Τετάρτη 24 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Με σκεπτικισμό αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία τον στόχο μείωσης του 35% για τις εκπομπές CO2

Με σκεπτικισμό αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία τον στόχο μείωσης του 35% για τις εκπομπές CO2

Αναμενόμενα, η ανακοίνωση της συμφωνίας που επετεύχθη χθες στο Λουξεμβούργο από τους υπουργούς περιβάλλοντος της ΕΕ για την μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα των αυτοκινήτων και των vans κατά 35% έως το 2030, δεν έτυχε θερμής υποδοχής από την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία με προεξάρχουσα τη Γερμανία.

Αναμενόμενα, η ανακοίνωση της συμφωνίας που επετεύχθη χθες στο Λουξεμβούργο από τους υπουργούς περιβάλλοντος της ΕΕ για την μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα των αυτοκινήτων και των vans κατά 35% έως το 2030, δεν έτυχε θερμής υποδοχής από την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία με προεξάρχουσα τη Γερμανία.

Χαρακτηριστική είναι η ανακοίνωση που εξέδωσε ο Bernard Mattes, επικεφαλής της VDA, του γερμανικού συνδέσμου αυτοκινητοβιομηχανιών, όπου μεταξύ άλλων αναφέρει: «Είναι κάτι παραπάνω από απογοητευτικό το γεγονός ότι η πλειονότητα των κρατών μελών της Ε.Ε. δεν είχε το σθένος να βρει και να υποστηρίξει την χρυσή τομή ανάμεσα στην προστασία των θέσεων εργασίας και την προστασία του περιβάλλοντος».

Όπως υποστήριξε ο ίδιος με την συμφωνία «εντείνεται η εργασιακή ανασφάλεια στον κλάδο ενώ η θέση της Γερμανίας ως βιομηχανικής χώρας αποδυναμώνεται» τονίζοντας ότι: «με την χθεσινή ψήφο χάσαμε μια ιστορική ευκαιρία να διαμορφώσουμε τους στόχους για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα με οικονομικά και τεχνολογικά ρεαλιστικό τρόπο».

Σε ηπιότερο τόνο αλλά στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε η ανακοίνωση που εξέδωσε για το ζήτημα, ο γενικός γραμματέας της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA), Erik Jonaert o οποίος αναφέρει:

«Παρά το γεγονός ότι ο στόχος για την μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που συμφωνήθηκε από τα κράτη μέλη χθες είναι ηπιότερος από αυτό που ψηφίστηκε στο Ευρωκοινοβούλιο την προηγούμενη εβδομάδα, εξακολουθεί να ενέχει τον κίνδυνο μείωσης της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, με αρνητικό αντίκτυπο τόσο για τους εργαζόμενους στον κλάδο όσο και για τους καταναλωτές».

Επίσης ο γενικός γραμματέας του ACEA, χαρακτήρισε «βήμα προς την σωστή κατεύθυνση» την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την επιδότηση της αγοράς αυτοκινήτων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα η οποία «δίνει το σωστό μήνυμα στη βιομηχανία και στους καταναλωτές» έναντι του «συστήματος ποινών που στήριξαν τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου την προηγούμενη εβδομάδα και το οποίο σε συνδυασμό με τις προβλέψεις για τις αυτοκινητοβιομηχανίες με πωλήσεις κάτω των 300.000 μονάδων δεν συνάδει με την πραγματικότητα και αντιβαίνει την αρχή περί τεχνολογικής ουδετερότητας».

Σημειώνεται ότι η συμφωνία για το 35% επικράτησε με 20 ψήφους υπέρ έναντι τεσσάρων κατά, και ισάριθμων αποχών στο πλαίσιο της συνόδου των υπουργών περιβάλλοντος των κρατών μελών της Ε.Ε. στις 9 Οκτωβρίου στο Λουξεμβούργο η οποία διήρκεσε 13 ώρες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η συμφωνία θα αποτελέσει αντικείμενο νέων διαβουλεύσεων στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στο Ευρωκοινοβουλίου όπου αναμένεται να κριθεί και η τελική έκβαση.

Εκτός από το στόχο του 35% για το 2030, η συμφωνία που επετεύχθη στη χθεσινή σύνοδο προβλέπει επίσης τον ενδιάμεσο στόχο μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 15% μεταξύ 2021 και 2025, αλλά και την θέσπιση ενός πλαισίου που αφενός θα επιτρέπει στις αυτοκινητοβιομηχανίες με κίνητρα να ενισχύσουν τις πωλήσεις οχημάτων εναλλακτικής τεχνολογίας και αφετέρου, θα ευνοεί τις χώρες όπου τα οχήματα χαμηλών και μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έχουν χαμηλή διείσδυση, ήτοι -60% σε σχέση με τον μέσο όρο του συνόλου των κρατών μελών.

Επίσης η συμφωνία προβλέπει την επέκταση, και υπό το καινούριο καθεστώς, εφόσον τελικά ισχύσει, της ευνοϊκότερης μεταχείρισης αυτοκινητοβιομηχανιών των οποίων οι πωλήσεις δεν υπερβαίνουν τις 300.000 μονάδες ετησίως.

Για την ιστορία, αξίζει να σημειωθεί, ότι τα υφιστάμενα όρια για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των αυτοκινήτων στην Ε.Ε. τα οποία ισχύουν από το 2015 διαμορφώνονται σε 130 γρ./χλμ. κατά μέσο όρο για το σύνολο των πωληθέντων αυτοκινήτων ανά φίρμα.

Από το 2021 έχει ήδη τεθεί ο στόχος της μείωσης του παραπάνω ορίου σε 95 γρ./χλμ. μέγεθος το οποίο ουσιαστικά αφορά η νέα, υπό διαβούλευση ρύθμιση για μείωση κατά 35% έως το 2030.

Σε κάθε περίπτωση, χρήσιμο θα ήταν να σημειωθεί ότι η νέα αυτή συμφωνία όπως «πέρασε» από τη σύνοδο των υπουργών περιβάλλοντος της Ε.Ε. περιλαμβάνει ρήτρα αναθεώρησης για το 2021 εφόσον τα προβλεπόμενα δεν επιτευχθούν.

Χαρακτηριστική εξάλλου ήταν η τοποθέτηση της Angela Merkel η οποία δήλωσε ότι η συμφωνία «μπορεί να υποστηριχθεί» σημειώνοντας ωστόσο ότι : «Με δεδομένο ότι υπάρχει ρήτρα αναθεώρησης για το 2021 και ότι η ταχύτητα μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα είναι αλληλένδετη με τη διείσδυση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην αγορά, η συμφωνία μπορεί να υποστηριχθεί απόλυτα».

Sports in

Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός: Στέψη ή επιστροφή στον Ρέντη;

Παναθηναϊκός και Ολυμπιακός αναμετρώνται στο Μετς σήμερα Τετάρτη (24/4, 17:30) για τον τέταρτο τελικό της Volley League γυναικών, με τις «ερυθρόλευκες» να προηγούνται 2-1

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 24 Απριλίου 2024