Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Valentino : Ομοφοβικές αντιδράσεις στη νέα καμπάνια που καταργεί τα όρια του φύλου

Valentino : Ομοφοβικές αντιδράσεις στη νέα καμπάνια που καταργεί τα όρια του φύλου

Η θαρραλέα καμπάνια του κλασικού ιταλικού οίκου δεν ευχαρίστησε καθόλου μια μερίδα της κοινής γνώμης

Στο λογαριασμό του Οίκου Valentino στο Instagram, η φωτογραφία του 28χρονου μοντέλου και φωτογράφου Μάικλ Μπέιλι-Γκέιτς για τη νέα καμπάνια του οίκου έχει συγκεντρώσει περισσότερα από 200.000 likes και πάνω από 10.000 σχόλια.

Τεράστια επιτυχία, δεν νομίζετε; Ίσως και όχι, αφού η γυμνή φωτογραφία του μοντέλου, που κρατά μια τσάντα από τη νέα του συλλογή και φέρει τη λεζάντα «Η ελευθερία της έκφρασης και η εκτίμηση της μοναδικότητας σηματοδοτούν τη νέα καμπάνια του οίκου», προκάλεσε κυρίως αρνητικές αντιδράσεις εκ μέρους των χρηστών των κοινωνικών δικτύων.

Ο οίκος Valentino, που σε γενικές γραμμές θα μπορούσε να χαρακτηριστεί κλασικός, για πρώτη φορά στην ιστορία του βρέθηκε αντιμέτωπος με μια θύελλα αποθαρρυντικών σχολίων που στρέφονται τόσο εναντίον του, όσο και εναντίον του μοντέλου.

Η «πέτρα του σκανδάλου» είναι ο Μάικλ Μπέιλι-Γκέιτς, ένας Αμερικανός καλλιτέχνης της μόδας που ζει στη Νέα Υόρκη και κατέχει πτυχίο της σχολής Καλών Τεχνών του Ρόουντ Άιλαντ στη Φωτογραφία. Ο Μπέιλι-Γκέιτς έχει τιμηθεί με το βραβείο του Ιδρύματος «Ρόμπερτ Μάπλθορπ» και με το New York Photo Award ενώ έχει αποσπάσει την υποτροφία αποφοίτων SVA 2015.

Έχει δουλέψει ως μοντέλο με τα έντυπα Ι-D, New York Times, US Vogue, LOVE, Vogue Italia, Vogue Paris, A Mag Curated By, Re-edition, Dazed, The Leopard, Replica Man, GQ style, Rolling Stone, Candy Mag, Muse, Numero και με τις μάρκες DKNY και CK One.

Το 2015 φωτογραφήθηκε από τον Τέρι Ρίτσαρντσον για ένα άρθρο στο Vogue Hommes International.

Στο πλαίσιο της δουλειάς του, καταργεί διαρκώς τα όρια του φύλου: Άνδρες και γυναίκες φορούν τα ίδια ρούχα και κρατούν τα ίδια αξεσουάρ και αυτό δεν αφορά την αντίληψή του για τη μόδα, αλλά κυρίως τον τρόπο που αντιλαμβάνεται την κατασκευή του φύλου μέσα από τα κοινωνικά στερεότυπα.

Αυτό το πνεύμα διαπερνά και την καμπάνια του για τη Valentino, μέσω της οποίας ουσιαστικά καλεί όποιον το επιθυμεί να αποκτήσει την τσάντα που κρατά, ανεξάρτητα από το φύλο του.

Ο δημιουργικός διευθυντής του οίκου από το 2008, ο 54χρονος Πιερπάολο Πιτσιόρι, δεν άφησε αναπάντητα τα σχόλια, εξηγώντας ότι ο οίκος Valentino δεν προτείνει μόνο ρούχα, ακολουθεί τα κελεύσματα της εποχής, που αλλάζει διαρκώς.

Απάντησε με μια μακροσκελή ανάρτηση στον λογαριασμό του στο Instagram για τα επικριτικά σχόλια στην εικόνα του Μπέιλι-Γκέιτς και υποστήριξε την απόφαση του οίκου τον οποίο εκπροσωπεί να στηρίξει έμπρακτα τη διαφορετικότητα:

«Η αλλαγή είναι δυνατή, κανείς δεν είπε ποτέ ότι θα ήταν εύκολη, αλλά είμαι έτοιμος να αντιμετωπίσω δυσκολίες, στο όνομα της ελευθερίας, της αγάπης, της ανοχής και της ανάπτυξης» έγραψε ως επίλογο στην ανάρτησή του.

Μεταξύ άλλων αναφέρει:

«Αφού δημοσιεύσαμε αυτή την εικόνα (του Μπέιλι Γκέιτς) στο Maison Valentino, πολλοί άνθρωποι αντέδρασαν με επιθετικά σχόλια μίσους. Η δουλειά μου είναι να μεταφέρω το όραμά μου για την ομορφιά σύμφωνα με την εποχή που ζούμε. Η ομορφιά και αυτό το οποίο θεωρούμε όμορφο είναι μια αντανάκλαση των δικών μας αξιών. Βλέπουμε μια μεγάλη, τεράστια μετατόπιση στο ανθρώπινο είδος, όλα τα κινήματα της αυτογνωσίας οδηγούνται από την ίδια ιδέα: η εξέλιξη είναι δυνατή, εάν η ισότητα είναι δυνατή, εάν η συμπερίληψη είναι δυνατή, εάν τα ανθρώπινα δικαιώματα προστατεύονται και μαζί προστατεύεται και αναθρέφεται η ελευθερία της έκφρασης.

Το μίσος δεν είναι μια έκφραση, το μίσος είναι μια αντίδραση στον φόβο και ο φόβος μπορεί εύκολα να μετατραπεί σε βία, η οποία μπορεί να εκφραστεί είτε με ένα σχόλιο, είτε με μια επίθεση σε δύο παιδιά που φιλιούνται στο μετρό. Πρέπει να αντισταθούμε και να καταδικάσουμε κάθε μορφή βίας, μίσους, διακρίσεων και ρατσισμού και είμαι περήφανος που χρησιμοποιώ τη φωνή μου και τη δουλειά μου για να το κάνω, και τώρα και για πάντα. Αυτή η εικόνα είναι μια αυτοπροσωπογραφία ενός όμορφου νεαρού και το κακό βρίσκεται στο ίδιο το μάτι του θεατή, όχι στο γυμνό σώμα του».

Σαράντα χιλιάδες ακόλουθοί του Πιτσιόλι έκαναν like, ενώ ο κόσμος της μόδας και διάσημοι φωτογράφοι έδωσαν το «παρών» στα σχόλια επαινόντας τον για τη θαρραλέα του στάση.

Sports in

Μπαρτσελόνα – Ολυμπιακός 75-77: ΘΡΥΛΑΡΑ στη Βαρκελώνη – Μυθική εμφάνιση και break για το 1-0!

Μυθικό παιχνίδι για τον Ολυμπιακό, που «έσπασε» την έδρα της Μπαρτσελόνα και έκανε το 1-0 στη σειρά των playoffs της Euroleague.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024