Το «The Bold Type», η σειρά του Freeform και της Σάρα Γουάτσον που προστέθηκε πρόσφατα στη λίστα του Netflix, αποτίνει ένα φόρο τιμής στο περιοδικό που έγραψε ιστορία ανάμεσα στις glossy εκδόσεις, κοιτώντας μέσα από την κλειδαρότρυπα τον κόσμο των περιοδικών μόδας.

Τρεις εικοσιπεντάχρονες κολλητές, η Τζέιν (Κέιτι Στίβενς), η Κατ (Αΐσα Ντι) και η Σάττον (Μέγκαν Φέιχι), δουλεύουν στη σύνταξη, τα social media και το τμήμα μόδας του Scarlet, μιας έκδοσης που παραπέμπει άμεσα στο αμφιλεγόμενο περιοδικό, ενώ προσπαθούν να ισορροπήσουν καριέρα, έρωτες και τις συνειδησιακές και πρακτικές προκλήσεις μιας γενιάς που ενηλικιώθηκε σε μια ραγδαία μεταβατική περίοδο.

Εξαιρετικός κι ο ρόλος της αρχισυντάκτριας Τζάκλιν Καρλάιλ, εμπνευσμένης από την Τζοάννα Κόουλς, την πραγματική αρχισυντάκτρια του Cosmo από το 2012 έως το 2016, η οποία συμμετέχει στην παραγωγή της σειράς.  Πρόκειται για μια εργοδότρια βγαλμένη από τα όνειρα κάθε υπαλλήλου, πόσο μάλλον δημοσιογράφου, έτοιμη να κατανοήσει και να επιλύσει τα καπρίτσια και τα προβλήματα που προκύπτουν τόσο στις επαγγελματικές όσο και στις προσωπικές ζωές των συνεργατών της.

Είδα να γράφεται συλλήβδην για την σειρά ότι τον πυρήνα της-αναπάντεχα-αποτελούν οι σχέσεις των φιλενάδων και όχι οι σχέσεις τους με τους άντρες. Πράγματι. Αλλά αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο. Και τα κορίτσια στο Sex and The City είχαν η μία την άλλη, τους καβγάδες τους, τις συνήθειές τους, τα αγαπημένα τους εστιατόρια.

Και, φυσικά, τους έρωτες. Από πότε ο έρωτας θεωρείται κάτι παρωχημένο για να το συζητά μια γυναικοπαρέα; Ειδικά στο Bold Type, μια από τις φιλενάδες εμπλέκεται ερωτικά και με γυναίκες, άρα όταν μια γυναίκα μιλά για αγάπη, δε σημαίνει ότι εξαρτάται από έναν άντρα, αλλά ότι είναι ρομαντική, καυλωμένη, ανήσυχη, ευτυχισμένη, δυστυχισμένη.

Αισθάνθηκα ότι οι τρεις πρωταγωνίστριες του Bold Type δεν είχαν χημεία μεταξύ τους, ούτε έκανανμεγάλο γκελ στο κοινό, ώστε να κλάψει και να γελάσει μαζί τους. Είναι μία σύγχρονη, καλογυρισμένη σειρά, αλλά δεν κομίζει τίποτε το πρωτοποριακό. Το Sex and The City είναι προϊόν μιας εποχής στην οποία δεν είχαν ακόμα αναπτυχθεί οι ίδιες ιδέες στο πεδίο των φύλων και της σεξουαλικότητας, αλλά βλέπεται άνετα σήμερα και συνεχίζει να αφορά ακόμα και κορίτσια μικρότερων ηλικιών.

Γιατί ήταν μπροστά από την εποχή του, ενώ το The Bold Type είναι ακριβώς ένας ευχάριστος καθρέφτης της εποχής. Και ναι, είναι ευλογία να πραγματώνεται μια αισθητική, πρωτίστως, ανέλιξη στην θεώρηση της ομορφιάς, του έρωτα, της θηλυκότητας, αλλά αυτό δεν μπορεί να μας κάνει να ερωτευτούμε τις πρωταγωνίστριες, οι οποίες, στα μάτια μου τουλάχιστον, μοιάζουν από χλιαρές έως κρύες.

