή τις αρχές Ιουλίου, στο πλαίσιο του προγράμματος HyShot.


Υπερηχητικές (supersonic) ονομάζονται οι πτήσεις με ταχύτητα μεγαλύτερη από ένα ΜΑΧ (η ταχύτητα του ήχου, περίπου 344 m/sec σε θερμοκρασία 20 βαθμών Κελσίου) και μικρότερη από 4 ΜΑΧ. Μεγαλύτερες ταxύτητες ονομάζονται υπερ-υπερηχητικές (hypersonic).


Οι δοκιμές θα επιτρέψουν στην ερευνητική ομάδα του Κέντρου, με επικεφαλής τον δρ. Αλαν Πολ, να επιβεβαιώσει τις μετρήσεις σε αεροσύραγγες. Ο κινητήρας θα εκτοξευτεί με τη βοήθεια ενός πυραύλου και θα τεθεί σε λειτουργία όταν αρχίσει να πέφτει σε ύψος 22 έως 35χλμ., επιτυγχάνοντας κατά την κάθοδό του ταχύτητα 7Μαχ.


Ο κινητήρας αναμένεται να κοστίσει 520.000 δολάρια (193,3 εκατ. δραχμές), και η κατασκευή του χρηματοδοτείται από την Αυστραλία, τις ΗΠΑ, τη Βρετανία, την Ιαπωνία, τη Γερμανία και την Κορέα.


Αντίστοιχος κινητήρας έχει δημιουργηθεί και από το NASA Langley Research Center, στο πλαίσιο του προγράμματος Hyper-X. Οι δοκιμές του θα προηγηθούν της αυστραλιανής προσπάθειας, αλλά θα έχουν σημαντικά υψηλότερο κόστος.


Ο κινητήρας θα τοποθετηθεί κάτω από τις πτέρυγες ενός μικρού αεροσκάφους, με σκοπό να αναπτύξει ταχύτητα 7 ΜΑΧ σε ύψος 30χλμ., περίπου 19χλμ. ψηλότερα από τις συνήθεις εμπορικές πτήσεις.


Το ταχύτερο μη πειραματικό αεροσκάφος είναι το αμερικανικό SR-71 Blackbird, ταχύτητας 3,1 ΜΑΧ, το οποίο όμως έχει αποσυρθεί από την παραγωγή. Η ταχύτητα του Concorde δεν υπερβαίνει τα 2,2 ΜΑΧ.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο