Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Συμφωνία των χωρών της Ε.Ε. για την μείωση των εκπομπών CO2 κατά 35% έως το 2030

Συμφωνία των χωρών της Ε.Ε. για την μείωση των εκπομπών CO2 κατά 35% έως το 2030

Μετά από μαραθώνιες διαβουλεύσεις, οι υπουργοί περιβάλλοντος των κρατών μελών της Ε.Ε, συμφώνησαν στο Λουξεμβούργο για την μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα των νέων αυτοκινήτων και vans κατά 35% έως το 2030.

Δεκατρείς ώρες διήρκεσε η σύνοδος των υπουργών περιβάλλοντος των κρατών-μελών της Ε.Ε. που συνήλθαν χθες 9 Οκτωβρίου στο Λουξεμβούργο προκειμένου να υιοθετήσουν μια κοινή στάση για τη διαμόρφωση του στόχου μείωσης των εκπομπών ρύπων των αυτοκινήτων –επιβατικών και vans- έως το 2030, ο οποίος προσδιορίστηκε στο 35%.

Κατά τη διάρκεια των μαραθώνιων διαβουλεύσεων που ολοκληρώθηκαν λίγο πριν τα μεσάνυχτα υπήρξαν έντονες αντιθέσεις με πολλές χώρες της Ε.Ε. μεταξύ των οποίων η Ολλανδία και η Ιρλανδία να τάσσονται υπέρ του υψηλότερου στόχου του 40% που είχε τεθεί από το Ευρωκοινοβούλιο, βρίσκοντας ωστόσο απέναντι τη Γερμανία η οποία με την υποστήριξη των ανατολικών χωρών της Ε.Ε. άσκησε βέτο, υποστηρίζοντας την πρόταση που είχε τεθεί αρχικά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και προέβλεπε την περιστολή των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 30% μεταξύ 2021 και 2030.

Η συμβιβαστική λύση του 35% προέκυψε, σύμφωνα με πληροφορίες, κατόπιν μιας τροποποίησης της τελευταίας στιγμής η οποία, προβλέπει ένα σύστημα που αφενός θα ενθαρρύνει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να ενισχύσουν τις πωλήσεις αυτοκινήτων εναλλακτικών τεχνολογιών και αφετέρου θα επιτρέψει ένα διαφορετικό τρόπο υπολογισμού σε χώρες όπου η διείσδυση των οχημάτων μηδενικών και χαμηλών εκπομπών CO2 είναι μικρότερη του 60% σε σχέση με το μέσο όρο της ΕΕ.

«Ήταν μια ιδιαίτερα πολύπλοκη συζήτηση» σχολίασε ο Miguel Arias Canete, Ευρωπαίος Επίτροπος για το Περιβάλλον, αναφορικά με τη διαδικασία και τον τελικό συμβιβασμό του 35% οι οποίος επικράτησε με 20 ψήφους υπέρ, 4 κατά και 4 αποχές συμπληρώνοντας ότι : «ποτέ δεν πίστεψα ότι τελικά η συμφωνία θα επιτευχθεί με τόσο ισχυρή υποστήριξη».

Εκτός από τον στόχο του 25% για το 2030, η συμφωνία προβλέπει ως ενδιάμεσο στάδιο την μείωση του μέσου όρου των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα αυτοκινήτων και vans κατά 15% έως το 2025 (σε σχέση με το στόχο των 95 γρ./χλμ. που έχει ήδη τεθεί για το 2021) στόχος που χαρακτηρίστηκε απογοητευτικός από την κραταιά «πράσινη» ΜΚΟ των Βρυξελλών, Transport & Environment η οποία σημειώνει ότι για ακόμα μια φορά τίθενται σε προτεραιότητα τα συμφέροντα της αυτοκινητοβιομηχανίας παρά τις δυσοίωνες προβλέψεις για την κλιματική αλλαγή και τις δραματικές επιπτώσεις.

Σε κάθε περίπτωση η τελική διαμόρφωση της συμφωνίας που επετεύχθη χθες θα προσδιοριστεί σε νέες συζητήσεις μεταξύ της Eυρωπαϊκής Επιτροπής και του Ευρωκοινοβουλίου το οποίο όπως είναι ήδη γνωστό έχει ταχθεί ήδη υπέρ ενός υψηλότερου στόχου (40%) τη στιγμή που η Επιτροπή Περιβαλλοντικών Υποθέσεων του σώματος έχει γνωμοδοτήσει υπέρ της μείωσης του 45% προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι που επιτάσσει η κλιματική αλλαγή.

Sports in

O Τζόλης των 17 γκολ και η… αδικία του Πογέτ (vids)

Ο Γκουστάβο Πογέτ δεν έκανε σωστή διαχείριση στο ματς με τη Γεωργία και αυτό φαίνεται από τον Χρήστο Τζόλη, που είναι ο πιο φορμαρισμένος Έλληνας παίκτης αυτή τη στιγμή και ήταν εκτός αποστολής.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024