Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Άντρες και γυναίκες χρησιμοποιούν διαφορετικά τα emoji

Άντρες και γυναίκες χρησιμοποιούν διαφορετικά τα emoji

Το έχουν δείξει και οι έρευνες-αν και το φύλο ειναι, πλέον, μια ρευστή έννοια οπότε οι μελετητές σηκώνουν τα χέρια ψηλά

Οι μελέτες έχουν δείξει ότι υπάρχει διαφορά φύλου και σε αυτό συμφωνούν και οι love coaches – βέβαια, τα ευρήματα των ερευνητών δεν ταιριάζουν πάντα με τα παγιωμένα στερεότυπα!

Βρισκόμαστε στο 2021, και παρά τις σημαντικές εξελίξεις στην εξερεύνηση του διαστήματος, δεν είμαστε πιο κοντά στο να γνωρίζουμε αν οι άντρες είναι από τον Άρη και οι γυναίκες από την Αφροδίτη. Στην πραγματικότητα, η αυξανόμενη συναίνεση είναι ότι είμαστε όλοι από τη Γη και οι άνθρωποι είναι πιο περίπλοκοι από ό, τι συνήθως τους χρεώνουμε.

Τι γίνεται όμως αν υπήρχε ένας τρόπος να ξεκλειδώσουμε μερικές από τις κρυφές τάσεις που υπάρχουν μεταξύ ανδρών και γυναικών, οι οποίες αποκαλύπτουν πώς σκέφτονται, βλέπουν τον εαυτό τους και επικοινωνούν;

Τα emoji όλο και κάτι μας βοηθούν να κατανοήσουμε. Και ναι, υπάρχουν μερικές σημαντικές διαφορές στο πώς οι άνδρες και οι γυναίκες χρησιμοποιούν emoji, όπως αποδεικνύεται από πρόσφατες μελέτες που αναλύουν εκατομμύρια μηνύματα μεταξύ τους.

Η έρευνα έχει δείξει ότι υπάρχουν ευρείες αλλά σαφείς διαφορές στη χρήση emoji μεταξύ των δύο φύλων. Για παράδειγμα, πότε ήταν η τελευταία φορά που είδατε μια γυναίκα να χρησιμοποιεί τη μαϊμού; Σωστά, ούτε που θυμάστε. Αφού της κάνουν χρήση σχεδόν αποκλειστικά οι άντρες χρήστες!

«Το emoji μελιτζάνας είναι το πιο ανόητο πράγμα που θα μπορούσε ποτέ να στείλει ένας άντρας σε μια γυναίκα»,  λέει ο Max Alley, ένας διαδικτυακός προπονητής γνωριμιών με έδρα τη Νέα Υόρκη. Συνεργάζεται με άνδρες και γυναίκες στα προφίλ γνωριμιών και στα μηνύματα. Ένα μεγάλο μέρος της δουλειάς του περνά από τα αρχεία καταγραφής συνομιλίας τους και υπολογίζει πού έχουν κάνει «λάθη» οι πελάτες του.

«Οι άντρες γίνονται πολύ άμεσοι πολύ γρήγορα», λέει μια άλλη προπονήτρια γνωριμιών. Υποθέτουν ότι το άτομο είναι έτοιμο να τους γνωρίσει ήδη και είναι έτοιμο να  προχωρήσει μαζί τους.

Τις περισσότερες φορές, αυτό προκαλεί μια πολύ περίεργη κατάσταση – και εδώ μπαίνει το emoji μαϊμού. «Είναι σαν ένα πρόσωπο, αλλά προορίζεται να μαλακώσει λίγο το… φάουλ», λέει ο Alley. «Σε στιλ λυπάμαι, έκανα λάθος, αλλά είμαι ακόμα χαριτωμένος, έτσι;»

Μήπως ο μέσος άντρας βλέπει τον εαυτό του ως…μαϊμού;

Η προπονήτρια Leadingham λέει ότι έχει δει όλα τα διαφορετικά emoji μαϊμού να εμφανίζονται συχνά στα μηνύματα που έλαβαν οι γυναίκες πελάτες της. «Ειλικρινά, μερικοί από τους άντρες πελάτες μου παίρνουν επίσης περίεργα πράγματα [από γυναίκες]», σημειώνει η Leadingham.

Το μεγαλύτερο λάθος που κάνουν οι γυναίκες, σύμφωνα με την εμπειρία της, είναι η υπερβολική έκθεσή τους με διαφορετικό τρόπο. Θα μπορούσατε να το ονομάσετε «συναισθηματική μελιτζάνα».

Με τον ίδιο τρόπο που οι άντρες στη συνέχεια καταφεύγουν σε emoji όταν συνειδητοποιούν ότι το παράκαναν με την οικειότητα, η Leadingham λέει ότι οι γυναίκες θα εκφράσουν επίσης την αμηχανία τους με τον ευκολότερο δυνατό τρόπο και βασίζονται σε εικόνες για να εκφράσουν την αίσθηση τους, αντί να την πληκτρολογήσουν.

Με αυτόν τον τρόπο, τα emoji μπορούν να είναι ένα δεκανίκι που βοηθά στην αποφυγή περαιτέρω εμφανίσεων ευαλωτότητας ή τουλάχιστον την απαλύνει. Το κοκκινωπό, ντροπαλό προσωπάκι παίζει πολύ δυνατά ανάμεσα στις γυναίκες χρήστριες.

«Οι γυναίκες χρήστες είναι πιο πιθανό να χρησιμοποιούν μόνο ένα emoji ή διακριτικά να χρησιμοποιούν πολλαπλά emoji σε ένα μήνυμα, ενώ οι άνδρες χρήστες είναι πιο πιθανό να χρησιμοποιούν διαδοχικά πολλαπλά emoji», προσθέτει η προπονήτρια.

Υπάρχουν επίσης μεγάλες διαφορές ως προς την επανάληψη και την έμφαση. «Οι άντρες αντιδρούν με τα emoji φωτιάς αρκετά συχνά για να δείξουν ενθουσιασμό», λέει ο προπονητής Alley. «Θα το χρησιμοποιήσουν επίσης πολλές φορές, έτσι σα να φαίνεται διπλή ή τριπλή φωτιά».

Εν τω μεταξύ, οι γυναίκες με τις οποίες συνεργάζεται είναι πιο πιθανό να χρησιμοποιήσουν καρδιές και λάμψεις για να μεταδώσουν τη θετικότητα και «να βρουν εικόνες που συνδυάζονται καλά για να κάνουν μια δήλωση από αυτήν, ενώ οι άνδρες συχνά θα ενισχύσουν το συναίσθημα της δήλωσής τους απλώς τριπλασιάζοντας τα emoji».

Όταν το e-φλερτ συναντά την επιστήμη

Ακαδημαϊκές μελέτες έχουν καταλήξει σε παρόμοια ευρήματα. Διαπίστωσαν ότι οι γυναίκες χρησιμοποιούν emoji περισσότερο από τους άνδρες, είναι πιο πιθανό να συνδυάσουν αθλητικά emoji με λουτρά και ντους (έναντι ανδρών που τα συνδυάζουν με τρόπαια) και γενικά έχουν καλύτερη γνώση των διαφορετικών τους νοημάτων.

Το 2018, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Πεκίνου και το Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν ήταν οι πρώτοι που πραγματοποίησαν μια μεγάλη ανάλυση emoji και φύλου.

Μελέτησαν 134.000 ανώνυμους χρήστες Android από 183 χώρες, οι οποίοι παρήγαγαν 401 εκατομμύρια μηνύματα σε διάστημα τριών μηνών σε 58 γλώσσες. Ήταν περιορισμένη η έρευνα λόγω του γεγονότος ότι εξέταζε μόνο τους άνδρες και τις γυναίκες (αντί να συμπεριλαμβάνει όλες τις ταυτότητες φύλου), αλλά εξακολουθούσε να παρουσιάζει μερικά συναρπαστικά αποτελέσματα.

Η μελέτη διαπίστωσε πράγματι ότι «οι γυναίκες χρήστες είναι πιο πιθανό να χρησιμοποιούν μόνο ένα emoji ή διακριτικά να χρησιμοποιούν πολλαπλά emoji σε ένα μήνυμα, [ενώ] οι άνδρες χρήστες είναι πιο πιθανό να χρησιμοποιούν διαδοχικά πολλαπλά emoji». Ανακάλυψε επίσης ότι, σε σύγκριση με τους άνδρες, οι γυναίκες είναι πιο πιθανό να επιμηκύνουν τα λόγια τους για να μεταδώσουν αυξημένα συναισθήματα και να πουν πράγματα όπως «coooooooooooooolllll!!».

Και έπειτα υπάρχουν χρήστες emoji που δεν ισχυρίζονται ότι ένα συγκεκριμένο φύλο είναι η ταυτότητά τους. «Η προηγούμενη έρευνα περιορίστηκε στον πληθυσμό δυαδικού φύλου», λέει η Sanjaya Wijeratne, ερευνήτρια στην εφαρμογή οπτικών μηνυμάτων Holler.io που έγραψε το διδακτορικό της πάνω στα emoji.

Δεδομένου ότι υπάρχουν ταυτότητες φύλου σε ένα ευρύ φάσμα, μπορούν τα emoji να μας βοηθήσουν να κατανοήσουμε καλύτερα τις διάφορες αποχρώσεις τους;

Μπορεί να είναι δύσκολο, καθώς οι τάσεις μεταξύ ανδρών και γυναικών φαίνεται να επηρεάζονται από τις παραδοσιακές έννοιες του φύλου.

Σε μια μελέτη του 2018 σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι ερμηνεύουν τα emoji, εκείνοι που χαρακτήρισαν το φύλο τους ως «άλλο» είχαν περισσότερες διαφορές από τους άνδρες και τις γυναίκες συμμετέχοντες από τους άνδρες και τις γυναίκες μεταξύ τους.

Παρόλο που πολλά από τα ευρήματα του εγγράφου ευθυγραμμίστηκαν ευρέως με τις στερεοτυπικές έννοιες του φύλου, μερικά από αυτά δεν ήταν καθόλου ταιριαστά.

«Μας εκπλήσσει που διαπιστώνουμε ότι οι άνδρες χρήστες είναι πολύ πιο πιθανό να χρησιμοποιούν emoji που σχετίζονται με την καρδιά από τις γυναίκες», γράφουν οι ερευνητές.

«Αυτό έρχεται σε αντίθεση με την ψυχολογική βιβλιογραφία όπου τα αρσενικά αναφέρονται ότι είναι λιγότερο πρόθυμα να εκφράσουν την αγάπη τους στην πραγματική ζωή. Ένα τέτοιο εύρημα υπονοεί ότι αν και οι άνδρες διατηρούν την έκφραση της αγάπης τους στην πραγματική ζωή, είναι πιο πρόθυμοι να εκφράσουν την αγάπη τους μέσω emoji σε επικοινωνία κειμένου. »

Τα πιο διάσημα emojis ανάμεσα σε γυναίκες αποδείχτηκε ότι είναι τα εξής: 😂, ❤️, 😍, 😘, 😭, 😏, 😊, 💕, 💖 και 😄.

Ανάμεσα σε άντρες αυτά:  😂, ❤️, 😍, 😘, 😭, 💖 😊, 😏 , 🙈 και💕.

Όχι και τόσο συγκλονιστικές διαφορές, τελικά!

Sports in

Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός 60-50: Ισοφάρισε σε 2-2 και ο τίτλος θα κριθεί σε πέμπτο παιχνίδι

Ο Παναθηναϊκός ισοφάρισε την σειρά με τον Ολυμπιακό (60-50), στους τελικούς της Α1 Μπάσκετ Γυναικών και πλέον όλα θα κριθούν στο 5ο ματς.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024