Εκατοντάδες μουσεία συμμετέχουν σε μία online προσπάθεια να διαδώσουν τη χαρά, την αγάπη και την ομορφιά, καθώς η πανδημία του κοροναϊού κρατά κλειστές τις γκαλερί τους.

Πολλοί πολιτιστικοί οργανισμοί σε όλο τον κόσμο, καθώς δεν μπορούν να υποδεχθούν επισκέπτες, άρχισαν να κοινοποιούν εικόνες έργων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενθαρρύνοντας τους λάτρεις της τέχνης να συμμετάσχουν σε εικονικές περιηγήσεις, ηχητικές ξεναγήσεις και άλλες ψηφιακές προσφορές.

Την περασμένη εβδομάδα τα Μουσεία άρχισαν να δείχνουν αγάπη το ένα προς το άλλο με την αποστολή φωτογραφιών με έργα τέχνης με θέμα τα λουλούδια, με το hashtag #MuseumBouquet.

View this post on Instagram

Müzeler Birbirlerine Sanat Tarihinden Çiçekler Göndererek Salgında Moral Veriyor Dünyanın dört bir yanında salgın nedeniyle kapalı olan müzeler, sanat tutkunlarına ve birbirlerine #MuseumBouquet hareketiyle moral veriyor. COVID-19 (coronavirus) salgını nedeniyle müzeler ve galeriler kapandı; konserler, seminerler ve festivaller iptal edildi. Bu tür fiziksel ortamlarda gerçekleşen kültür ve sanat etkinliklerinin pek çoğu dijital ortama taşındı, müzeler de dijital ortamda kapılarını dünyaya açtı. Temas gibi çevrim içi gezilebilen sergilerin ya da #EvdeÇal gibi çevrim içi konser serilerinin yanı sıra sosyal medyada aktif olarak salgınla ilgili üretim yapan sanatçıları da derlemiştik. Yine evden çıkmadan katılabileceğiniz kültür ve sanat etkinlikleri için hazırladığımız derlemeye de buradan göz atabilirsiniz. Salgın nedeniyle kapalı olan müzelerden bu karanlık döneme biraz olsun renk katan bir adım daha geldi. #MuseumBouquet adlı bu hareketle, dünyanın dört bir yanındaki müzeler birbirlerine sanat tarihinin en güzel çiçeklerini yolluyor. Karanlık günlere çiçek katan hareket: #MuseumBouquet Son zamanlarda Twitter’da müzeler arası bir trend halini alan #MuseumMomentofZen (müze zen anı) akımını fark edenleriniz olmuştur. Bu etiket altında müzeler ve sanat kurumları en güzel parçalarını Twitter’da paylaşarak hem birbirlerine hem de sanat tutkunlarına moral vermeye çalışıyordu. Birkaç gün önce ise müzeler #MuseumBouquet (müze buketi) etiketi altında buluşmaya başladılar. Hatta bu etiket Twitter sınırlarını aşarak Instagram’da da kendini göstermeye başladı. Her şey, New York Tarih Derneği ile Hirshhorn Müzesi ve Heykel Bahçesi’nin diğer büyük sanat kurumlarına sanal buketler göndermesiyle başladı. İlk çiçekleri alan kurum Smithsonian Amerikan Sanat Müzesi ve Renwick Gallery oldu. Aldıkları çiçek, New York Tarih Derneği tarafından gönderilen ABD’li ressam Martin Johnson Heade’a ait bir baharda çiçek açmış elma dalı tablosuydu. Tabloya şu mesaj eklenmişti: “Amerikan ressam Martin Johnson Heade’nin bu elma çiçekleri ile gününüzü aydınlatmak istedik.”

A post shared by Sanattan Bi Haber Var (@sanattanbihabervar) on

Η Ιστορική Εταιρεία της Νέας Υόρκης και το Μουσείο και Κήπος Γλυπτικής Χίσχορν του Ινστιτούτου Σμιθσόνιαν στην Ουάσινγκτον ξεκίνησαν την τάση αποστέλλοντας ψηφιακά μπουκέτα σε άλλους πολιτιστικούς οργανισμούς.

Από την Ιστορική Εταιρεία της Νέας Υόρκης έγινε αποστολή του πρώτου μηνύματος με ανθοπέταλα – μία σύνθεση από άνθη μηλιάς ζωγραφισμένη από τον Αμερικανό καλλιτέχνη, Μάρτιν Τζόνσον Χιντ με παραλήπτη το Μουσείο Τέχνης Σμιθσόνιαν, το οποίο στη συνέχεια έστειλε στην Πινακοθήκη Μοντέρνας Τέχνης Τέιτ του Λονδίνου «λίγη χαρά» με τη μορφή μπουκέτου του Άντι Γουόρχολ, σύμφωνα με το artnet news.

To hashtag «άνθησε» και περισσότερα από 300 Μουσεία, Βιβλιοθήκες, Γκαλερί και άλλοι πολιτιστικοί οργανισμοί συμμετέχουν στην ανταλλαγή πολύχρωμων εικόνων με λουλούδια και στην αυθόρμητη γιορτή στο Twitter.

Έργα τέχνης διαφορετικών στυλ, χρονικών περιόδων και κινημάτων έχουν κοινοποιηθεί με κοινό θέμα που εμψυχώνει, τα λουλούδια. Μεταξύ άλλων έχουν σταλεί εικόνες από έργα των Τζεφ Κουνς, Τακάσι Μουρακάμι, Ερνστ Λούντβιγκ Κίρχνερ.

Σύμφωνα με το blog post της Ιστορικής Εταιρείας της Νέας Υόρκης, 3.500 χρήστες του Twitter κοινοποίησαν περισσότερες από 7.000 αναρτήσεις με ετικέτα το #MuseumBouquet hashtag.

Στην εκστρατεία συμμετέχουν επίσης από τη Νέα Υόρκη το Μουσείο Γκούγκενχαϊμ και το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης, από το Σικάγο το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας και το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, το MassArt Museum της Βοστώνης, η Πινακοθήκη Τέχνης του Οντάριο, το Μουσείο Τέχνης του Κλίβελαντ.

Η εκστρατεία προσέλκυσε την προσοχή πολιτιστικών οργανισμών από τη Χιλή, τη Νέα Ζηλανδία, το Νεπάλ, τη Λετονία και την Κύπρο.

Τα πολιτιστικά ιδρύματα που κοινοποιούν και γίνονται αποδέκτες των έργων τέχνης δεν είναι τα μόνα που εκτίμησαν την πολύχρωμη ψηφιακή ανθοφορία, σύμφωνα με το CBS News.

Οι χρήστες του Twitter χαιρέτισαν επίσης το ευχάριστο διάλειμμα από τις ειδήσεις σχετικά με την πανδημία του COVID-19.

Γράψτε το σχόλιο σας