Κυριακή 28 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Aυτός ο πίνακας του 1866 βοηθά τις γυναίκες να εκφράσουν την οργή τους στο TikTok

Aυτός ο πίνακας του 1866 βοηθά τις γυναίκες να εκφράσουν την οργή τους στο TikTok

Ο πίνακας The Hesitant Fiancée, του 1866, του Auguste Toulmouche επαναχρησιμοποιείται στο διαδίκτυο ως αγωγός για τον θυμό των γυναικών - «Γιατί αυτή η νύφη φαίνεται τόσο αγριεμένη;».

Πόσο καιρό θα μπορούσατε να διατηρήσετε το πιο τρομακτικό σας βλέμμα; Ένα λεπτό; Μια ώρα;

Θα αντέχατε 157 χρόνια; Τόσο καιρό η νύφη στο κέντρο ενός πίνακα του Auguste Toulmouche αγριοκοιτάζει όσους τολμούν να ρίξουν το βλέμμα τους πάνω της. Τελευταία, το ύφος της – το κατεβασμένο πηγούνι, τα χαμηλωμένα φρύδια χαμηλά, το διαπεραστικό βλέμμα- έχει γίνει κοινό θέμα σε μια νέα γενιά θεατών.

Ο πίνακας, The Hesitant Fiancée (Η διστακτική αρραβωνιαστικιά, 1866), έχει γίνει η έκπληξη στο TikTok, όπου οι σύγχρονοι θεατές, πολλοί από τους οποίους είναι γυναίκες, τον χρησιμοποιούν για να εκφράσουν τις δικές τους στιγμές οργής ή δικαίωσης.

«Δείχνει στην πραγματικότητα το συναίσθημα ότι δεν θέλει να παντρευτεί το πρόσωπο που έχει επιλέξει η προφανώς πλούσια οικογένειά της»

Δείτε το βίντεο

@voxdotcom This viral painting, explained in 60 seconds. Who do you think she’s looking at? 👀 #arthistory #memes #arttok ♬ sonido original – Bryan Bojorquez | Música

«Μην είσαι κακός»

Η Jenn Ficarra, 32 ετών, σεναριογράφος στο Λος Άντζελες, δήλωσε ότι ο πίνακας άρχισε να εμφανίζεται στη σελίδα της For You την περασμένη εβδομάδα. Δεν ήταν εξοικειωμένη με το έργο του Toulmouche, αλλά αμέσως συνδέθηκε με το βλέμμα μιας γυναίκας που είχε βαρεθεί. Έτσι έφτιαξε το δικό της βίντεο. «Μην είσαι κακός», γράφει πάνω από μια εικόνα του πίνακα, φανταζόμενη μια σεξιστική επίπληξη. Στη συνέχεια ζουμάρει στο πρόσωπο της νύφης για την απάντησή της: «Ο κακός δεν ήταν καν στο δωμάτιο μαζί μας, αλλά μπορώ να πάω να τον φέρω μέσα».

Πολλοί άλλοι χρήστες του TikTok γνώρισαν τον πίνακα την περασμένη εβδομάδα, όταν δημοσιεύτηκε ένα παρόμοιο βίντεο με το κείμενο «κυριολεκτικά εγώ όταν έχω δίκιο», με μουσική επένδυση ένα δραματικό τμήμα από το Ρέκβιεμ του Τζουζέπε Βέρντι. Έκτοτε έχει προβληθεί περισσότερες από έξι εκατομμύρια φορές. Άλλοι στην εφαρμογή έχουν χρησιμοποιήσει τον πίνακα ως ατάκα σε απάντηση σε φράσεις όπως «Αντιδράς υπερβολικά» και «Πραγματικά θα έπρεπε να χαμογελάς περισσότερο».

«Αυτός ο πίνακας είναι πολύ γκέι» δήλωσε η Nina Haines, 26 ετών, η οποία ζει στο Μπρούκλιν και διευθύνει μια λέσχη βιβλίου που ονομάζεται Sapph-Lit

Δείτε το βίντεο 

@artbertomedia My interpretation of “The Hesitant Fiancée” by Auguste Toulmouche. A real life tragedy. #thehesitantfiance #hesitantfiance #meme ♬ sonido original – Bryan Bojorquez | Música

Ακαδημαϊκός ρεαλισμός εναντίον ιμπρεσιονισμού

Η τάση αυτή είναι ένα περίεργο συμπλήρωμα, μια ιδιαίτερη προέκταση, στην καριέρα του Toulmouche. Γεννημένος στη Νάντη της Γαλλίας το 1829, ήταν γνωστός για τη ζωγραφική εξιδανικευμένων πορτραίτων πλούσιων παριζιάνων γυναικών, σε μια εποχή που οι σύγχρονοί του, όπως ο Κλοντ Μονέ και ο Εντγκάρ Ντεγκά, διαχωρίζονταν προς την πιο χαλαρή και λιγότερο άκαμπτη σχολή του ιμπρεσιονισμού. Το ύφος του Toulmouche, το οποίο ονομάζεται ακαδημαϊκός ρεαλισμός, έχασε τελικά από εκείνο της πιο γνωστής συνομοταξίας των ιμπρεσιονιστών.

