«Είμαι τόσο θυμωμένη, είναι παράλογο και με καταθλίβει». «Πιστεύω πραγματικά ότι αυτή η κηδεμονία είναι καταχρηστική». «Μου κάνει πολύ περισσότερο κακό, παρά καλό». «Δικαιούμαι να έχω ζωή». «Θέλω να πω την ιστορία μου στον κόσμο. Θέλω να ακουστώ»…

Στα 39 της χρόνια, έπειτα από 13 χρόνια κηδεμονίας από τον πατέρα της -που, βάσει δικαστικής απόφασης, του δίνει την εξουσία να ορίζει τα πάντα στη ζωή της, από το τι φάρμακα θα παίρνει κι εάν δικαιούται να κάνει παιδί, μέχρι τη διαχείριση των 60 και πλέον εκατομμυρίων της προσωπικής περιουσίας της, που «έχτιζε» από παιδί ακόμη- η Μπρίτνεϊ Σπίαρς αποφάσισε ότι ήρθε ο καιρός να κηρύξει τον δικό της «πόλεμο» απέναντι σε αυτό που πολλοί αποκαλούν σύγχρονη εκδοχή της πατριαρχίας.

Μια διεθνούς φήμης ποπ σταρ -που δούλεψε σκληρά από τα πιο άγουρά της χρόνια, εναλλάσσοντας καθ’ υπόδειξη την αρίστικη εικόνα της από ντροπαλή σέξι μαθήτρια σε απελευθερωμένη έφηβη, κυνηγήθηκε ανηλεώς από τους παπαράτσι και τα ΜΜΕ, ξεζουμίστηκε από το σύστημα της μουσικής βιομηχανίας και «έσπασε» ψυχολογικά, επικρίθηκε ως πολύ ώριμη για το παίζει κοριτσάκι, πολύ ανώριμη για γυναίκα και πολύ ασταθής για να θεωρηθεί καλή μητέρα- στάθηκε την Τετάρτη όρθια ενώπιον δικαστηρίου στο Λος Αντζελες για να ζητήσει «τη ζωή μου πίσω».

Όπως προκύπτει, η κηδεμονία-επιτροπεία από τον πατέρα της -με τον οποίο λέγεται τώρα ότι από μικρή δεν είχε καλή σχέση- δεν ήταν τελικά «εθελοντική», όπως αναφερόταν ακόμη και από τους δικούς της δικηγόρους.

Για την ακρίβεια, δικαστικά έγγραφα που επικαλούνται οι New York Times καταδεικνύουν ότι η Μπρίτνεϊ πάλευε από το 2014 για να εξασφαλίσει την άρση της πατρικής επιτροπείας.

Στο μεσοδιάστημα, από το 2019, δίπλα στον Τζέιμι Σπίαρς -που αντιμετώπιζε σοβαρό πρόβλημα υγείας-, δικαστήριο όρισε τον ανεξάρτητο χρηματοοικονομικό όμιλο Bessemer Trust ως έτερο μέλος στην κηδεμονία της. Κάτι, που ο πατέρας της προσπάθησε τότε να μπλοκάρει.

Σαν την «κότα με τα χρυσά αυγά», εν τω μεταξύ, η Μπρίτνεϊ συνεχίζε από το 2011 να δουλεύει -ενόσω μπαινόβγαινε με υπόδειξη τρίτων σε ψυχιατρικές κλινικές και κέντρα αποτοξίνωσης-, κάνοντας περιοδείες και live εμφανίσεις, βγάζοντας singles ή λανσάροντας μέχρι και τη δική της σειρά εσωρούχων.

Η ίδια παροοίμασε τις προάλλες την κατάστασή της «με σωματεμπορία». Εξέφρασε μάλιστα την επιθυμία της να μηνύσει την οικογένειά της.

«Δεν θα έπρεπε να υπάρχει επιτροπεία, εφόσον μπορώ να εργάζομαι, να κερδίζω χρήματα και να πληρώνω άλλους ανθρώπους», τόνισε στο δικαστήριο, αναφερόμενη στους ίδιους τους κηδεμόνες της, στους δικηγόρους τους και στους δικούς της δικηγόρους, που όλοι ανεξαιρέτως πληρώνονται από την τσέπη της, την οποία και ελέγχουν.

Όλο αυτό, τόνισε εύλογα, «δεν έχει καμία λογική».

Σε αμερικανικά και διεθνή ΜΜΕ εκφράζονται απόψεις ότι εάν η Μπρίτνεϊ Σπίαρς δεν ήταν γυναίκα, αλλά άνδρας, το πιο πιθανό θα ήταν να μην της έχει επιβληθεί επιτροπεία και μάλιστα τόσο σκληρή -που συνήθως δίνεται σε συγγενείς ατόμων με άνοια ή νοητική αναπηρία.

Σε μία παράδοξη μεταστροφή της ιστορίας, πάντως, η όλη δημοσιότητα που έχει πάρει ξανά η υπόθεσή της -αυτή τη φορά υπό το νέο πρίσμα που δημιούργησε για τον χώρο του θεάματος το κίνημα #MeToo, οι δημόσιες μεταμέλειες στο #WeAreSorryBritney για τη δημόσια διαπόμπευσή της τα προηγούμενα χρόνια, αλλά και το ολοένα και διευρυνόμενο κίνημα συμπαράστασης #FreeBritney- ίσως να γίνει η ευκαιρία της λεγόμενης «πριγκίπισσας της ποπ» να βγει από το «χρυσό κλουβί» της.

Όπως είπε άλλωστε είπε προ μηνών κι ένας από τους δικηγόρους της: «όλος ο κόσμος παρακολουθεί».

Το μυστήριο της «αιχμάλωτης» Λατίφα

Σε μία άλλη γωνιά του κόσμου, εν τω μεταξύ, μία άλλη «αιχμάλωτη» πριγκίπισσα, με κανονικό τίτλο εν προκειμένω, άφηνε τους δικούς της υποστηρικτές στο κίνημα #FreeLatifa να αναρωτιούνται εάν δόθηκε ξαφνικά αίσιο τέλος στο τριετές προσωπικό δράμα της και στην καταγγελλόμενη πατρική της «ομηρία».

Έπειτα από μήνες εξαφάνισης, μετά τον διεθνή σάλο που προκλήθηκε από τη δημοσιοποίηση στο BCC βίντεο, τον περασμένο Φεβρουάριο, με την ίδια να λέει ότι είναι φυλακισμένη από την οικογένειά της στην έπαυλή της κι ότι φοβάται για τη ζωή της, η κόρη του εμίρη του Ντουμπάι, η 35χρονη πριγκίπισσα Λατίφα, εθεάθη την Κυριακή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να ποζάρει μπροστά στον φακό της κάμερας ενός κινητού, σε ταξίδι στην Ισπανία.

Τη φωτογραφία από το αεροδρόμιο της Μαδρίτης, όπως και δύο άλλες προηγούμενες από κοινές εξόδους τους τον Μάιο, στο Ντουμπάι, ανέβασε στον -όχι και τόσο ενεργό- λογαριασμό της στο Instagram μία γυναίκα, που διεθνή ΜΜΕ αναφέρουν ως Βρετανή δασκάλα στο αραβικό εμιράτο και φίλη της, ονόματι Σάιοντ Τέιλορ.

View this post on Instagram

A post shared by Sioned (@shinnybryn)

«Υπέροχες ευρωπαϊκές διακοπές με τη Latifa. Διασκεδάζουμε να εξερευνούμε! 😃», σχολίαζε κάτω από τη φωτογραφία.

Όμως, υποστηρικτές της «θλιμμένης πριγκίπισσας» δήλωσαν καχύποπτοι. Κάποιοι, είδαν τρόμο στα μάτια της. Άλλοι θεώρησαν τη φωτογραφία «στημένη».

«Προσφάτως επισκέφθηκα 3 ευρωπαϊκές χώρες για διακοπές με τη φίλη μου», από την οποία «ζήτησα να αναρτήσει μερικές φωτογραφίες», αναφέρεται σε ανακοίνωση που εκδόθηκε εξ ονόματος της Λατίφα, από το δικηγορικό γραφείο Taylor Wessing, την Τρίτη, χωρίς περαιτέρω διευκρινίσεις, αφήνοντας έτσι πολλούς σε απορία.

Το ίδιο συνέβη και με την ανακοίνωση της εκστρατείας #FreeLatifa πως «αναστέλλουμε όλες τις δραστηριότητές μας».

«Μπορώ να επιβεβαιώσω ότι η Λατίφα επικοινώνησε απευθείας με αρκετά μέλη της ομάδας», ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο συνιδρυτής του #FreeLatifa και της βρετανικής ΜΚΟ Detained International, Ντέιβιντ Χέιγκ. Στην παρούσα φάση ωστόσο, υπογράμμισε, δεν μπορεί να σχολιάσει περαιτέρω.

«Ελπίζω τώρα να μπορώ να ζήσω τη ζωή μου ήρεμα, χωρίς πια τη διερευνητική ματιά των ΜΜΕ», τονίζεται στην ανακοίνωση του δικηγορικού γραφείου, εκ μέρους της Λατίφα. «Ευχαριστώ άπαντες για τις ευγενικές ευχές τους».

View this post on Instagram

A post shared by Sioned (@shinnybryn)

Στο μεσοδιάστημα, άγνωστα παραμένουν τα ίχνη της 39χρονης αδελφής της, της πριγκίπισσας Σάμσα, που το 2000 είχε προσπαθήσει -στη διάρκεια οικογενειακών διακοπών στη Βρετανία- να δραπετεύσει, αλλά τελικά απήχθη σε δρόμο του Κέιμπριτζ.

Λέγεται ότι οι απαγωγείς της ήταν άνθρωποι του πατέρα της, που την μετέφεραν με ιδιωτικό τζετ πίσω στο Ντουμπάι.

Με επιστολή της προς τη βρετανική αστυνομία το 2019 -εν μέσω της καταγγελλόμενης «ομηρίας» της- η Λατίφα είχε ζητήσει να ανοίξει έρευνα για την υπόθεση, ενόσω το οικογενειακό περιβάλλον της ισχυριζόταν ότι η ίδια πάσχει από διπολική διαταραχή.

Επιμύθιο

Αν και μένει να φανεί πώς τελικά θα εξελιχθούν αυτές οι δύο παράλληλες ιστορίες δύο διάσημων γυναικών υπό «ομηρία», έχουν να πουν ήδη πολλά.

Για τα κοινωνικά στερότυπα και τον μακρύ ακόμη δρόμο που έχει να διανυθεί για τα δικαιώματα των γυναικών στη σύγχρονη κοινωνία.

Για τον ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης -που σήμερα είναι όσο ποτέ αμφίσημος.

Και, φυσικά, για την πατριαρχία στον 21ο αιώνα. Πρωτίστως, δε, για τα αφανή θύματά του, τα οποία δεν έχουν την ίδια πρόσβαση και απήχηση σε ΜΜΕ, social media και κοινό, όπως οι δύο θλιμμένες πριγκίπισσες -με ή χωρίς εισαγωγικά…