Τρίτη 30 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Τόκιο: Το «μεγάλο ανθρώπινο λάθος» στο αεροπορικό δυστύχημα που βλέπει Έλληνας αεροναυπηγός

Τόκιο: Το «μεγάλο ανθρώπινο λάθος» στο αεροπορικό δυστύχημα που βλέπει Έλληνας αεροναυπηγός

Τι προκάλεσε τη νέα τραγωδία στην Ιαπωνία και τι έσωσε τους 379 επιβαίνοντες στο Airbus A-350 των Ιαπωνικών Αερογραμμών

Τον γύρο του κόσμου κάνουν σήμερα (2/1) οι συγκλονιστικές εικόνες από το αεροδρόμιο Haneda της Ιαπωνίας, στο Τόκιο, όπου συγκρούστηκαν δυο αεροπλάνα με αποτέλεσμα να τυλιχτούν στις φλόγες, να καταστραφούν ολοσχερώς και να σκοτωθούν πέντε άτομα.

Αεροπορικό δυστύχημα με 5 νεκρούς στο Τόκιο

Τα θύματα επέβαιναν στο ένα από τα δυο αεροπλάνα, ένα μικρό αεροσκάφος του Bombardier Dash-8 της ιαπωνικής ακτοφυλακής, το οποίο θα μετέβαινε στην αεροπορική βάση Νιιγκάτα για να παραδώσει βοήθεια στην πληγείσα περιοχή από τον σεισμό της χερσονήσου Νότο, στο βόρειο άκρο του νομού Ισικάουα.

Το Airbus A-350 των Ιαπωνικών Αερογραμμών έχει παραδοθεί πλήρως στις πύρινες γλώσσες

Συνολικά έξι άτομα επέβαιναν σε αυτό. Μόνο ο πιλότος σώθηκε, βγαίνοντας εγκαίρως από αυτό, προτού συγκρουστεί με το μεγάλο αεροπλάνο που ενεπλάκη στη σύγκρουση, ένα μεγάλο Airbus A-350 των Ιαπωνικών Αερογραμμών.

Συγκλονιστικές εικόνες

Οι 379 επιβαίνοντες στο Airbus, που εκτελούσε εσωτερικό δρομολόγιο, διασώθηκαν. Το αεροσκάφος των Ιαπωνικών Αερογραμμών εκτελούσε την πτήση JAL 5016 και προερχόταν από το Σαπόρο (βόρεια Ιαπωνία). Οι εικόνες από το δυστύχημα είναι πραγματικά συγκλονιστικές.

«Μεγάλο ανθρώπινο λάθος»

Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο Φαίδων Καραϊωσηφίδης, εκδότης και αεροναυπηγός, μίλησες για τρεις παράγοντες που υπεισέρχονται στη συγκεκριμένη περίπτωση: «ο έλεγχος στην προσέγγιση-προσγείωση, ο πύργος ελέγχου δηλαδή. Είναι ο πιλότος του αεροπλάνου που προσγειωνόταν και είναι ο πιλότος του μικρού αεροπλάνου το οποίο από ό,τι φαίνεται παρεισέφρησε στον διάδρομο.

Κάπου υπάρχει ένα μεγάλο λάθος από ανθρώπινο παράγοντα. Δεν μπορεί να εξηγηθεί διαφορετικά πως το μικρότερο αεροπλάνο βρέθηκε σε ενεργό διάδρομο στον οποίο προσγειωνόταν ένα άλλο αεροπλάνο. Αυτό είναι αδιανόητο. Δεν μπορεί να συμβεί κάτω από κανονικές συνθήκες. Άρα υπάρχει κάποιο λάθος».

«Οι επιβάτες έδειξαν πειθαρχία»

Επισήμανε τη σημασία του ότι οι επιβάτες έδειξαν πειθαρχία και υπάκουσαν στις σχετικές εντολές. Όπως είπε «ίσως είναι και η ιδιοσυγκρασία των ανθρώπων στην Ανατολή που έχουν ιδιαίτερη πειθαρχία. Όλα τα αεροπλάνα, τα επιβατικά, είναι σχεδιασμένα να εκκενώνονται μέσα σε 90 δευτερόλεπτα με τις μισές από τις πόρτες εύχρηστες.

Δηλαδή στη συγκεκριμένη περίπτωση ένα μεγάλο κομμάτι του αεροπλάνου από τη μια πλευρά φλεγόταν, αλλά από την άλλη πλευρά και μπροστά οι θύρες ήταν εύχρηστες. Από τις μισές θύρες περίπου κατόρθωσαν και βγήκαν επιβάτες και πλήρωμα με μόνο τραυματίες.

Το μικρότερο αεροπλάνο ήταν από αυτά που χρησιμοποιούσε η Ολυμπιακή Αεροπορία μέχρι και πολύ πρόσφατα. Ένα δικινητήριο ελικοφόρο, αλλά δεν ήταν επιβατικό, ήταν ένα αεροπλάνο της ακτοφυλακής το οποίο σε κανονικές συνθήκες κάνει περιπολίες».

Ποιο είναι το χειρότερο αεροπορικό δυστύχημα στην Ιστορία

«Το σενάριο της σύγκρουσης αεροσκαφών στο έδαφος είναι το χειρότερο από όλα. Το χειρότερο στην Ιστορία αεροπορικό περιστατικό είναι η σύγκρουση δύο 747 στην Τενερίφη, το 1977, με 589 νεκρούς και εκ των υστέρων έχουμε και άλλα. Αυτό θα μπορούσε να είχε εξελιχθεί σε μια τεράστια τραγωδία», είπε ο κ. Καραϊωσηφίδης.

Sports in

Άποντος ο Σλούκας στην Euroleague για πρώτη φορά μετά το 2019

Δεν έβαλε ούτε πόντο για πρώτη φορά μετά τις 30 Οκτωβρίου 2019 σε ένα Φενερμπαχτσέ – Μακάμπι Τελ Αβίβ.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 30 Απριλίου 2024