Φωτογραφίες: Automedia, BMW

Η βαυαρική φίρμα έχει ήδη αναγγείλει την άφιξη της αμιγώς ηλεκτροκίνητης εκδοχής της X3 για την επόμενη χρονιά, έχοντας διαμηνύσει σε κάθε τόνο ότι η iX3, όπως θα ονομάζεται, αποτελεί κομβικό μοντέλο για την μετέπειτα εξέλιξη της ηλεκτρικής στρατηγικής της ΒΜW, καθώς σηματοδοτεί μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση σε σχέση με τα όσα εκπροσωπούσαν τα i3 και i8.

Ανεξαρτήτως των στρατηγικών που εμπεριέχονται στην άφιξη της νέας iX3 η οποία σημειωτέον θα κατασκευάζεται σε κινεζικό έδαφος και θα εξάγεται από εκεί στον υπόλοιπο κόσμο, οι νέες εμφανίσεις του μοντέλου ως δοκιμαστικού πρωτοτύπου ρίχνουν λίγο περισσότερο φως στα χαρακτηριστικά της.

ΒMW iX3 Concept

Έχοντας δει και το ομώνυμο πρωτότυπο που ανέλαβε να την συστήσει από την έκθεση του Πεκίνου τον Μάιο του 2018, είναι σαφές ότι η iX3 δεν σκοπεύει να μεταβάλλει τα χαρακτηριστικά που την καθιστούν άμεσα αναγνωρίσιμη ως μέλος της γκάμας των X3, τα οποία θα διανθίσει με πινελιές που θα προδίδουν το διαφορετικό ηλεκτροκίνητο χαρακτήρα της.

ΒMW iX3 Concept

Το στίγμα της ηλεκτροκίνησης, όπως μαρτυρά το καμουφλάζ στο δοκιμαστικό πρωτότυπο θα αναλάβει να δώσει αισθητικά η σχεδίαση στοιχείων όπως η γρίλια και οι εισαγωγές αέρα στο μπροστινό τμήμα τα οποία και θα εναρμονιστούν με τα πρότυπα της ηλεκτροκίνησης, και φυσικά η απουσία απολήξεων εξάτμισης που θα αναμορφώσει αναλόγως το πίσω τμήμα.

Στα σχεδιαστικά στοιχεία που προδίδουν επίσης τον ηλεκτρικό χαρακτήρα της συγκαταλέγεται επίσης, η παρουσία μιας θύρας φόρτισης λίγο πίσω από τον μπροστινό αριστερό φτερό, ενώ κατ΄αντιστοιχία με τους προφυλακτήρες τα κατώτερα πλευρικά τμήματα είναι επίσης ανασχεδιασμένα προβάλλοντας ένα πιο αεροδυναμικό χαρακτήρα.

Την εικόνα συμπληρώνουν ένα σετ τροχών ελαφρού κράματος οι οποίοι σύμφωνα με τις συστάσεις της BMW έχουν σχεδιαστεί με τις καλύτερες δυνατές προδιαγραφές σε όρους αεροδυναμικής.

Σε ό,τι αφορά την αθέατη πλευρά της, όπως είναι ήδη γνωστό η iX3 θα αξιοποιήσει την νέα πέμπτης γενιάς ηλεκτρική αρχιτεκτονική της BMW η οποία χάρη σε μια νέα διάταξη που συγκεντρώνει, το ηλεκτρικό μοτέρ, το σύστημα μετάδοσης και τα ηλεκτρονικά συστήματα σε μία μονάδα υπόσχεται να προσφέρει μέγιστη ευελιξία ως προς τη διαμόρφωση και τις επιλογές μπαταριών αλλά και να αποφέρει σημαντικά οφέλη τόσο σε ό,τι αφορά την «εξοικονόμηση» βάρους όσο και από χωροταξικής άποψης.

Στην περίπτωση της iX3, η εν λόγω ηλεκτρική αρχιτεκτονική αναμένεται να φιλοξενεί δύο ηλεκτρικά μοτέρ τα οποία θα προσφέρουν συνδυαστική ισχύ έως και 540 ίππους εξασφαλίζοντας παράλληλα στο βαυαρικό SUV και τετρακίνηση. Σε ό,τι αφορά τις μπαταρίες αναμένεται να αξιοποιηθούν συστοιχίες ιόντων λιθίου απόδοσης που ξεπερνά τις 70 kWh οι οποίες θα εγγυώνται αυτονομία 400 χλμ. Δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται επίσης η δυνατότητα φόρτισης σε υπερταχυφορτιστή, όπου για την αναπλήρωση του 80% της ενέργειας των μπαταριών θα απαιτείται περίπου μισή ώρα.