Αντιδράσεις για την αύξηση των ορίων ταχύτητας στις εθνικές οδούς
Ανάμεσα στις αλλαγές που εξετάζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είναι και η αύξηση των ορίων ταχύτητας, προκαλώντας τις αντιδράσεις συγκοινωνιολόγων.
Αντιδράσεις έχει προκαλέσει η διάθεση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την αύξηση των ορίων ταχύτητας των οχημάτων που κινούνται στους αυτοκινητοδρόμους, η οποία θα εντάσσεται στην μεταρρύθμιση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, που θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων αλλαγές στις ποινές που θα επιβάλλονται στους παραβάτες οδηγούς και στις διαδικασίες έκδοσης άδειας οδήγησης.
Συγκεκριμένα, όπως έχει δηλώσει ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, ο νέος ΚΟΚ θα δίνει τη δυνατότητα αύξηση των ορίων ταχύτητας, από τα 130χλμ/ώρα –που ισχύει σήμερα- στα 150χλμ/ώρα μετά από έγκριση των αρμόδιων υπηρεσιών.
Ωστόσο, ο κ. Σπίρτζης δεν ανέφερε σε κανένα σημείο τη χρησιμότητα μιας τέτοιας αλλαγής, την ώρα που η Ελλάδα συνεχίζει να μετρά θύματα στην άσφαλτο.
Τα ευρωπαϊκά παραδείγματα
Στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης εφαρμόζεται το όριο που έχει μέχρι σήμερα και η Ελλάδα, τα 130 χιλιόμετρα ανά ώρα. Μικρότερο είναι το όριο (120χλμ/ώρα) σε Βέλγιο, Ελβετία, Ιρλανδία, Ισπανία, Πορτογαλία, Φινλανδία, ενώ Βουλγαρία και Πολωνία έχουν το μεγαλύτερο όριο, στα 140 χιλιόμετρα ανά ώρα.
Τα μικρότερα όρια ταχύτητας εφαρμόζονται στη Λετονία με 90 χιλιόμετρα ανά ώρα, ενώ ακολουθούν Κύπρος και Νορβηγία με 100 χλμ/ώρα.
Η μοναδική χώρα στην Ευρώπη που δεν υπάρχει καθορισμένο όριο ταχύτητας είναι η Γερμανία, ωστόσο εκεί ο νόμος ορίζει ως «προτεινόμενη ανώτερη ταχύτητα τα 130 χλμ/ώρα».
Αντίθετη με την οδική ασφάλεια
Όπως σημειώνουν συγκοινωνιολόγοι, η πρόταση του υπουργείου για αύξηση του ορίου ταχύτητας είναι εντελώς αντίθετη με τις προσπάθειες για ελάττωση των τροχαίων και τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Η αύξηση του ορίου ταχύτητας δίνει λανθασμένα μηνύματα στους οδηγούς και θα οδηγήσει σε ταχύτητες αρκετά πιο αυξημένες σε σχέση με σήμερα.
Οι οδηγοί, όπως εξηγούν οι συγκοινωνιολόγοι, συνηθίζουν να παραβιάζουν τα όρια ταχύτητας. Αν αυτά είναι στα 130 χλμ/ώρα, αρκετοί θα είναι εκείνοι που θα οδηγήσουν με ταχύτητες που θα φτάνουν τα 150 χλμ/ώρα. Ωστόσο, αν το όριο αυξηθεί κατά 20 χιλιόμετρα ανά ώρα, τότε οι παραβάτες θα οδηγούν με 170-180 χλμ/ώρα.
Καταλήγοντας, υπογραμμίζουν πως κάθε αύξηση των ορίων ταχύτητας, αυξάνει το βαθμό επικινδυνότητας για σοβαρά τροχαία ατυχήματα και τον αριθμό των θυμάτων.
in.gr
- Ο Μόντο Ντουπλάντις αποκάλυψε με τι θα ασχοληθεί όταν αποσυρθεί από τον στίβο
- Σομαλία: Ολοκληρώθηκε η διαδικασία των εκλογών στο Μογκαντίσου χωρίς σοβαρά επεισόδια – Η σημασία τους
- «Ήταν ποιητικό» – Έρθα Κιτ, η τραγουδίστρια του «Santa Baby» πέθανε την ημέρα των Χριστουγέννων του 2008
- ΗΠΑ: Η οικογενειακή χριστουγεννιάτικη φωτογραφία του Τζο Μπάιντεν τραβά την προσοχή… για λάθος λόγο
- «Η Γιουβέντους πάει να πάρει τον Φρατέζι από την Ίντερ»
- Αλλάζει το σκηνικό του καιρού – Από τα Χριστούγεννα με βροχές στην «ψυχρή» και χιονισμένη Πρωτοχρονιά