Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά ανακοίνωσε το καλλιτεχνικό του πρόγραμμα για τη νέα σεζόν 2022-2023.
Αναλυτικά η ανακοίνωση αναφέρει: «Ο δείκτης ευτυχίας των ανθρώπων παραμένει σταθερός πολλές δεκαετίες τώρα. Σαν όλες αυτές οι τεράστιες αλλαγές προόδου που έχουν συντελεστεί, ειδικά μέσα στον 21ο αιώνα, να μην μας βοηθούν να βρούμε αυτό που μας κάνει ευτυχισμένους. Είναι οξύμωρο ο άνθρωπος του σήμερα να είναι το ίδιο ευτυχισμένος με τον άνθρωπο του 1850. Φαντάζει σχεδόν σαν ειρωνεία! Όλη αυτή η πρόοδος που βιώνουμε στην τεχνολογία, στη δημοκρατία, στην ψυχαγωγία, σαν να μην μας πηγαίνει προς την ευτυχία. Τι θα μπορούσε να μας βγάλει από αυτόν τον μονόδρομο;
Το θέατρο τι ρόλο παίζει ως τέχνη «σπουδαία και τελεία»; Είναι το θέατρο ένας τόπος «ομορφιάς»; Τη νέα θεατρική περίοδο 2022-23, έχοντας ως οδηγό την κλασική δραματουργία αναζητούμε δρόμους, εστιάζοντας στον άνθρωπο. Τι μπορεί να οδηγεί ένα εύθυμο ζευγάρι που θεωρητικά τα έχει όλα στην αποξένωση; Γιατί ένας ήρωας που από το τίποτα κατακτά τα πάντα δυστυχεί; Γιατί ο στόχος από ευχή γίνεται κατάρα και ασφυκτικό μίσος; Πόση μοναξιά μπορεί να βιώσει μια βασίλισσα; Πόσο μπορούν να μισηθούν δυο αδέλφια;
Μια θεατρική περίοδος κατά την οποία ξαναδιαβάζουμε κλασικά κείμενα και προτείνουμε…»
Το πρόγραμμα της νέας σεζόν
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
Εύθυμες Κυράδες
Γεράσιμου Ευαγγελάτου – Θέμη Καραμουρατίδη
Βασισμένο στις Εύθυμες κυράδες του Ουίνδσορ
του Γουίλιαμ Σαίξπηρ
16.11.22 – 15.01.23
Μια από τις πιο ζωηρές και τρυφερές κωμωδίες του Σαίξπηρ, Οι εύθυμες κυράδες του Ουίνδσορ, μεταγράφεται σε μιούζικαλ! Αμαρτωλές επιθυμίες, φαύλα πάθη, συζυγικές ζηλοτυπίες και ερωτικές περιπέτειες προκαλούν ένα ντόμινο παρεξηγήσεων, αναπάντεχων παρεκτροπών και κωμικών συμπτώσεων.
Μια από τις σφοδρότερες ιστορίες αγάπης και εκδίκησης του 19ου αιώνα ζωντανεύει στην Κεντρική Σκηνή του ΔΘΠ. Το αριστουργηματικό μυθιστόρημα της Έμιλι Μπροντέ, σημείο αναφοράς και έμπνευσης για τον καλλιτεχνικό κόσμο, μας χαρίζει ένα από τα πιο εμβληματικά ζευγάρια της παγκόσμιας λογοτεχνίας, τον Χήθκλιφ και την Κάθριν.
Ο Πέτερ Στάιν, ένας από τους σημαντικότερους ευρωπαίους σκηνοθέτες, σκηνοθετεί στην Κεντρική Σκηνή του ΔΘΠ τον Μισάνθρωπο με πρωταγωνιστή τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο.
Μετά από 460 χρόνια, το έργο του Μολιέρου παραμένει επίκαιρο. Ακόμη και σήμερα, ο μισάνθρωπος Αλσέστ –απόλυτα δικαιολογημένα– θα επέκρινε ανελέητα την ανειλικρίνεια, την υποκρισία και την εξαπάτηση του ίδιου μας του εαυτού ή των άλλων. Θα ήταν, μάλιστα, διατεθειμένος να υποστεί οποιεσδήποτε συνέπειες θα επέφερε αυτή του η συμπεριφορά.
Ο Ρακίνας, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού κλασικισμού, επηρεασμένος από την Αντιγόνη του Σοφοκλή και από τις Φοίνισσες του Ευριπίδη, τοποθετεί στον πυρήνα της πλοκής του έργου τη σύγκρουση των δύο αδελφών, Ετεοκλή και Πολυνείκη. Η μάταιη πάλη εναντίον του αναπόφευκτου πεπρωμένου και τα μοιραία ανθρώπινα πάθη είναι οι δύο βασικοί θεματικοί του άξονες.
Αν ήταν φυτό, θα της έδιναν το όνομα Amaliamelancholia. Η ίδια ευχήθηκε να της δώσει η ιστορία τον τίτλο της βασίλισσας των φοινίκων. Μια παράσταση για τη γυναίκα που στιγματίστηκε για την ατεκνία της, αλλά χάρισε στην Αθήνα τον Εθνικό Κήπο. Η παράσταση για τη βασίλισσα Αμαλία, που πέρυσι γοήτευσε κοινό και κριτικούς, επανέρχεται τον Νοέμβριο στη Σκηνή Ωμέγα.
Κείμενο – Δραματουργία-Σκηνοθεσία: Ζωή Χατζηαντωνίου
Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος σε συνεργασία με τον Γιώργο Μιζήθρα
Σύμβουλος δραματουργίας: Λουίζα Αρκουμανέα
Βίντεο: Παντελής Μάκκας
Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
Ερμηνεία: Έμιλυ Κολιανδρή, Ρίτα Λυτού
Τα αποσπάσματα των επιστολών που ακούγονται στην παράσταση βασίζονται στις «Ανέκδοτες επιστολές της βασίλισσας Αμαλίας στον πατέρα της, 1836 – 1853» (δίτομο), μετάφραση Βάνα & Μίχαελ Μπούσε, εκδ. Βιβλιοπωλείον της ΕΣΤΙΑΣ.
Οι Δίκαιοι
Αλμπέρ Καμύ
13.1.23–19.02.23
Ρωσία, 1905. Τέσσερις επαναστάτες ετοιμάζονται να δολοφονήσουν τον Μεγάλο Δούκα. Μπορεί ένας δίκαιος σκοπός να επιτευχθεί με άδικα μέσα; Μπορεί κανείς να αποφασίσει ποιος δικαιούται να ζήσει και ποιος όχι; Ο νομπελίστας συγγραφέας Αλμπέρ Καμύ αντιτάσσει στον μηδενισμό που έχει καλύψει την Ευρώπη, από την εποχή του μέχρι και σήμερα, την ευαισθησία.
Ο πολυβραβευμένος Ουαλός συγγραφέας του 21ου αιώνα Εντ Τόμας, συνθέτει με μια ιδιοσυγκρασιακή, αιχμηρή και ποιητική γραφή, ένα post-apocalyptic τοπίο, όπου η σκιά ενός εμφυλίου πολέμου, που δεν εξηγείται ούτε ορίζεται, μεταμορφώνει τα πάντα.
Το σπαρακτικό αριστούργημα Σκηνές από έναν γάμο αποτελείσημείο αναφοράς για τις συζυγικές σχέσεις εδώ και πέντε δεκαετίες. Ανάμεσα σε στοίβες πραγμάτων και λίστες υποχρεώσεων, οι πρωταγωνιστές σκουπίζουν τα προβλήματά τους κάτω από το χαλί. Κι έπειτα έρχεται η φθορά, η πλήξη, η απιστία, η σύγκρουση, ο αποχαιρετισμός.
Πολλά έχει κάνει στη ζωή του πίσω από τον μπερντέ ο Καραγκιόζης, μα αυτό πρώτη του φορά. Γίνεται πρόεδρος στη συνεδρίαση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και αναλαμβάνει δράση. Έτσι, τα παιδιά και τα εγγόνια των γνωστών μας από το Θέατρο Σκιών ηρώων, εμφανίζονται για πρώτη φορά επί σκηνής κι ακούμε τις ιστορίες τους, μετά μουσικής!
Κείμενο: Σάκης Σερέφας
Σκηνοθεσία: Αριστοτέλης Μακρής
Σκηνικά: Μάριος Γιαννούλης
Σχεδιασμός και ζωγραφική φιγούρων: Κώστας Μακρής, Μπάμπης Μακρής
ΝτοΝτό!