Δεν με πείθει η φιλία τους, οριακά με πείθουν οι ερωτικές τους ιστορίες, η πλοκή δεν με παρασύρει ιδιαίτερα. Η αρχισυντάκτρια που μοιάζει να υπάρχει ως υπενθύμιση της θηλυκότητας πριν την πολιτική ορθότητα. Δεν σημαίνει ότι κάθε «παλιά» γυναίκα έχει εσωτερικευμένο μισογυνισμό, πατριαρχικά κατάλοιπα και ούτω καθεξής. Κάποιες προσωπικότητες είναι υπεράνω εποχής, είναι «κουλ» πριν οριοθετηθεί το ίδιο το κουλ.

Είναι ομολογουμένως ευχάριστη η απουσία καταφανών ψεμάτων τύπου γράφω ένα άρθρο και πληρώνω διαμέρισμα στο Μανχάταν συν ένα ζευγάρι Μανόλο Μπλάνικ. Οι κοπέλες δουλεύουν σκληρά, αμοίβονται προφανώς, βγαίνουν, ζουν με στιλ και με ωραία γκαρνταρόμπα, αλλά με νορμάλ τρόπο που δεν σοκάρει και δεν είναι εκτός της εποχής.

Η προσπάθεια των σεναριογράφων να εντάξουν σε μια ποπ και ευχάριστη να δει κανείς σειρά καυτά ζητήματα της εποχής πρέπει να επικροτηθεί σε κάθε περίπτωση: ο ρατσισμός, η σεξουαλικότητα, οι διακρίσεις με βάση τη μόρφωση, το censorship, η οπλοκατοχή, η σεξουαλική παρενόχληση και η γυναικεία αλληλεγγύη.

«Μεγάλο plus», όπως γράφτηκε κατά λέξη, «ο χαρακτήρας της Adena που υποδύεται η Nikohl Boosheri (η οποία στη πραγματικότητα γεννήθηκε στο Πακιστάν από Ιρανούς γονείς) και δεν δίστασε να παίξει μια γυναίκα μουσουλμάνα, gay, ανεξάρτητη που φοράει τουρμπάνι και ταυτόχρονα κάνει στοματικό έρωτα σε μια άλλη κοπέλα».

Η παραγωγή αυτή αποτελείται από 4 σεζόν που αγαπήθηκαν και σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Only hours away from the season 5 premiere, Ep. 501 “Trust Fall.” Story by @sascharothchild & @DoozyTweets, teleplay by @sascharothchild @DoozyTweets & @StrakerHauser. Directed by @jillcarter

Όσον αφορά τη σεζόν 5 του The Bold Type, η δημιουργός Wendy Straker δήλωσε το εξής: «Πιστεύω ότι το The Bold Type πάντα σχολιάζει τι συμβαίνει στον κόσμο και δεν απομακρυνόμαστε από άβολες συζητήσεις. Υπάρχει μία μεγάλη ευκαιρία το The Bold Type να εμβαθύνει περισσότερο και να εξερευνήσει περισσότερες ιστορίες για περισσότερες έγχρωμες γυναίκες πολλών διαφορετικών υπόβαθρων και πραγματικά να προκαλέσει τις συζητήσεις που γίνονται σήμερα. Αυτό είναι κάτι πολύ ενδιαφέρον και αν είμαστε τόσο τυχεροί να εξερευνήσουμε, θα φτάσουμε μέχρι εκεί.»

Να το δείτε το Bold Type, απλώς να μην έχετε εξωφρενικά μεγάλες προσδοκίες. Αντίστοιχες σειρές υπάρχουν άφθονες, καλύτερες, χειρότερες, αδιάφορες.

Sex and the City πάντως δεν είναι. Ούτε καν το καινούργιο Sex and The City δεν θα είναι Sex and the City. Η συνέχεια σε επόμενο κείμενο…

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο