Όλα δείχνουν ότι ο Βρετανός καλλιτέχνης δρόμου Banksy άφησε το σημάδι του στη φετινή Μπιενάλε της Βενετίας: ένα στένσιλ μιας μικρούλας προσφυγοπούλας που φορά σωσίβιο και κρατά μια νέον ροζ φωτοβολίδα.

Η τοιχογραφία εντοπίστηκε στην καρδιά της φοιτητικής γειτονιάς Ντορσοντούρο, ενώ εκτιμάται ότι τη φιλοτέχνησαν στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας, κατά τη διάρκεια των εγκαινίων της Μπιενάλε Τέχνης 2019.

Έχει όλα τα χαρακτηριστικά μιας αστικής παρέμβασης «Banksy» αν και, προς το παρόν, δεν έχει εμφανιστεί στον λογαριασμό Instagram και τον ιστότοπο του Βρετανού καλλιτέχνη. Επιπλέον, το Pest Control, το οποίο πιστοποιεί την αυθεντικότητα των έργων του Banksy, δεν ανταποκρίθηκε αμέσως σε σχετικές ερωτήσεις.

View this post on Instagram

. . . . Season’s greetings . . .

A post shared by Banksy (@banksy) on

Το έργο έρχεται να «σταθεί απέναντι» στην εγκατάσταση του Ελβετο-ισλανδού καλλιτέχνη Κρίστοφ Μπύσελ: το ψαράδικο από την Τυνησία το οποίο, το 2015, βυθίστηκε στα ανοικτά των ακτών της Λιβύης στέλνοντας στον υγρό τάφο 800 από τους πρόσφυγες που μετέφερε (το ψαράδικο είχε ναυπηγηθεί για πλήρωμα 15 ατόμων).

View this post on Instagram

BARCA NOSTRA, an ongoing project initiated by artist Christoph Büchel and coordinated by Maria Chiara Di Trapani, in collaboration with the Assessorato regionale dei beni culturali e dell'identità siciliana, the Comune di Augusta, the Comitato 18 Aprile 2015, and other parties, is being presented at the Arsenale in Venice at the 58th International Art Exhibition – @labiennale.⁣ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⁣⁣ The project has brought to Venice a shipwrecked fishing vessel – designed for a crew of 15 but with a hull filled with more than 800 of migrants at the moment it sank to the seabed on 18 April 2015 in the worst Mediterranean maritime disaster in recent memory.⁣⁣ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⁣⁣ BARCA NOSTRA is a part of a continuing odyssey, both a relic of a human tragedy and a monument to contemporary migration, engaging real and symbolic borders and the (im)possibility of freedom of movement of information and people. The vessel has become a symbolic object, dedicated not only to the victims of the tragic event in 2015 and the people involved in its recovery, but to our mutual responsibility, representing the collective policies and politics that create such wrecks.⁣⁣ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⁣⁣ The Venice Biennale is on view through 24 November 2019. Follow the link in our bio to learn more.⁣ ⁣ #BARCANOSTRA #ChristophBüchel #VeniceBiennale #LaBiennalediVenezia #BiennaleArte2019

A post shared by Hauser & Wirth (@hauserwirth) on

Το «Barca Nostra» του Μπύσελ πυροδότησε αντιδράσεις, σύμφωνα με την «The Art Newpaper», λόγω του ότι τοποθετήθηκε χωρίς καμία ετικέτα ενώ γύρω του περιφέρονταν τουρίστες που, κατά τα φαινόμενα, δεν αντιλαμβάνονταν περί τίνος επρόκειτο.

Η προσφυγιά και η μετανάστευση κυριάρχησαν στη φετινή Μπιενάλε, της οποίας ο τίτλος ήταν η ευχή «να ζήσετε σε ενδιαφέροντες καιρούς». O τίτλος ήταν ένα γνέψιμο στην «κατάσταση του ύστερου καπιταλισμού, ο οποίος παραπατά από κρίση σε κρίση» όπως τόνισε ο επιμελητής της Ραλφ Ρούγκοφ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