
«Το να είσαι στιλίστας δεν είχε κύρος στον κόσμο της μόδας» – Η γκουρού των διάσημων εμφανίσεων στα Όσκαρ
Καθώς πλησιάζουν τα Όσκαρ, η Kate Young - η στιλίστρια των Scarlett Johansson, Dakota Johnson, Margot Robbie κ.ά μιλάει στο BBC για το ρίσκο, την οικειότητα και το method dressing που την «τρελαίνει».
Σε κάθε Κυριακή των Όσκαρ, η Kate Young πίνει μαύρο καφέ ενώ κάθεται στην κρεβατοκάμαρα κάποιου σταρ του κινηματογράφου. «Αν η τελετή αρχίζει στις 8 το βράδυ, είμαστε εκεί το πρωί», λέει η στιλίστρια διασημοτήτων, η οποία έχει ντύσει τις Scarlett Johansson, Dakota Johnson, Margot Robbie και Selena Gomez για μερικές από τις πιο εμβληματικές αφίξεις τους στο κόκκινο χαλί.
«Δοκιμάζουμε το φόρεμα μια τελευταία φορά πριν η ομάδα μαλλιών και μακιγιάζ ξεκινήσει τη δουλειά της», εξηγεί.
«Αλλά επίσης, είμαι κάπως σπασίκλας με τα Όσκαρ. Τα αντιμετωπίζω σαν ένα τελικό διαγώνισμα».
Οι ακαδημαϊκές σπουδές τη βοήθησαν
Οι ακαδημαϊκές ρίζες της Kate Young είναι βαθιές. Αφού αποφοίτησε από το λύκειο στην Πενσυλβάνια, σπούδασε Αγγλικά και Ιστορία της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης.
«Μας έβαζαν να γράφουμε εργασίες μία φορά την εβδομάδα και στη συνέχεια να υπερασπιζόμαστε τα επιχειρήματά μας μπροστά σε όλη την τάξη. Τι σπουδαία εκπαίδευση για να σταθείς μπροστά σε ένα κινηματογραφικό στούντιο και να εξηγήσεις γιατί η μεγαλύτερη, πιο εύρωστη σταρ τους πρέπει να φοράει κάτι που μπορεί να είναι λίγο ριψοκίνδυνο!».
H Kate Young επί το έργον
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Μεταξύ των ανθρώπων με τη μεγαλύτερη επιρροή στη μόδα
Αυτά τα ρίσκα – όπως το καναρινί-κίτρινο φόρεμα Vera Wang που επέλεξε για τη Michelle Williams στην πρώτη της τελετή απονομής των Όσκαρ το 2006 – βοήθησαν τη Young να γίνει γκουρού της μόδας στο Χόλιγουντ.
Σήμερα συγκαταλέγεται μεταξύ των ανθρώπων με τη μεγαλύτερη επιρροή στη μόδα.
Μετά το πανεπιστήμιο, η Young βρήκε δουλειά ως προσωπική βοηθός της Lynne Franks, της Βρετανίδας διαφημίστριας μόδας και μιας από τις ιδρύτριες της Εβδομάδας Μόδας του Λονδίνου. Στη συνέχεια, μια γειτόνισσα από τα παιδικά της χρόνια της κανόνισε μια συνέντευξη στην Condé Nast, τη μητρική εταιρεία της Vogue.
«Η Άννα Γουίντουρ χρειαζόταν μια βοηθό, αλλά πολύ σύντομα έγινε σαφές ότι θα έπρεπε να εργάζομαι στη ντουλάπα», λέει η Γιανγκ, αναφερόμενη στη θρυλική γκαρνταρόμπα της Vogue.
Αυτά τα ρίσκα – όπως το καναρινί-κίτρινο φόρεμα Vera Wang που επέλεξε για τη Michelle Williams στην πρώτη της τελετή απονομής των Όσκαρ το 2006 – βοήθησαν τη Young να γίνει γκουρού της μόδας στο Χόλιγουντ
Η μη φορέσιμη μόδα δεν την ενδιαφέρει
«Εκείνη την εποχή, τα μοντέλα ήταν στο εξώφυλλο της Vogue και οι διασημότητες ήταν κάπως δευτερεύον θέμα» συνεχίζει η Kate Young.
Όταν ένας ανερχόμενος ηθοποιός είχε μια μικρή ιστορία στο περιοδικό, προσφερόταν εθελοντικά να τον ντύσει. «Υπάρχει μια πραγματική αποσύνδεση μεταξύ της υψηλής μόδας και του τι πραγματικά φοράνε οι άνθρωποι. Οι διασημότητες είναι οι πρώτες που φορούν τη μόδα των σχεδιαστών.
»Αλλά πρέπει να είναι ακόμα άνθρωποι – εννοώ, μπορούν να καθίσουν με ένα βραδινό φόρεμα υψηλής ραπτικής; Μπορούν να περπατήσουν σε ένα ζευγάρι παπούτσια σχεδιαστών χωρίς να τους κρατάει κάποιος το χέρι; Αν όχι, τότε δεν ενδιαφέρομαι, όσο διάσημη κι αν είναι η μάρκα».
Από βοηθός της Άννα Γουίντουρ στη ντουλάπα των Όσκαρ
Ένα πρώιμο επαγγελματικό πραξικόπημα
Μετά από φωτογραφήσεις με πρωτοεμφανιζόμενες τότε σταρ, όπως η Σιένα Μίλερ και η Κέιτι Χολμς, η Young συχνά δεχόταν αιτήματα από δημοσιογράφους του Χόλιγουντ – ή μερικές φορές από τις ίδιες τις ηθοποιούς – για ένα φόρεμα της τελευταίας στιγμής.
«Έλεγαν: ‘Γαμώτο, έχω αυτό το πάρτι, μπορώ να δανειστώ ένα φόρεμα σχεδιαστή; Μπορείς να με βοηθήσεις;’ Αλλά και πάλι δεν πίστευα ποτέ ότι θα μπορούσε να γίνει καριέρα».
Η Kate Young θεωρεί το ζωηρό κίτρινο φόρεμα που φόρεσε η Williams όταν ήταν υποψήφια για Όσκαρ καλύτερης ηθοποιού για το Brokeback Mountain ως ένα πρώιμο επαγγελματικό πραξικόπημα.
«Ήταν η πρώτη της υποψηφιότητα και υπήρχε μεγάλος ενθουσιασμός. Έτσι δημιουργήσαμε αυτή την πολύ λαμπερή στιγμή, ειδικά με τα κοσμήματα. Λόγω του χρώματός του, αυτό το φόρεμα ήταν σχεδόν ένας προβολέας από μόνο του, και αυτό ήταν πολύ σκόπιμο. Θέλαμε ο κόσμος να την κοιτάζει συνέχεια. Αυτή είναι η δουλειά μιας σταρ».
Το Instagram άλλαξε την αντίληψη για τους στιλίστες
Καθώς η Young έγινε σύμβουλος μόδας για τους διάσημους του Χόλιγουντ, τηλεοπτικές εκπομπές όπως το America’s Next Top Model και ταινίες όπως The Devil Wears Prada μετέτρεψαν την κάποτε ιδιότυπη βιομηχανία μόδας σε ψυχαγωγία για εκατομμύρια ανθρώπους, και η στιλίστρια Rachel Zoe απέκτησε το δικό της τηλεοπτικό ριάλιτι.
Παρόλα αυτά, «το να είσαι στιλίστας δεν είχε κύρος στον κόσμο της μόδας», επιμένει η Young. «Μόνο όταν ξεκίνησε το Instagram συνειδητοποίησα ότι θα έπρεπε να μιλάω περισσότερο για τη δουλειά μου».
«Εκείνη την εποχή, τα μοντέλα ήταν στο εξώφυλλο της Vogue και οι διασημότητες ήταν κάπως δευτερεύον θέμα»
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Επανάσταση στο κόκκινο χαλί
Όταν το Instagram κυκλοφόρησε το 2010, έγινε γρήγορα ένα εργαλείο για τις διασημότητες ώστε να αποσπάσουν τον έλεγχο της εικόνας τους από τα ταμπλόιντ και τα λοιπά μίντια. «Δεν χρειαζόταν να περιμένουν ένα περιοδικό να τους φωτογραφίσει με έναν συγκεκριμένο τρόπο» λέει η Young.
«Μπορούσαν να το κάνουν αυτό μόνοι τους. Και συνειδητοποίησα ότι θα μπορούσα να το κάνω και εγώ μόνη μου».
Άρχισε να δημοσιεύει εικόνες από τη δουλειά της στο κόκκινο χαλί για διασημότητες όπως η Νάταλι Πόρτμαν και η Ιζαμπέλα Ροσελίνι, παράλληλα με πιο παραδοσιακές διαφημιστικές καμπάνιες για τίτλους πολυτελείας όπως ο Dior.
«Ξαφνικά, στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού, οι άνθρωποι με πλησιάζουν για να μου πουν «Συγχαρητήρια!»» λέει η Young γελώντας. «Συγχαρητήρια για ποιο πράγμα; Που αποδεχτήκατε τη δουλειά μου;».
Επηρεάζει άμεσα το τι αγοράζουν οι άνθρωποι
Η είσοδος της Young στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συνέβη την ώρα που μεγάλες εταιρείες πολυτελείας διέθεταν τα ρούχα τους μέσω διαδικτυακών αγορών, όπως το Net-a-Porter και το MyTheresa.
«Ξαφνικά, μπορούσες να δεις το κόκκινο χαλί από το τηλέφωνό σου και μετά μπορούσες να αγοράσεις το ίδιο φόρεμα με μια διασημότητα, μερικές φορές αμέσως», λέει η Elana Fishman, συντάκτρια μόδας στο Page Six, που παρακολουθεί στενά τους κύκλους των τάσεων στο κόκκινο χαλί.
«Μια στιλίστρια με κύρος όπως η Kate Young επηρεάζει άμεσα το τι αγοράζουν οι άνθρωποι, και όλα αυτά επιλέγοντας το ντύσιμο κάποιου την ώρα που πηγαίνει στα Starbucks».
Το περασμένο καλοκαίρι, η ηθοποιός Sophie Turner – πελάτισσα της Young – άρχισε να συνδυάζει την τσάντα της Louis Vuitton με φαρδιά, ανοιχτόχρωμα μπλε ριγέ παντελόνια πιτζάμας αξίας 200 δολαρίων από την Woera, μια ανεξάρτητη, γυναικεία μάρκα ρούχων στην Αθήνα (τη δικιά μας Αθήνα).
Σύμφωνα με την ιδρύτρια της Woera, τη Ναταλία Γεωργαλά, το παντελόνι εξαντλήθηκε «πολύ γρήγορα».
H Kate Young ντύνει τη Σελένα Γκόμεζ
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Όσκαρ χωρίς Instagram και TikTok δε γίνεται
Τον Σεπτέμβριο, παρόμοια στυλ εμφανίστηκαν στις πασαρέλες των Alberta Ferretti και Burberry. Η Fishman το περιγράφει ως «κυματιστή επίδραση» της Young στη μόδα.
Καθώς η Young ετοιμάζεται για άλλη μια σεζόν στο κόκκινο χαλί -στο τρέχον πελατολόγιό της περιλαμβάνεται η Turner μαζί με τις Julianne Moore, Scarlett Johansson και Dakota Johnson- λέει ότι τα στούντιο επενδύουν πλέον σημαντικά ποσά για να διασφαλίσουν ότι οι σταρ τους θα παραμείνουν στην κορυφή του ενδιαφέροντος στο Instagram και το TikTok, κάτι που συχνά συνεπάγεται ότι θα φορούν ρούχα που συζητιούνται.
«Καταλαβαίνω την παρόρμηση του method dressing, αλλά με τρελαίνει», παραδέχεται. «Όπως, συγγνώμη, αλλά η Ντακότα Τζόνσον δεν πρόκειται να φοράει ένα σχέδιο αράχνης κάθε φορά που μιλάει για τη Madame Web»
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η ρηχή έμπνευση του «method dressing»
Μια πρόσφατη τάση, με το κωδικό όνομα «method dressing», περιλαμβάνει διασημότητες που θυμίζουν τους χαρακτήρες τους σε πρεμιέρες ταινιών και δημοσιογραφικές συναντήσεις. Δείτε την περιοδεία προώθησης του Wicked, με την Ariana Grande στολισμένη από τη Mimi Cuttrell με ροζ πουφ και τη Cynthia Erivo με μαγικά πράσινα φορέματα που επέλεξε ο στυλίστας Jason Bolden.
«Τα στούντιο οδηγούν αυτή την τάση», λέει η Young, «επειδή η μόδα γίνεται προέκταση του μάρκετινγκ της ταινίας» επισημαίνοντας την επιτυχία της Barbie και τις προβολές της με όλα τα ροζ παντού ως το πιο διάσημο παράδειγμα.
«Καταλαβαίνω την παρόρμηση πίσω από αυτό, αλλά με τρελαίνει», παραδέχεται. «Όπως, συγγνώμη, αλλά η Ντακότα Τζόνσον δεν πρόκειται να φοράει ένα σχέδιο αράχνης κάθε φορά που μιλάει για τη Madame Web».
Από τα εσώρουχα στα Όσκαρ, δύο ώρες δρόμος
Η Young προτιμά να παρουσιάζει δουλειές από συνήθεις ύποπτους της μόδας , όπως Gucci και Chanel, με φορέματα made-in-New-York της Τζαμαϊκανής Βρετανίδας σχεδιάστριας Carly Cushnie, τζιν από την εφηβική vintage αντιπροσωπεία Still Here και κοσμήματα που συνδημιουργεί με τη σχεδιάστρια Monica Vikander, όπως τα είδαμε στην Jennifer Lawrence και την Christy Turlington.
«Η δουλειά είναι πολύ καλύτερη όταν έχεις φίλους» λέει η Young «Σε πρακτικό επίπεδο, θα βλέπεις τους πελάτες σου γυμνούς κάθε μέρα. Θα ξέρεις πότε είναι άρρωστες ή έγκυες ή προσπαθούν να μείνουν έγκυες. Είναι πολύ οικείο. Σε κάνει να έρχεσαι πολύ κοντά με τους ανθρώπους πολύ γρήγορα».
Η Young λέει ότι μερικές φορές θα ήθελε κάποιος να της έλεγε πόσο συναισθηματική μπορεί να γίνει η διαδικασία του styling μιας ηθοποιού. «Δεν είναι κάτι που μπορείς να μελετήσεις ή να προετοιμαστείς γι’ αυτό. Είναι ακριβώς αυτό που συμβαίνει όταν κάποιος είναι με τα εσώρουχα και τα Όσκαρ απέχουν δύο ώρες. Αυτός είναι σίγουρα ένας τρόπος για να δεθείς».
*Με στοιχεία από bbc.com | Αρχική Φωτό: Η Σιένα Μίλερ όπως την έντυσε η Kate Young για διαφήμιση του Jimmy Choo / Photo: Instagram
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις