Ελεγκτικές αρμοδιότητες αποκτά η Κομισιόν στο νέο «τοπίο» εγκρίσεων τύπου
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποκτά τη δυνατότητα ελέγχου των εκάστοτε κρατικών αρχών που εκδίδουν τις εγκρίσεις τύπου για νέα αυτοκίνητα, εξασφαλίζοντας παράλληλα τη δυνατότητα διεξαγωγής ανακλήσεων αλλά και επιβολής προστίμων στις «παραβατικές» αυτοκινητοβιομηχανίες.
Ριζικές αλλαγές φέρνει το νέο ευρωπαϊκό νομοσχέδιο που προωθείται για τις εγκρίσεις τύπου των νέων αυτοκινήτων στην Ε.Ε., καθώς μετά την κάμψη και των αντιστάσεων Γερμανίας και Ιταλίας, τελικώς συμφωνήθηκε ότι υπό το νέο πλαίσιο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα έχει τη δυνατότητα να ελέγχει τις αρχές των Κρατών-Μελών που είναι αρμόδιες για τις συγκεκριμένες διαδικασίες.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις του νομοσχεδίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα έχει επίσης την δυνατότητα να προβαίνει σε ανακλήσεις, να διεξάγει δειγματοληπτικούς ελέγχους σε αυτοκίνητα αλλά και να επιβάλλει πρόστιμα απευθείας στις «παραβατικές» αυτοκινητοβιομηχανίες τα οποία θα φτάνουν έως και τα 30.000 ανά αυτοκίνητο.
Επίσης θεσμοθετείται όριο ελάχιστων ελέγχων που ένα κράτος πρέπει να διεξάγει σε πραγματικές συνθήκες προκειμένου να εκδοθούν οι εγκρίσεις τύπου ενός νέου αυτοκινήτου αλλά και να διατηρηθούν.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το ισχύον πλαίσιο για τις εγκρίσεις τύπου νέων αυτοκινήτων προβλέπει ότι μόνο οι κρατικές αρχές του εκάστοτε Κράτους-Μέλους έχουν τη δικαιοδοσία να ανακαλέσουν μια έγκριση τύπου.
Παράλληλα στο νομοσχέδιο που θα τεθεί προς ψήφιση από το Ευρωκοινοβούλο, διατηρείται η απαγόρευση για λογισμικά που μπορούν να αλλοιώσουν τα αποτελέσματα των ελέγχων ενώ, πλέον οι αρμόδιες ελεγκτικές αρχές μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση και στα πρωτόκολλα λογισμικού των αυτοκινήτων.
auto.in.gr
- Πώς δρούσε το κύκλωμα που εκμεταλλευόταν ανήλικους αλλοδαπούς για να πουλάνε λαθραία τσιγάρα – 11 συλλήψεις
- Γαλλία: Drones εθεάθησαν πάνω από τη βάση πυρηνοκίνητων υποβρυχίων στην Μπρεστ
- Ο αθέατος πόλεμος μεταξύ των διαιτητών
- Ποιοι τουρίστες επιλέγουν την Αθήνα – Οι δύο σημαντικότερες αγορές
- Συμφωνία Meta-εκδοτών για ενημέρωση μέσω ΑΙ – Αγωγή των NY Times κατά της Perplexity
- ΣΥΡΙΖΑ: Πού πάνε τα χρήματα του Ταμείου Ανάκαμψης; – Διαφήμιση 828.000€ για σιδηροδρομικά που δεν έγιναν