Ο πίνακας «Η διστακτική αρραβωνιαστικιά», ο οποίος δεν συγκαταλέγεται στους πιο γνωστούς πίνακες της εποχής του, απεικονίζει τέσσερις γυναίκες με τα πλούσια ρούχα και το περιβάλλον που ήταν χαρακτηριστικά των θεμάτων του Toulmouche. Αλλά η σκυθρωπή έκφραση της νύφης είναι ασυνήθιστη, δήλωσε η Therese Dolan, ομότιμη καθηγήτρια μοντέρνας και σύγχρονης τέχνης στη Σχολή Τέχνης και Αρχιτεκτονικής Tyler του Πανεπιστημίου Temple στη Φιλαδέλφεια.

«Δεν το συναντάμε συχνά αυτό στη ζωγραφική του 19ου αιώνα – αυτό το είδος ανεξάρτητης τάσης», δήλωσε ο Dr Dolan . «Δείχνει στην πραγματικότητα το συναίσθημα ότι δεν θέλει να παντρευτεί το πρόσωπο που έχει επιλέξει η προφανώς πλούσια οικογένειά της».

Ο εμφανής θυμός της είναι ιδιαίτερα ταιριαστός δεδομένου ότι οι γυναίκες στην παρισινή κοινωνία έχαναν πολλά από τα δικαιώματά τους με τον γάμο, είπε, προσθέτοντας: «Αυτό που κάνει με τόση επιτυχία ο Toulmouche είναι να εισχωρήσει στον ψυχισμό της γυναίκας».

Δείτε το βίντεο 

@mgfelldowntherabbithole #greenscreen #thehesitantfiancee #gradschool #phdstudent #audhd #adhd #womeninstem #academia ♬ sonido original – Bryan Bojorquez | Música

Οι γυναίκες και οι κοινωνικές προσδοκίες

Οι σημερινοί θεατές έχουν καταλήξει σε ποικίλες ερμηνείες του πίνακα και των εφαρμογών του στη σύγχρονη ζωή.

Η Glenn Ficarra, η σεναριογράφος, πιστεύει ότι ο πίνακας έχει απογειωθεί στο διαδίκτυο επειδή τόσες πολλές γυναίκες ταυτίζονται με την απογοήτευση στο πρόσωπο της νύφης, σε μια κατάσταση στην οποία αναμένεται να φανεί ευγνώμων. «Ο πίνακας δείχνει ότι οι γυναίκες αιώνες τώρα αγκαλιάζονται με τέτοιες κοινωνικές προσδοκίες και περιστοιχίζονται από άλλες γυναίκες στην ίδια κατάσταση: «Ειλικρινά, μοιάζει σαν μια σκηνή από ένα βράδυ Παρασκευής με τις φίλες σας»».

Η Joan Hawk, ιδιοκτήτρια της γκαλερί Bedford Fine Art στο Bedford της Πολιτείας, η οποία έχει πουλήσει κάποια έργα του Toulmouche, αναρωτήθηκε αν η αναβίωση της ζωγραφικής έχει να κάνει με την αλλαγή της στάσης των νέων γυναικών απέναντι στο γάμο. Το φως στον πίνακα αναδεικνύει το πρόσωπο της νύφης, το οποίο, είπε η Hawk, επικοινωνεί κάτι σαν: «Αχ, πρέπει πραγματικά να το κάνω αυτό;».

«Αυτός ο πίνακας είναι πολύ γκέι»

Στις queer γωνιές του TikTok, κάποιοι διαβάζουν ακόμα πιο βαθιά την απροθυμία της νύφης. Τη νύφη φροντίζουν τρεις άλλες γυναίκες, μία από τις οποίες της κρατάει το χέρι, ενώ μία άλλη τη φιλάει στο μέτωπο.

«Αυτός ο πίνακας είναι πολύ γκέι» δήλωσε η Nina Haines, 26 ετών, η οποία ζει στο Μπρούκλιν και διευθύνει μια λέσχη βιβλίου που ονομάζεται Sapph-Lit.

Επισήμανε το «λεπτό άγγιγμα» μεταξύ των γυναικών στον πίνακα και την οικειότητα που επιδεικνύουν σε μια στιγμή που η μία από αυτές είναι σαφώς αναστατωμένη. Οι λεσβιακές σχέσεις έχουν συχνά μεταμφιεστεί ή απορριφθεί ως φιλίες, πρόσθεσε.

Ενώ οι συζητήσεις για τον πίνακα διεξάγονται μεταξύ των νέων ανθρώπων πάνω στη γαλλική τέχνη του 19ου αιώνα, ο Toulmouche, ο οποίος πέθανε το 1890, δεν θα μπορέσει ποτέ να εκτιμήσει τη νέα βάση των θαυμαστών του.

«Αναπαύσου εν ειρήνη» δήλωσε η Haines.

*Με στοιχεία από nytimes.com

Sports in

Μεγαλώνει ο μύθος του Ολυμπιακού: 42ος ευρωπαϊκός τελικός

O oργανισμός του Ολυμπιακού συνεχίζει να γράφει ιστορία και μετά την τεράστια επιτυχία της ομάδας χάντμπολ, έφτασε τους 42 ευρωπαϊκούς τελικούς.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 28 Απριλίου 2024