Πολλές τάσεις ομορφιάς αφορούν την ανάδειξη των χαρακτηριστικών του προσώπου. Κατά κάποιο τρόπο, το μακιγιάζ των κουρασμένων κοριτσιών επιτελεί το προαναφερόμενο έργο αλλά με μια διαφορά: ενισχύει αυτό που το μακιγιάζ παραδοσιακά προσπαθούσε να κρύψει.
Το μακιγιάζ του κουρασμένου κοριτσιού έχει να κάνει με το να αγκαλιάζεις την ατελώς αισθησιακή εμφάνιση μιας ατελείωτης νύχτας. Για να καταλάβετε ακριβώς τι είναι, σκεφτείτε αυτό: έχεις ξενυχτίσει όλο το βράδυ και έχεις γυρίσει με το φως του ήλιου σπίτι σου και πρέπει να φύγεις για δουλειά, οπότε μετατρέπεις τις ατέλειες σε κάτι λαμπερό.
Το αποτέλεσμα δεν είναι ακριβώς goth, αν και εφάπτεται λίγο με αυτή την αισθητική.
Με σύγχρονες φιγούρες όπως η Gabbriette και η Λίλι-Ρόουζ Ντεπ να υπερασπίζονται την εμφάνιση του dark, αισθησιακού μακιγιάζ, η βαθιά ‘σκιαγραφημένη’ περιοχή κάτω από τα μάτια αρχίζει να κυριαρχεί στις τάσεις ομορφιάς.
Στα βάθη του χειμώνα, με θερμοκρασίες κοντά στο μηδέν και γκρίζους ουρανούς, το μακιγιάζ του κουρασμένου κοριτσιού μοιάζει ιδιαίτερα επίκαιρο, καθώς το να υιοθετήσεις το καλοκαιρινό look μπορεί να μοιάζει λίγο εκτός τόπου και χρόνου.
Κενά μάτια και χλωμό δέρμα
Η Λάρα Βιολέτα, δημιουργός περιεχομένου και ιδρύτρια του περιοδικού Violet Papers, αποτύπωσε το πώς αισθάνονται πολλοί χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για το μακιγιάζ του κουρασμένου κοριτσιού σε ένα Reel στο Instagram.
Στο βίντεο, η Βιολέτα προσφέρει ένα σεμινάριο για το μακιγιάζ του κουρασμένου κοριτσιού: Αγκαλιάζει τα nude χείλη και το ρουζ, ενώ συγκεντρώνει το χρώμα γύρω από τα σκούρα σημεία κάτω από τα μάτια της.
Γίνεται δημιουργική με την εφαρμογή του μακιγιάζ της, προσθέτοντας ανοιχτό ροζ κραγιόν Mac στα μάτια της, δίνοντας την εντύπωση ότι μόλις τα έτριψε μετά το ξύπνημα. Το επόμενο της βήμα είναι να χρησιμοποιεί το κονσίλερ της Haus Labs ως μάσκαρα, ενισχύοντας το χλωμό δέρμα της και τη μουντή χρωματική παλέτα της. Μέχρι το τέλος του σύντομου κλιπ, η Βιολέτα μοιάζει λίγο με χαρακτήρα του Τιμ Μπάρτον, με τα κενά μάτια και το χλωμό δέρμα.
Σίγουρα, οδήγησε το μακιγιάζ του κουρασμένου κοριτσιού στα άκρα, αλλά η εμφάνιση είναι κάπως αναζωογονητική, ειδικά καθώς αποκλίνει από την κυρίαρχη στάση της ομορφιάς να κρύβει τις ατέλειες.
Sexiness
Αυτή η τάση δεν μας εκπλήσει. Η Gen Z χρησιμοποιεί το μακιγιάζ λίγο διαφορετικά από τις προηγούμενες γενιές. Αντί να επιλέγουν ένα πιο συμβατικά όμορφο πρόσωπο, οι έφηβοι και οι νέοι αναδεικνύουν τις ατέλειές τους. Το contouring και το highlighting είναι σε μεγάλο βαθμό out, το να τονίζετε τις ατέλειές σας είναι in, ακόμη και αν θεωρείτε πιο «editorial».
Αυτό συμβαίνει, επειδή οι νεαρές γυναίκες φαίνεται να επαναπροσδιορίζουν την έντονα σεξουαλικοποιημένη κουλτούρα των δεκαετιών του ’00 και του 2010, ακόμη και αν υιοθετούν πολλά στοιχεία τους.
Από μουσικά βίντεο όπως το «Baby One More Time» της Μπρίτνεϊ Σπίαρς μέχρι τα glamour μοντέλα που φιλοξενούνται στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων, το μήνυμα των δυο αυτών δεκαετιών ήταν ηχηρό και ξεκάθαρο: για να γίνουν αντιληπτές, οι γυναίκες έπρεπε να είναι σέξι. Τώρα, οι απόψεις περί sexiness διίστανται.
@janelthebear me in feb no need for makeup haha @Lancôme l’absolu rouge 227 and 221 @ColourPop Cosmetics twilight eyesahdow palette and lux lip oil shade bells @Too Faced better than s mascara @Maybelline New York sky high mascara @Charlotte Tilbury hollywood flawless filter @rimmellondon kind and free @Benefit Cosmetics UK ♬ dźwięk oryginalny – Resia
Εμπρός, πίσω
Από την μια πλευρά, οι γυναίκες απομακρύνονται από το male gaze και επιλέγουν μακιγιάζ που δεν ικανοποιούν το βλέμμα των άλλων. Στην αντίπερα όχθη, έχουμε την αισθητική «clean girl» με τη μινιμαλιστική ατμόσφαιρα, η οποία έχει να κάνει λιγότερο με την ομορφιά και περισσότερο με την πώληση μιας εικόνας, η οποία ταιριάζει απόλυτα στην κουλτούρα μας που έχει εμμονή με τις influencers, πίσω από τις οποίες υπάρχει μια αόρατη εργασία συνεχούς περιποίησης, υπερκατανάλωσης και σχολαστικής τελειοποίησης. Η άνοδος της αισθητικής των clean-girls συνέπεσε με την πανδημία και την επανεμφάνιση της παράδοσης -με βασικό παράδειγμα τα stay-at-home-girlfriends και την άνοδο της Νάρα Σμιθ-. Το γεγονός αυτό αποδεικνύει ότι το μακιγιάζ δεν είναι και τόσο αθώο όσο πολλοί νομίζουν, καθώς, πολλές φορές εξυπηρετεί ιδεώδη που με μια πρώτη ματιά δεν αντιλαμβανόμαστε.
Σε τελική ανάλυση, οι αντίρροπες τάσεις (clean girl και κουρασμένα κορίτσια, μεταξύ άλλων) φαίνεται ότι αντικατοπτρίζουν και το κλίμα που επικρατεί.
Εμπρός, πίσω. Πίσω, επρός.
*Με πληροφορίες από: L’ officiel | Refinery 29 | Hard | Κεντρική φωτογραφία θέματος: Instagram
Η παράσταση «Nomsferatu» έρχεται στο Θέατρο 104, για 10 μόνο παραστάσεις. Βασίζεται σε μία από τις πιο εμβληματικές ταινίες στην ιστορία του κινηματογράφου τρόμου: το Nosferatu του Φ. Β. Μουρνάου.