Σε νέα εποχή εκπαίδευσης καλούνται να ενσωματωθούν οι μαθητές, με τον κοροναϊό να μην αφήνει ανεπηρέαστό ούτε το σύστημα παιδείας.

Οι μαθητές υποδέχτηκαν την νέα σχολική χρονιά με μάσκες στα πρόσωπά τους και χωρίς καλά – καλά ακόμη να χαιρετήσουν φίλους και καθηγητές και με τα βιβλία να αποπνέουν ακόμα τη μυρωδιά του φρέσκου, κλείστηκαν ξανά μέσα στα σπίτια τους.

Τα μαθήματα πλέον πραγματοποιούνται μέσω τηλεκπαίδευσης και οι μαθητές συνδέονται, με όσα μέσα διαθέτουν, στα online μαθήματα.

Κάποιοι με τα λάπτοπ τους, άλλοι με τάμπλετ, ενώ δεν είναι και λίγοι οι μαθητές οι οποίοι χρησιμοποιούν τα κινητά τους για να συμμετέχουν στο σύστημα τηλεκπαίδευσης.

Αλληλεγγύη στην μόρφωση

Είναι ωστόσο και κάποια παιδιά τα οποία δεν έχουν κανέναν τρόπο να παρακολουθήσουν τα μαθήματα, αδυνατώντας να αγοράσουν τον εξοπλισμό. Κάποια από αυτά φοιτούν στο 7ο Γυμνάσιο Κορυδαλλού, όπου οι μαθητές του δίδαξαν μαθήματα ανθρωπιάς και αλληλεγγύης, προχωρώντας σε μια συγκινητική κίνηση.

Το 15μελες του σχολείου, γνωρίζοντας πως κάποιοι από τους συμμαθητές τους δεν έχουν την δυνατότητα να παρακολουθήσουν τα μαθήματα λόγω έλλειψης εξοπλισμού, αποφάσισαν να απευθυνθούν στη διεύθυνση του σχολείου, ούτως ώστε να βρεθεί λύση στο πρόβλημα αυτό.

Τα παιδιά διαπίστωσαν πως τουλάχιστον 16 συμμαθητές τους δεν έχουν κανέναν τρόπο να συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση με αποτέλεσμα να χάνουν μαθήματα.

Τα χρήματα λοιπόν που είχαν μαζέψει για την ετήσια εκδρομή τους, η οποία ακυρώθηκε λόγω της πανδημίας, αποφάσισαν να τα διαθέσουν για την αγορά του κατάλληλου εξοπλισμού.

Διαβάστε επίσης: Μάθημα με μπουφάν και κινητό στην αυλή καφενείου σε χωριό της Ηλείας

Δεν είναι άλλωστε η πρώτη φορά που μαθητές του συγκεκριμένου σχολείου βρουν ανιδιοτελώς για το καλό του συνόλου, καθώς και πέρυσι διοργάνωσαν μπαζάρ τα Χριστούγεννα και το Πάσχα και με τα λεφτά που συγκεντρώθηκαν αγόρασαν λάπτοπ για το σχολείο.

Ωστόσο, παρά την μεγαλοψυχία των παιδιών, από μόνο του αυτό δεν ήταν αρκετό.

«Κάποιοι ντρέπονται να πουν ότι δεν έχουν εξοπλισμό»

Μιλώντας στο in.gr, η διευθύντρια του 7ου Γυμνασίου Κορυδαλλού, Αγγελική Ιγγλέση, ανέφερε ωστόσο πως τα παιδιά που δεν διαθέτουν εξοπλισμό, ενδέχεται να είναι και περισσότερα, όμως ντρέπονται να πουν ότι δεν έχουν.

Όπως αναφέρει, υπάρχουν οικογένειες οι οποίες αδυνατούν λόγω οικονομικών δυσκολιών να αγοράσουν τον κατάλληλο εξοπλισμό ή ακόμα και να έχουν σύνδεση στο διαδίκτυο.