Ομάδα ΒίΔα
Από 06.11.22 και κάθε Κυριακή
Από 12 μηνών έως 3 ετών
Φουαγιέ ΔΘΠ
Ο μικρός ήρωάς μας κοιμάται κάθε βράδυ ήσυχος. Ένα βράδυ όμως δεν βρίσκει τον ΝτοΝτό του. Και τώρα; Πώς θα κοιμηθεί; Το δωμάτιό του γίνεται ένας ολόκληρος κόσμος που τον καλεί για εξερεύνηση. Ήχοι, χρώματα, σχήματα εξάπτουν τη φαντασία και όλες τις αισθήσεις μας. Οι μικροί μας θεατές θα απολαύσουν μια διαδραστική εμπειρία, όλο εκπλήξεις.
Δύο αφηγητές αναπλάθουν με τον λόγο και το σώμα τους, και ένας μουσικός συνοδεύει με τις μελωδίες του έξι παραμύθια: Οι γάμοι της μερμήγκος, Πώς έγινε ο σκύλος ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου, Ο πύργος της μύγας, Το παιδί και τα καρύδια, Η όμορφη ποντικίνα, Οι γάμοι της σκαθαρίνας.
ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ – ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
Λέσχη Ανάγνωσης – Λογοτεχνία και Ψυχανάλυση
Ένα βιβλίο που θα έχει προαναγγελθεί, θα συζητείται ελεύθερα και δημιουργικά με το κοινό, μετά από μια μικρή εισήγηση των υπευθύνων. Συγγραφείς όπως ο Ροθ, ο Ουελμπέκ, ο Ίαν Μακ Γιούαν ή ο Μουρακάμι, θα αποτελέσουν την πρώτη ομάδα αναγνώσεων.
Στόχος του εργαστηρίου είναι η επανένταξη των κρατουμένων μέσω της τέχνης του θεάτρου. Βασικό ζητούμενο η ανάπτυξη εργαλείων, όπως η δημιουργικότητα, η καλλιέργεια των πνευματικών ικανοτήτων, η δύναμη της αυτό-βελτίωσης και η σημασία της συλλογικότητας.
Επιμέλεια δράσης: Στρατής Πανούριος
Θεατρικό εργαστήρι
στη Δομή Γυναικείων Φυλακών Κορυδαλλού
Με όχημα τις θεατρικές τεχνικές και πρωταρχικά εργαλεία μας το Σώμα και τη Φωνή, στοχεύουμε στη δημιουργική έκφραση και στην προσωπική ανάπτυξη των έγκλειστων γυναικών.
Επιμέλεια δράσης: Φάνης Κατέχος, Ιωάννα Μπογδάνου
Η τεχνική της αναπνοής
και της ηχοπαραγωγής στο θέατρο
Σκοπός του βιωματικού αυτού εργαστηρίου είναι να ξαναβρούμε την ελεύθερη κι αβίαστη λειτουργία της αναπνοής μας, να μελετήσουμε τη φωνή μας και να αποκτήσουμε τον έλεγχο όλων εκείνων των συστημάτων του σώματος (αναπνευστικό, κυκλοφορικό, νευρικό) που συν-λειτουργούν κατά τη διάρκεια της φώνησης, του τραγουδιού και της θεατρικής πράξης.
Επιμέλεια δράσης – διδασκαλία: Θανάσης Βλαβιανός
Θεατρική ομάδα ενηλίκων ατόμων
που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού
Σκοπός της ομάδας είναι να αναδειχθούν και να αξιοποιηθούν δημιουργικά,
με όχημα το θέατρο, οι ιδιαίτερες ικανότητες των ατόμων που βρίσκονται
στο φάσμα του αυτισμού.
Επιμέλεια δράσης: Μαρία Κουλούρη
Συνέβη στην Ελλάδα
Νίκος Χατζόπουλος
Στους δύο αιώνες του νεοελληνικού κράτους, οι επιλογές μας σε κρίσιμες στιγμές καθόρισαν την πορεία μας μέχρι σήμερα. Αυτά τα κομβικά γεγονότα θα φωτιστούν σε επτάσκηνικές δράσεις-παραστάσεις, με σκοπό να προκύψει μια γόνιμη συζήτηση γύρω από τη σημερινή μας ταυτότητα.