Ο ιάπωνας καλλιτέχνης Takashi Murakami φημίζεται για το όραμά του για τον κόσμο ως ουράνιο τόξο, αντλεί έμπνευση από την παραδοσιακή ιαπωνική ζωγραφική, το sci-fi, το anime και την παγκόσμια αγορά τέχνης και δημιουργεί πίνακες ζωγραφικής, γλυπτά και ταινίες με επαναλαμβανόμενα μοτίβα και αλλαγμένους δικούς του χαρακτήρες.

Στο έργο του διασταυρώνονται ποπ κουλτούρα, ιστορία και καλές τέχνες.

View this post on Instagram

When we humans must simply endure without being able to do anything, our hearts are crushed by anxiety and our bodies cease to function properly; we need salvation by healing. Religious narratives, as a form of communication, have long provided healing for people’s souls during such times. Religion has also long constructed a mechanism through which people mourn the dead and carry on the memories of those who are lost. (As I mentioned before, of course, I am referring here to the primordial religion in the conceptual state before it is commandeered for the purpose of seizing people’s hearts, political structures, or money-making mechanism.) Art was always used as a tool to propagate religion and, until the 19th century, was inextricably tied to religion. Religion doesn’t provide actual remedy or solution for an epidemic, yet people constructed a gigantic Buddha during the time of smallpox. As time passed and when people now look at such religious sculptures without any knowledge of the underlying disasters, they nonetheless sense special trepidation, are greatly moved, and feel healed. How can this be? When such works are produced, the artists and all those involved continue to work as though in prayer, never stopping until “beauty” that is apparent to any beholder emerges, no matter how many years it takes. As the times change, doubts may emerge, and the purpose for forging ahead may get lost at times. But when they force the production to propel through the finish line, fundamental “beauty” emerges; that is when a work worthy of devotion is born. There are many masterpieces among religious art because more religious works could be produced through such a process as funds were more likely to be available. In our time, private collectors have taken on the roll of lending a hand at allowing notable works to emerge. This work, by the way, took 14 years to complete. The birth cry of a universe 2005-2019 Gold leaf on FRP  451.3×268×302.8cm translation: @tabi_the_fat

A post shared by Takashi Murakami (@takashipom) on

Ο καλλιτέχνης, ο οποίος είναι γνωστός για το κίνημα «superflat» που επινόησε – υπογράμμιση του δισδιάστατου των μορφών, επιδράσεις από το ιαπωνικό μάνγκα και το anime και καταγγελία του ιαπωνικού καταναλωτισμού – είναι αγαπημένος πολλών διάσημων του Χόλιγουντ, από τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο έως τον Κάνιε Γουέστ.

Σε δηλώσεις του στο Artsy, ο ειδικός τέχνης του Christie’s Νόα Ντέιβις εξήγησε:

«Η προσέγγισή του είναι η οικοδόμηση ενός αισθητικού σύμπαντος όπου οι επαναλαμβανόμενοι χαρακτήρες, η υπερκορεσμένη παλέτα, η τρελή προσοχή στη λεπτομέρεια… ενώνονται σε αυτό που μοιάζει σαν συνεκτικό, καθολικό εμπορικό σήμα».

View this post on Instagram

Done!

A post shared by Takashi Murakami (@takashipom) on

Το όνομά του κυριαρχεί στο διαδίκτυο τις τελευταίες ημέρες, καθώς συνεργάζεται με την τραγουδίστρια, Billie Eilish.

Δημιούργησαν μια περιορισμένης έκδοσης συλλογή μπλούζες Uniqlo, τα οποία συνδυάζουν το σήμα κατατεθέν λουλούδι του καλλιτέχνη με το λογότυπό της Eilish, Blohsh.

Στην πραγματικότητα, η συνεργασία με την Uniqlo δεν είναι η πρώτη δημιουργική τους συνεργασία, καθώς, όπως οι Kanye West και Pharrell – στράφηκε στον καλλιτέχνη για να εικονογραφήσει το μουσικό της βίντεο «When We Fall Asleep Where Do We Go».

Ο Takashi Murakami έχει συνεργαστεί με τον Louis Vuitton και τον σχεδιαστή της ανδρικής σειράς του οίκου, Virgil Abloh, καθώς και με το vegan brand Pangaia, το οποίο μόλις κυκλοφόρησε μια συλλογή με τον καλλιτέχνη για να συγκεντρώσει κεφάλαια για την προστασία των απειλούμενων ειδών μελισσών.

Από τα brand Yeezy του Kanye West και OVO του Drake προωθούνται σχέδιά του.

Πρόσφατα σχεδίασε για το brand Supreme ένα T- shirt για να συγκεντρώσει χρήματα για το Ταμείο Αρωγής για τους πληγέντες από την COVID-19 relief.

Τα έσοδα από τις πωλήσεις του T-shirt έφθασαν το ένα εκατομμύριο δολάρια.

πηγή : AΠΕ – ΜΠΕ

 

 

Γράψτε το σχόλιο σας