Υπάρχουν άλλωστε και παιδιά τα οποία δεν έχουν ούτε καν κινητό για να μπορέσουν να συνδεθούν στα μαθήματα.

Όπως καταγγέλλει η κα Ιγγλέση το υπουργείο Παιδείας είχε ήδη από τον Απρίλιο εικόνα της κατάστασης, καθώς είχε στείλει σχετικό έγγραφο εκτίμησης αναγκών, κάνοντας γνωστό πως χρειάζονται 30 τάμπλετ.

Το υπουργείο ωστόσο διέθεσε ένα τάμπλετ ανά… πενήντα παιδιά.

Ο κοροναϊός «έριξε φως» στα προβλήματα

Το «κενό» αυτό ωστόσο έφερε στην επιφάνεια και άλλα προβλήματα, τα οποία ειδικά με το νέο σύστημα εκπαίδευσης έγιναν πιο εμφανή.

Σύμφωνα με την κα Ιγγλέση, είχαν ζητήσει ήδη κατά το πρώτο κύμα της πανδημίας τόσο αναβάθμιση του σχολικού εξοπλισμού όσο και της επιμόρφωσης των καθηγητών με το σύστημα τηλεκπαίδευσης.

Δεν είναι μόνο ο ελλιπής και απαρχαιωμένος εξοπλισμός αλλά και η αδύναμη σύνδεση στο διαδίκτυο, η οποία επιτρέπει μόλις σε πέντε μόνο καθηγητές να συνδέονται ταυτόχρονα.

Μάλιστα, όπως αναφέρει η κα Ιγγλέση, υπάρχουν καθηγητές οι οποίοι αντιμετωπίζουν προβλήματα είτε διότι δεν γνωρίζουν πώς να χρησιμοποιούν τον εξοπλισμό είτε γιατί δεν έχουν προετοιμάσει κατάλληλα το υλικό στις πλατφόρμες.

«Δεν υπήρχε κατάλληλη προετοιμασία» τονίζει η κα Ιγγλέση, προσθέτοντας πως είναι σχεδόν αδύνατο να γίνει μια ακριβής εκτίμηση για τις απουσίες ενώ άγνωστο παραμένει τι θα γίνει και με την ύλη.

«Αν διαρκέσει αυτή η ιστορία πάνω από έναν μήνα, θα πρέπει να γίνει μείωση της ύλης» αναφέρει χαρακτηριστικά.

Πάνω από τα 3/10 του πληθυσμού κάτω από το όριο της φτώχειας

Σύμφωνα με έρευνα του κέντρου μελετών και τεκμηρίωσης της ΟΛΜΕ,  στην Ελλάδα το 31,8% του πληθυσμού βρίσκεται κάτω από το όριο της φτώχειας και το
¼ των νοικοκυριών περίπου δεν έχει πρόσβαση στην ευρυζωνικότητα (υψηλής ταχύτητας σύνδεση).

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως από την πρώτη κιόλας φάση της κορύφωσης της πανδημίας στην Ευρώπη η UNICEF χαρακτηρίζει τα παιδιά ως τα «κρυμμένα θύματα της πανδημίας» , κυρίως λόγω των επιπτώσεων που έχει σε αυτά η αναστολή της λειτουργίας των σχολείων.

Αναφορικά με τις εκπαιδευτικές/μορφωτικές επιπτώσεις επισημαίνονται οι αποκλεισμοί από την εκπαιδευτική διαδικασία της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, των ευάλωτων κυρίως κοινωνικών ομάδων, η οποία σε πολλές περιπτώσεις επιλέχθηκε μεν ως λύση ανάγκης στην κορύφωση της πανδημίας, ωστόσο καθώς δεν συνοδεύθηκε από
αντισταθμιστικά μέτρα άρσης των αποκλεισμών όξυνε τις εκπαιδευτικές ανισότητες.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο