Τετάρτη 01 Φεβρουαρίου 2023
weather-icon 9 oC

Φεστιβάλ Αθηνών: Παραστάσεις σε 5 ιστορικά κτίρια της Αθήνας

Το Άνοιγμα στην πόλη ο νέος θεσμός που εγκαινίασε φέτος το Φεστιβάλ Αθηνών περιλαμβάνει παραστάσεις σε ιστορικά κτίρια της Αθήνας όπως: το Μικρό Χρηματιστήριο, η Αγγλικανική εκκλησία του Αγίου Παύλου, ο Παλαιός Ατμοηλεκτρικός Σταθμός της ΔΕΗ στο Νέο Φάληρο, το Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας και το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Πέντε ιστορικά κτίρια της Αθήνας ανοίγουν τις πόρτες τους για να υποδεχθούν το Άνοιγμα στην Πόλη του Φεστιβάλ Αθηνών. Το νεοκλασικό οικοδόμημα του Μικρού Χρηματιστηρίου με την εντυπωσιακή εσωτερική διακόσμηση φιλοξενεί δύο παραστάσεις: Στο στόμα του λύκου από την Ομάδα Πλεύσις σε σκηνοθεσία Αντώνη Κουτρουμπή και Οι κόρες – Η νέα ποιητική της Αθήνας από την ομάδα bijoux de kant σε σκηνοθεσία Γιάννη Σκουρλέτη. Στο νεογοτθικό ναό της Αγγλικανικής εκκλησίας του Αγίου Παύλου η Χριστίνα Μαξούρη θα δώσει μια συναυλία με τίτλο 20+1 μεταπολεμικά λαϊκά τραγούδια με μπαρόκ ορχήστρα, όπου για πρώτη φορά θα ερμηνευτούν ρεμπέτικα τραγούδια σε μπαρόκ διασκευή.

Στο εμβληματικό βιομηχανικό συγκρότημα του Παλαιού Ατμοηλεκτρικού Σταθμού της ΔΕΗ στο Νέο Φάληρο, η Αγγελική Γκιργκινούδη με την ομάδα vice versa δίνουν την παράσταση Πεντηκοστή του Ντέιβιντ Έντγκαρ με τη συμμετοχή ηθοποιών και προσφύγων από 13 χώρες. Στην Ελευσίνα, Το Παλαιό Ελαιουργείο, ένα σαπωνοποιείο του 19ου αιώνα που έχει μετατραπεί σε χώρο πολιτισμού, φιλοξενεί την παράσταση Λουιζέττα: το καμαρίνι μιας επανάστασης από την ομάδα ODC Ensemble σε σκηνοθεσία Έλλης Παπακωνσταντίνου.

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα συμμετέχουν σε μία τέτοια παραγωγή μαζί με τους καλλιτέχνες ηθοποιούς, μουσικούς και εικαστικούς, μαθητές με ειδικές δεξιότητες από το Ειδικό Γυμνάσιο Ελευσίνας. Και τέλος, άλλος ένας μη θεατρικός χώρος που φέτος γίνεται και αυτός θεατρικός για τις ανάγκες του Ανοίγματος στην Πόλη, είναι το κτίριο του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών που βρίσκεται μέσα σε μία έκταση 250 στρεμμάτων στην περιοχή του Βοτανικού. Εκεί θα φιλοξενηθεί η παράσταση Το ξύπνημα της μνήμης. Παιδιά – πρόσφυγες του ελληνικού Εμφυλίου από την Εταιρεία Θεάτρου Παίκτες σε σκηνοθεσία Μαρίας Σάββα.

Έλλη Παπακωνσταντίνου – ODC Ensemble
Λουιζέττα: το καμαρίνι μιας επανάστασης

ΠΑΛΑΙΟ ΕΛΑΙΟΥΡΓΕΙΟ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ
22-25 Ιουνίου, 21:00

Η επανάσταση παίρνει τη μορφή ενός αναλλοίωτου φαινομένου που μας πιέζει από όλες τις πλευρές και που το ονομάζουμε Αναγκαιότητα. Μπροστά σε τούτο το ανεξιχνίαστο κράμα του καλού και του κακού ορθώνεται το «Γιατί;» της Ιστορίας.
Βικτόρ Ουγκώ, 1793.
Λουιζέττα (όπως αποκαλούσε χαϊδευτικά την καρμανιόλα ο Μαρά) της Έλλης Παπακωνσταντίνου διαδραματίζεται στο Παλαιό Ελαιουργείο της Ελευσίνας, όπου παρακολουθούμε τα γυρίσματα μιας ταινίας με θέμα την αστική δημοκρατία και τη Γαλλική Επανάσταση. Τι συμβαίνει, όμως, στα διαλείμματα των γυρισμάτων; Πώς σχετίζεται ο σημερινός άνθρωπος με το τρίπτυχο «ελευθερία-ισότητα-αδερφοσύνη»; Στην παράσταση ακούγονται κείμενα των Ζαν Πωλ Μαρά, Ραούλ Βανεγκέμ, Ζαν Ζακ Ρουσσώ, Γκυ Ντεμπόρ, Χάινερ Μίλλερ, αποσπάσματα από την Μαχαμπαράτα, τη Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και του Πολίτη του 1789 κ.ά.
Μεγάλος πρωταγωνιστής όμως είναι οι μαθητές με ειδικές δεξιότητες του Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου Ελευσίνας, που συνεργάζονται με ηθοποιούς, μουσικούς και εικαστικούς.
Η παράσταση θα έχει περιπατητικό χαρακτήρα, ενώ αποτελεί συμπαραγωγή του Φεστιβάλ Αθηνών με την Ελευσίνα 2021 Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, και επιστέγασμα μιας ευρύτερης συνεργασίας της ομάδας ODC Ensemble με το Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο Ελευσίνας, στο πλαίσιο του προγράμματος Europe Grand Central.
Κείμενο – Σκηνοθεσία: Έλλη Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Τηλέμαχος Μούσας
Δραματουργική συνεργασία: Στέλλα Ράπτη, Φιλήμων Πατσάκης
Βίντεο: Παντελής Μάκκας
Xορογραφία: Αθανασία Κανελλοπούλου
Σκηνικά – Κοστούμια: Τέλης Καρανάνος, Αλεξάνδρα Σιάφκου
Φωτισμοί: Ολυμπία Μυτιληναίου
Βοηθός σκηνοθέτη: Αναστασία Κατσιναβάκη
Παίζουν: Adrian Frieling, Αναστασία Κατσιναβάκη, Δάφνη Μαρκάκη, Αντώνης Πριμηκύρης, Άλκηστις Πολυχρόνη, Ρόζα Προδρόμου, Θοδωρής Σκυφτούλης, καθώς και εθελοντές, εκπαιδευτικό προσωπικό και μαθητές του Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου Ελευσίνας
Μουσικός επί σκηνής: Νεφέλη Μαρκάκη
Συμμετέχει ως τραγουδίστρια: Νάσια Γκόφα
Συμπαραγωγή: Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου και Ελευσίνα 2021 Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης
Διάρκεια: 120’ χωρίς διάλειμμα
Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό: 15€, Φοιτητικό: 10€, ΑΜΕΑ/Ανέργων: 5€

Αντώνης Κουτρουμπής – Ομάδα Πλεύσις
Στο στόμα του λύκου

ΜΙΚΡΟ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΑΘΗΝΩΝ, Πεσμαζόγλου 1
23-26 Ιουνίου 2017, 21:00

Ένα σπονδυλωτό έργο με θέμα τα διλήμματα του σύγχρονου ανθρώπου και τη λεπτή ισορροπία μεταξύ της προσωπικής επιθυμίας και των κοινωνικών συμβάσεων. Λειτουργώντας αντιστικτικά ως προς τη συμβολική φόρτιση του Μικρού Χρηματιστηρίου Αθηνών, που παραπέμπει στον πλούτο και την υλική ευμάρεια, η σκηνική σύνθεση της ομάδας Πλεύσις έχει επίκεντρο τη φαντασία, τη μνήμη, το οικείο και την ποίηση της μικρής καθημερινής στιγμής. Χωρίς εκφερόμενο κείμενο, αλλά με μια ευδιάκριτη σωματική αφηγηματικότητα, οι ερμηνευτές δημιουργούν ποιητικές φιγούρες που κλείνουν το μάτι στη σκληρή όψη της πραγματικότητας και σχολιάζουν με μαύρο χιούμορ τα αδιέξοδα της ύπαρξης. Ένα σύνθετο θέαμα όπου συνυπάρχουν το σωματικό θέατρο, ο σύγχρονος χορός, το θέατρο αντικειμένων, το εικαστικό περιβάλλον, η σύνθεση ηλεκτροακουστικών τοπίων, live electronics και graphic animation.
Σύλληψη – Σκηνοθεσία – Σκηνικά: Αντώνης Κουτρουμπής
Ερμηνεία – Χορογραφία: Όλγα Γερογιαννάκη, Αντώνης Κουτρουμπής
Μουσική σύνθεση – Live electronics: Μηνάς Εμμανουήλ
Φωτισμοί: Ελίζα Αλεξανδροπούλου
Κοστούμια: Όλγα Γερογιαννάκη
Μάσκες: Θέατρο μαριονέτας Ανταμαπανταχού
Κατασκευή σκηνικού: Δημήτρης Μαρούλης
Βοηθός σκηνογράφου: Θένια Κουτρουμπή
Βίντεο – Graphic animation: Ακριβή Αναγνωστάκη
Κινηματογράφηση – Κάμερα: Ειρήνη Στείρου
Διάρκεια : 100’ χωρίς διάλειμμα
Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό: 15€, Φοιτητικό: 10€, ΑΜΕΑ/Ανέρτων: 5€

Αγγελική Γκιργκινούδη – Vice Versa
Πεντηκοστή / Νταίηβιντ Έντγκαρ

ΠΑΛΑΙΟΣ ΑΤΜΟΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΔΕΗ, Νέο Φάληρο
23-25 και 28-29 Ιουνίου 21:00, 30 Ιουνίου 23:00

Σε κάποια χώρα της Ανατολικής Ευρώπης, μια τοιχογραφία ανεκτίμητης αξίας –παρόμοια με τον «Θρήνο για τον Χριστό» του Τζιόττο– γίνεται μήλο της έριδος ανάμεσα στην Ορθόδοξη και την Καθολική Εκκλησία, όταν στον ναό όπου βρίσκεται εισβάλλει μια ομάδα προσφύγων, κυνηγημένων από τις αρχές της χώρας. Το έργο πραγματεύεται τη μετανάστευση, την κρατική βία, τις θρησκευτικές αντιπαλότητες, τον ρόλο της τέχνης και την εκμετάλλευσή της από κύκλους συμφερόντων. Στην παράσταση, που σκηνοθετεί η Αγγελική Γκιργκινούδη, εκτός από 6 ηθοποιούς, συμμετέχουν 15 πρόσφυγες από 13 χώρες. Η θεατρική ομάδα Vice Versa ιδρύθηκε το 2009 και τα μέλη της είναι Έλληνες και ξένοι, ερασιτέχνες και επαγγελματίες, φοιτητές και εργαζόμενοι, άνθρωποι από διαφορετικά κοινωνικά περιβάλλοντα, που αντιστέκονται μέσω του θεάτρου στις δύσκολες συνθήκες των τελευταίων χρόνων στην Αθήνα, με τις ξενοφοβικές εκδηλώσεις και τα μύρια οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα.
Μετάφραση: Κυριακή Kαζελίδου
Σκηνοθεσία: Aγγελική Γκιργκινούδη
Μουσική: Κώστας Βόμβολος
Κίνηση: Aγγελική Στελλάτου
Κοστούμια: Κλαιρ Μπρέισγουελ
Σκηνογραφική επιμέλεια: Μυρτώ Λάμπρου
Φωτισμοί: Αντώνης Παναγιωτόπουλος
Επιστημονική σύμβουλος: Ζακία Άκρα
Βοηθός σκηνοθέτη: Θάνος Ζέρης
Βοηθός σκηνογράφου: Κωνσταντίνος Κοτσύφης
Συντονισμός/εκτέλεση παραγωγής: Γιάννης Τσορτέκης
Παίζουν οι: Άιμαν Αλαμπούντ, Χαλίλ Αλιζάντα, Χοσάμ Αράφα, Νάντια Ζαχούρ, Θάνος Ζέρης, Κωνσταντίνος Κοτσύφης, Θύμιος Κούκιος, Μαρσέλα Λένα, Σιμπλίς Μπα Μούκουρι, Βεντσισλάβ Μπαρντάροβ, Αλεξάνδρα Μπαστάνη, Μοχάμεντ Μπελχέντι, Γκρέις Νουόκε, Ειρήνη Οικονομίδου, Ολάμ Ορέισι, Θέμης Πάνου, Μαντώ Παπαρρηγοπούλου, Σβετλάνα Παραμόνοβα, Γρηγόρης Ποιμενίδης, Ντημητρίνα Πουέβα, Κρις Ραντάνοφ, Σαϊέν Σαμάντ, Αϊντίμ Τζοϋμάλ, Λίλιτ Τουμασιάν, Γιάννης Τσορτέκης
Τιμές εισιτηρίων, Κανονικό: 15€, Φοιτητικό: 10€, ΑΜΕΑ: 5€, Ανέργων: 5€
Διάρκεια: 1 ώρα και 45’ χωρίς διάλειμμα

Χριστίνα Μαξούρη
20+1 μεταπολεμικά λαϊκά τραγούδια με μπαρόκ ορχήστρα

ΑΓΓΛΙΚΑΝΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΑΓΙΟΥ ΠΑΥΛΟΥ, Φιλελλήνων 29
27-29 Ιουνίου 2017, 21:00

Η αρχοντιά του ρεμπέτικου της Μεταπολεμικής περιόδου συναντά τον συναισθηματισμό της μπαρόκ μουσικής του 17ου αιώνα. Τα μπουζούκια και η κιθάρα δίνουν τη θέση τους στη βιόλα ντα γκάμπα και στα βιολιά, δημιουργώντας ένα συμπαγές και καλλιεπές αστικό μουσικό περιβάλλον για τη δωρική φωνή της Χριστίνας Μαξούρη. Η ξεχωριστή ερμηνεύτρια, μετά από ποικίλες προσεγγίσεις του ρεμπέτικου τραγουδιού, καλεί τον έμπειρο διευθυντή ορχήστρας και ενορχηστρωτή Μιχάλη Παπαπέτρου και μερικούς από τους εξέχοντες ερμηνευτές της παλαιάς μουσικής να περπατήσουν μαζί σε ρεμπέτικους δρόμους και μπαρόκ μονοπάτια. Ανακατεύουν πενιές και δοξαριές και συστήνουν μιαν ιδιότυπη συναυλία, με μυσταγωγική, πλην όμως μερακλίδικη ατμόσφαιρα, στην Αγγλικανική εκκλησία του Αγίου Παύλου. Ερμηνεύτρια και μουσικοί καλούν την πολυσχιδή Λένα Κιτσοπούλου να εισέλθει σ’ αυτόν τον ελκυστικό κόσμο, τραγουδώντας με τον δικό της μοναδικό τρόπο κάποια από τα τραγούδια.

Επιλογή τραγουδιών – Ερμηνεία: Χριστίνα Μαξούρη
Μεταγραφή μουσικού υλικού – Ενορχήστρωση: Μιχάλης Παπαπέτρου
Σκηνοθετική επιμέλεια: Γιάννης Καλαβριανός
Σκηνογραφική επιμέλεια: Ευαγγελία Θεριανού
Ηχητικός σχεδιασμός – Ηχοληψία: Γιάννης Παξεβάνης
Φωτιστικός σχεδιασμός: Νίκος Βλασόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτη – παραγωγής : Νουρμάλα Ήστυ
Μουσικοί: Χαράλαμπος Καρασσαβίδης (μπαρόκ βιολί), Αγγελική Κασδά (μπαρόκ βιολί), Ηλέκτρα Μηλιάδου (βιόλα ντα γκάμπα), Ιάσων Ιωάννου (μπαρόκ τσέλο), Δημήτρης Τίγκας (βιολόνε)
Φιλική συμμετοχή: Λένα Κιτσοπούλου
Εκτέλεση παραγωγής : Κατερίνα Μπερδέκα

Διάρκεια : 75’ χωρίς διάλειμμα
Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό: 15€, Φοιτητικό: 10€, ΑΜΕΑ/Ανέργων: 5€

Μαρία Σάββα – Εταιρεία Θεάτρου Παίκτες
Το ξύπνημα της μνήμης. Παιδιά – πρόσφυγες του ελληνικού Εμφυλίου

ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ, Ιερά Οδός 75
27-30 Ιουνίου, 20:00

Βασισμένο σε προσωπικές μαρτυρίες και ιστορικά ντοκουμέντα από το βιβλίο «Παιδιά του Ελληνικού Εμφυλίου-Πρόσφυγες και Πολιτική της Μνήμης» της Riki Van Boeschoten και Loring M.Danforth
Παιδιά που ξεριζώθηκαν από τα χωριά τους και βίωσαν την καταστροφή, προσφυγόπουλα είτε στις Ανατολικές χώρες είτε στις παιδουπόλεις της Φρειδερίκης. Σ’ αυτή την παράσταση, που βασίζεται σε ιστορικά ντοκουμέντα και σε προσωπικές μαρτυρίες από το βιβλίο Παιδιά του ελληνικού Εμφυλίου.Πρόσφυγες και πολιτική της μνήμης (εκδόσεις Αλεξάνδρεια) που υπογράφουν η Ρίκη Βαν Μπούσχοτεν και ο Λόρινγκ Ντάνφορθ, οι εξιστορήσεις παιδιών γίνονται μέρος μιας συλλογικής βιωματικής αφήγησης, μιας κοινής ιστορίας για τη βίαιη αποκοπή από τη μάνα, την οικογένεια και το σπίτι-πατρίδα. Ζωντανεύει έτσι ένας ιδιότυπος χορός από γερασμένα παιδιά που θυμούνται γιατί δεν μπορούν να ξεχάσουν, σε μια σκηνική σύνθεση που επιζητεί να ξυπνήσει την ενσυναίσθηση γι’ αυτό που συμβαίνει σήμερα δίπλα μας.
Στην παράσταση χρησιμοποιήθηκε φωτογραφικό υλικό των αρχείων του Ερυθρού Σταυρού που περιέχονται στο βιβλίο της Τασούλας Βερβενιώτη «Αναπαραστάσεις της Ιστορίας. Η Δεκαετία του 1940».
Η παράσταση ξεκινά από τους εξωτερικούς χώρους της Γεωπονικής σχολής και καταλήγει στην αίθουσα του Γεωργικού μουσείου που βρίσκεται στον χώρο του Γεωπονικού Πανεπιστημίου όπου θα συνεχιστεί το μεγαλύτερο μέρος της.
Ώρα προσέλευσης: 19.45, στη β΄ πύλη του Γεωπονικού Πανεπιστημίου, όπου οι επισκέπτες θα χωριστούν σε ομάδες και θα ξεκινήσει η περιήγηση στους εξωτερικούς χώρους.
Πάρκινγκ θεατών: Κατά μήκος της Ιεράς Οδού και πάνω στο πεζοδρόμιο (από την πλευρά της εισόδου), που έχει διαμορφωμένο πάρκινγκ.
Σκηνοθεσία: Μαρία Σάββα
Δραματουργία: Μαρία Σάββα, με τη συμβολή της ομάδας
Εικαστική εγκατάσταση – Κοστούμια: Μαρία Καραθάνου
Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης
Video mapping: COM.ODD.OR
Μουσική επιμέλεια-διδασκαλία & Τραγούδι-φωνητικός αυτοσχεδιασμός: Αγγελική Τουμπανάκη
Βοηθοί σκηνοθέτη: Νόρα Τολίδου, Βασίλης Ψυλλάς, Φοίβος Παπακώστας
Ηθοποιοί: Θωμάς Καζάσης, Μαρία Σάββα, Άννα Χανιώτη, Γιώργος Ψυχογυιός, Φαίδρα Παπανικολάου, Κώστας Ξυκομηνός, Βασίλης Ψυλλάς
Συμμετέχουν 25 ηθοποιοί/τραγουδιστές που συνοδεύουν το κοινό στην περιήγησή του στους εξωτερικούς χώρους με δρώμενα και τραγούδια.
Ευχαριστίες: Ρίκη Βαν Μπούσχοτεν, για την πολύτιμη βοήθειά της, Τασούλα Βερβενιώτη, για το υλικό που παρέσχε
90’ χωρίς διάλειμμα
Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό: 15€, Φοιτητικό: 10€, ΑΜΕΑ/Ανέργων: 5€

Γιάννης Σκουρλέτης – bijoux de kant
Οι κόρες – Η νέα ποιητική της Αθήνας

ΜΙΚΡΟ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΑΘΗΝΩΝ, Πεσμαζόγλου 1
30 Ιουνίου – 3 Ιουλίου, 21:00

H bijoux de kant ανοίγει το σεντούκι με την ποιητική προίκα της πόλης των Αθηνών για να την απλώσει στο νυφικό κρεβάτι. Ο λόρδος Μπάιρον κι ο Παλαμάς αλλάζουν ρούχα, πετάνε πατρογονικές φορεσιές, κάπες και καπέλα, για να συναντήσουν τη μαύρη καλλονή της Λένας Πλάτωνος και τα μοντέρνα κτήρια του Ασλάνογλου. Μέσα από το παιχνίδι της Νούλας και της Νανάς τα ποιήματα για την Αθήνα γίνονται το μαγικό πασπαρτού μιας νέας ελευθερίας, μιας νέας περιπλανώμενης ποίησης, που ανακαλύπτει εκ νέου την πόλη που της ανήκει. H bijoux de kant αφηγείται τις μουσικές, τα τοπία, τις λέξεις αυτού του αρχαίου βρέφους. Το παλιό που βαραίνει και το νέο που καταργεί τη βαρύτητα του κληροδοτήματος απαγγέλλουν και υπόσχονται. Ένα ακρόαμα απεξάρτησης, σε αναζήτηση μιας νέας συνθήκης ελευθερίας για την Αθήνα που είμαστε όλοι εμείς.

Σύλληψη – Σκηνοθεσία – Σκηνογραφία – Κοστούμια: Γιάννης Σκουρλέτης
Ποιητική ανθολόγηση: Χριστόφορος Λιοντάκης
Κείμενο: Γλυκερία Μπασδέκη
Συνεργάτις σκηνοθέτις: Ηλέκτρα Ελληνικιώτη
Συνεργάτης Σκηνογράφος-Γλυπτικές Συνθέσεις: : Κωνσταντίνος Σκουρλέτης
Συνεργάτις ενδυματολόγος: Δήμητρα Λιάκουρα
Παίζουν η Λένα Δροσάκη και η Άλκηστις Πουλοπούλου
Συμμετέχει 15μελής χορός
Φιλική συμμετοχή: Μαρία Κίτσου
Διάρκεια 100’ χωρίς διάλειμμα
Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό: 15€, Φοιτητικό: 10€, ΑΜΕΑ/Ανέργων: 5€

entertainment.in.gr

Ακολουθήστε το in.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr

Newsroom

PRESENTED BY
1ΑΠΟ 2
ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ
όρους της πολιτικής προστασίας δεδομένων
Πρόσφατα Άρθρα Art
Θησαυρός στο… φως – Αγόρασε πολυέλαιο του Τζακομέτι με 250 λίρες και θα πουληθεί 7 εκατομμύρια
Art

Θησαυρός στο… φως – Αγόρασε πολυέλαιο του Τζακομέτι με 250 λίρες και θα πουληθεί 7 εκατομμύρια

Δημιουργίες του Αλμπέρτο Τζακομέτι είναι τα πιο ακριβά έργα γλυπτικής που μπορεί κανείς να αγοράσει σε δημοπρασία.

Μπετόβεν: Είχε κάνει ποτέ σεξ στη ζωή του;
Art

Γιατί ο Μπετόβεν απεχθανόταν το σεξ;

Σύμφωνα με τον συγγραφέα, Νόρμαν Λέμπρεχτ ο Μπετόβεν ερωτευόταν συχνά γυναίκες

Louis Vuitton: Πλημμυρίζει με χρωματιστές βούλες αξιοθέατα
Art

Louis Vuitton: Γιατί χρωματίζει με βούλες τα αξιοθέατα

Η Γιαπωνέζα καλλιτέχνιδα Yayoi Kusama συνεργάζεται για δεύτερη φορά με τον διάσημο οίκο μόδας σε ένα εκκεντρικό project.

Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης: Ποιες ατομικές εκθέσεις εγκαινιάζονται
Art

«Modern Love»: Εγκαίνια από σήμερα των ατομικών εκθέσεων στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Η αγάπη στα χρόνια της «Ψυχρής Οικειότητας» εγκαινιάστηκε τον Δεκέμβριο του 2022, σε επιμέλεια της διευθύντριας του ΕΜΣΤ Κατερίνας Γρέγου.

«Oλα είναι έτοιμα κατά 99% να υποδεχθούν τον Τουταγχαμών»
Art

«Oλα είναι έτοιμα κατά 99% να υποδεχθούν τον Τουταγχαμών»

Ο Χρήστος Λουφόπουλος, project control manager στην κατασκευή του Μεγάλου Αιγυπτιακού Μουσείου, μιλάει για τη μεγαλειώδη κατασκευή, τους Ελληνες που συμμετέχουν και τη νέα προθεσμία

Grandma Moses: Η γυναίκα που ξεκίνησε να ζωγραφίζει στα 77 της και έγινε σπουδαία
Art

Grandma Moses: Η γυναίκα που ξεκίνησε να ζωγραφίζει στα 77 της και έγινε σπουδαία

«Αν δεν είχα αρχίσει να ζωγραφίζω, θα είχα εκθρέψει κοτόπουλα» έλεγε η φοβερή και τρομερή Anna Mary Robertson, γνωστή ως Grandma Moses.

Θραψανό: Γνωρίστε το χωριό που κρατά ζωντανή την τέχνη του αγγειοπλάστη – Τα πιθάρια του φτάνουν από Αυστραλία μέχρι Αμερική
Video
Art

Zωντανή η τέχνη του αγγειοπλάστη στο Θραψανό - Τα πιθάρια φτάνουν από Αυστραλία μέχρι Αμερική

Στο Θραψανό η τέχνη της αγγειοπλαστικής είναι κάτι παραπάνω από ζωντανή, αφού υπάρχουν 17 ενεργά εργαστήρια κεραμικής.

Μια εντυπωσιακή έκθεση για τον Μέγα Αλέξανδρο στο Κουβέιτ
Video
Art

Μια εντυπωσιακή έκθεση για τον Μέγα Αλέξανδρο στο Κουβέιτ

Η έκθεση του Μάκη Βαρλάμη με 79 έργα ζωγραφικής και γλυπτά εγκαινιάστηκε στο Πολιτιστικό Κέντρο Contemporary Art Platform (CAP)

Ο Banksy του Λονδίνου; Συγκλονιστικές αναμνήσεις σε πινακίδες
Art

Ο Banksy του Λονδίνου; Συγκλονιστικές αναμνήσεις σε πινακίδες

Αναμνήσεις που μετατράπηκαν σε έργο τέχνης και θυμίζουν κάτι από Banksy.

Γιάννης Γαΐτης: Νέα έκθεση στο Ίδρυμα Θεοχαράκη με αφορμή τα 100 χρόνια από τη γέννησή του
Art

Γιάννης Γαΐτης: Νέα έκθεση στο Ίδρυμα Θεοχαράκη με αφορμή τα 100 χρόνια από τη γέννησή του

Από τις 8 Φεβρουαρίου

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Άγιο Όρος: Τον Μάρτιο στη Μητρόπολη Αθηνών η ιστορική εικόνα «Άξιον Εστί»
Ελλάδα

Άγιο Όρος: Τον Μάρτιο στη Μητρόπολη Αθηνών η ιστορική εικόνα «Άξιον Εστί»

Ισπανία: Στέλνει έξι άρματα μάχης τύπου Leopard στην Ουκρανία
Κόσμος

Ισπανία: Στέλνει έξι άρματα μάχης τύπου Leopard στην Ουκρανία

Τουρκία: Πρέπει να πανηγυρίζει η Ελλάδα αν χάσει ο Ερντογάν;
Πολιτική

Τουρκία: Πρέπει να πανηγυρίζει η Ελλάδα αν χάσει ο Ερντογάν;

ΕΔΟΑΟ: Εκσυγχρονίζεται το σύστημα ελέγχου των οίνων ΠΟΠ
Agro-in

ΕΔΟΑΟ: Εκσυγχρονίζεται το σύστημα ελέγχου των οίνων ΠΟΠ

Enzo… Madness: Το χρονικό της πιο «τρελής» μεταγραφής των τελευταίων ετών
Σπορ

Enzo… Madness: Το χρονικό της πιο «τρελής» μεταγραφής των τελευταίων ετών

Ο καημός της Φραγκοσυριανής
Άποψη

Ο καημός της Φραγκοσυριανής

Η ελληνική γλώσσα στο διάβα του χρόνου: Το κυπριακό συλλαβάριο
Language & Literature

Η ελληνική γλώσσα στο διάβα του χρόνου: Το κυπριακό συλλαβάριο

Mercedes GLE: Πληθωρική ανανέωση με έμφαση στην ηλεκτρική τεχνολογία
Αυτοκίνητο

Mercedes GLE: Πληθωρική ανανέωση με έμφαση στην ηλεκτρική τεχνολογία

Ομάδα δράσης Ευρώπης – Αμερικής για την καταπολέμηση του καρκίνου
Υγεία

Ομάδα δράσης Ευρώπης – Αμερικής για την καταπολέμηση του καρκίνου

Γιούλη Ζήκου: Η παράσταση μου είναι ένα είδος ευγνωμοσύνης για όλα τα σκυλιά
Interviews

Γιούλη Ζήκου: Η παράσταση μου είναι ένα είδος ευγνωμοσύνης για όλα τα σκυλιά

Κομοτηνή: Απολύονται οι καθαρίστριες του νοσοκομείου
IN TV

Κομοτηνή: Απολύονται οι καθαρίστριες του νοσοκομείου

Σαμοθράκη: Διθυραμβικά σχόλια από το CNN για το ελληνικό νησί
Planet Travel

Σαμοθράκη: Διθυραμβικά σχόλια από το CNN για το ελληνικό νησί

Γιούλη Ζήκου: Η παράσταση μου είναι ένα είδος ευγνωμοσύνης για όλα τα σκυλιά
Interviews

Γιούλη Ζήκου: Η παράσταση μου είναι ένα είδος ευγνωμοσύνης για όλα τα σκυλιά

Barbie: Μετά τα ακουστικά βαρηκοΐας κυκλοφορεί η κούκλα με σκολίωση
Viral

Barbie: Μετά τα ακουστικά βαρηκοΐας κυκλοφορεί η κούκλα με σκολίωση

Ταΰγετος: Άφθαστα μεγαλοπρεπής
The Experts Way

Ταΰγετος: Άφθαστα μεγαλοπρεπής

Στα «ΝΕΑ» της Τετάρτης: Κόφτης στο ρεύμα
Media

Στα «ΝΕΑ» της Τετάρτης: Κόφτης στο ρεύμα

Χειμερινές εκπτώσεις: 5 κινητά που αξίζει να αγοράσετε
Τα Νέα της Αγοράς

Χειμερινές εκπτώσεις: 5 κινητά που αξίζει να αγοράσετε

Δραματικά συμπεράσματα για την πορεία του καρκίνου στη χώρα μας από το πρώτο Μητρώο Ανισοτήτων για τον καρκίνο στην Ε.Ε.

Αμείωτη παραμένει η θνησιμότητα από καρκίνο στην Ελλάδα την τελευταία 20ετία, παρά την πρόοδο της ιατρικής και παρά το γεγονός ότι η συχνότητα της νόσου είναι κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, τη στιγμή που είμαστε δεινοί καπνιστές και παχύσαρκοι.

Αιτία είναι οι ανυπαρξία οργανωμένων προγραμμάτων προληπτικού ελέγχου στον πληθυσμό και η αδυναμία πρόσβασης στην κατάλληλη περίθαλψη, πρόβλημα που εντάθηκε ιδιαίτερα στα χρόνια της οικονομικής κρίσης με τον δραστικό περιορισμό των δημοσίων δομών περίθαλψης, καθώς και στην προηγούμενη διετία της πανδημίας όπου υπήρξε αδυναμία πρόσβασης σε χειρουργικές επεμβάσεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
13 βήματα για καλύτερη αντιμετώπιση του καρκίνου

Τα στοιχεία αυτά επισημαίνονται στο πρώτο προφίλ της Ελλάδας για τον καρκίνο 2023, που εκπονήθηκε από το Παρατηρητήριο Υγείας της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ, για την κατάρτιση του Μητρώου Ανισοτήτων για τον Καρκίνο της Ε.Ε. στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Σχεδίου για τον Καρκίνο, της Ε.Ε.

Το νέο Μητρώο, δείχνει την έλλειψη κέντρων ακτινοθεραπείας στη χώρα μας, καθώς αντιστοιχούν 6,7 επιταχυντές ανά 100.000 πληθυσμού, έναντι 8,9 στην Ευρώπη, ενώ το κατά κεφαλήν κόστος της νόσου περιορίζεται στα 229 ευρώ από 326 ευρώ στην Ευρώπη.

Πολύ χειρότερα, μαζί με την έλλειψη δομών περίθαλψης ιδίως στην περιφέρεια της χώρας, το παρατηρητήριο διαπιστώνει την έλλειψη ειδικευμένου προσωπικού υγειονομικών, καθώς και έλλειμμα στην εκπαίδευση των γιατρών και λοιπών υγειονομικών στην ογκολογία, την έλλειψη μηχανισμών ελέγχου, ενώ η ποιότητα στις αντικαρκινικές υπηρεσίες υγείας σπανίως μπορεί να αποδειχθεί.

Τα προβλήματα αυτά δημιουργούν ανυπέρβλητα εμπόδια κυρίως σε πληθυσμούς που είναι περιθωριοποιημένοι, απομονωμένοι και δεν μπορούν να υποστηριχθούν από τις υπηρεσίες υγείας.

Αύξηση θνησιμότητας

Οι πρόωροι θάνατοι από καρκίνο αναμένεται να αυξηθούν στο 8% ως το 2030, ποσοστό πολύ υψηλότερο του 5,1% που αποτελεί στόχο της Βιώσιμης Ανάπτυξης. Η πρόβλεψη αιτιολογείται από δομικά προβλήματα που υπάρχουν με το ανθρώπινο δυναμικό στις διαγνωστικές και θεραπευτικές μονάδες, τον απαρχαιωμένο εξοπλισμό, τον κατακερματισμό των υπηρεσιών, την ανύπαρκτη πρόληψη, την έλλειψη προσυμπτωματικού ελέγχου και την αύξηση των παραγόντων κινδύνου στους πιο ευάλωτους πληθυσμούς.

Παράγοντες κινδύνου

Και παρότι οι γυναίκες είναι πιο ευαισθητοποιημένες και ακολουθούν οι ίδιες προγράμματα προσυμπτωματικού ελέγχου για καρκίνο τραχήλου της μήτρας και μαστού, η μείωση της θνησιμότητας την τελευταία 20ετία έπεσε μόλις κατά 4%, ενώ στους άνδρες έπεσε κατά 14%, δημιουργώντας έναν μέσο όρο της τάξης του 10% για άνδρες και γυναίκες συνολικά, ποσοστό που είναι το μικρότερο στην Ε.Ε.

Οι Έλληνες παραμένουν οι δεύτεροι συχνότεροι καπνιστές μετά του Βούλγαρους παρά την εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου, εξαιτίας του εισπρακτικού χαρακτήρα των μέτρων, αντί της πρόληψης.

Αντίστοιχα, το 58% των Ελλήνων είναι υπέρβαροι ή παχύσαρκοι με το ποσοστό να έχει αυξηθεί κατά 4 μονάδες από το 2014, όταν στις χώρες με αντίστοιχες διατροφικές συνήθειες, τα ποσοστά είναι χαμηλότερα, πχ. Στην Ιταλία 46%, την Κύπρο 50% και την Ισπανία 54%.

Παρότι η κατανάλωση αλκοόλ στην Ελλάδα είναι εξαιρετικά χαμηλή σε σχέση με τη λοιπή Ευρώπη, δεν υπάρχουν μέτρα πρόληψης και επιπλέον, η έκθεση σε ατμοσφαιρική ρύπανση θεωρείται υψηλή και ευθύνεται για το 5% των θανάτων στη χώρα.

Οικονομικοί κίνδυνοι

Η περιορισμένη κοινωνική προστασία θέτει τους ασθενείς με καρκίνο σε οικονομικό κίνδυνο. Οι χρόνοι αναμονής για διάγνωση και θεραπεία του καρκίνου στο δημόσιο τομέα μπορεί να είναι μεγάλοι στην Ελλάδα. Αυτό, σε συνδυασμό με την έλλειψη ρυθμίσεων για τον ιδιωτικό τομέα υγείας και προστατευτικών μέτρων, έχει αυξήσει την απευθείας οικονομική επιβάρυνση, κυρίως των φτωχότερων νοικοκυριών, που βρίσκονται αντιμέτωπα με καταστροφικές δαπάνες για την υγεία.

Επιπλέον, το αυξανόμενο κόστος ζωής, εν μέρει λόγω του αυξανόμενου πληθωρισμού, αναγκάζει τα νοικοκυριά να μην κάνουν έγκαιρα τον προληπτικό έλεγχο και να αναβάλουν τη θεραπεία, με επιπτώσεις τόσο στη συχνότητα του καρκίνου, όσο και στα ποσοστά επιβίωσης.

Στη διάρκεια της οικονομικής κρίσης και στην κορύφωση των ακάλυπτων ιατρικών αναγκών, σε ασθενείς με πρώιμο και τοπικά προχωρημένο καρκίνο του μαστού, η συνολική μέση ιδιωτική δαπάνη από τη διάγνωση έως το τέλος της θεραπείας υπολογίστηκε σε 4.706 ευρώ, σε μια μέση περίοδο 10,5 μηνών.

Σχεδόν τα μισά νοικοκυριά με ένα μέλος με καρκίνο του μαστού ξόδεψαν πάνω από το 20% του συνολικού εισοδήματός τους για θεραπεία, ένα στα τρία νοικοκυριά ξόδεψε πάνω από 50%. Αυτά τα ποσοστά δείχνουν ότι ένα σημαντικό ποσοστό του πληθυσμού παραμένει σε μεγάλο κίνδυνο καταστροφικών δαπανών εάν ένα μέλος του νοικοκυριού έχει καρκίνο. Τα νοικοκυριά αντιμετωπίζουν επίσης πρόσθετο μη κλινικό κόστος λόγω των ανισοτήτων στην πρόσβαση. Ομοίως, στη διάρκεια της πανδημίας, όταν πολλές επιχειρήσεις έκλεισαν και μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού έχασε τη δουλειά του λόγω καραντίνας, τα νοικοκυριά οδηγήθηκαν σε αναβολή της διάγνωσης και περίθαλψης του καρκίνου και σε αναζήτηση χρηματοδότησης για περίθαλψη σε ιδιωτικά νοσοκομεία.

Έλλειψη ογκολογικών ειδικοτήτων

Το ελληνικό σύστημα υγείας και –κυρίως– ο δημόσιος τομέας έχει σημαντικές ελλείψεις σε εξειδικευμένο ογκολογικό προσωπικό, όπως παθολόγους, αιματολόγους, χειρουργούς ογκολόγους, ογκολόγους ακτινοβολίας, ογκολογικούς νοσηλευτές και τεχνικό προσωπικό για τη διαχείριση του ογκολογικού εξοπλισμού υψηλής τεχνολογίας. Επίσης, λείπουν οι ομάδες συνδυασμού δεξιοτήτων που απαιτούνται για μια ασθενοκεντρική προσέγγιση, όπως οι κοινωνικοί λειτουργοί της ογκολογίας, οι ψυχίατροι, οι ψυχολόγοι και οι διαιτολόγοι. Επιπλέον, ο αριθμός του μη κλινικού προσωπικού που επηρεάζει την ποιότητα της φροντίδας που παρέχεται σε ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών –όπως μηχανικοί και προσωπικό συντήρησης και διαχείρισης ιατρικού εξοπλισμού– είναι περιορισμένος και μειώνεται γρήγορα.

Όσον αφορά την κατάρτιση, η ιατρική ογκολογία είναι περιορισμένη στα προγράμματα σπουδών των ελληνικών ιατρικών σχολών: θεωρείται βασικό μάθημα μόνο σε δύο από τις επτά ιατρικές σχολές (μόλις στο 28,5% αυτών), ενώ στη γειτονική Ιταλία το ποσοστό είναι 89,1%. Επίσης, η χειρουργική ογκολογία δεν αναγνωρίζεται ακόμη ως αυτόνομη ειδικότητα, με αποτέλεσμα να υπάρχει κενό στην εκπαίδευση.

Και αυτά παρότι η Ελλάδα έχει τον υψηλότερο αριθμό ιατρών κατά κεφαλήν μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ, με 619,5 ανά 100.000 κατοίκους το 2020, το ποσοστό των γενικών ιατρών παραμένει το χαμηλότερο στην ΕΕ, με 44 ανά 100.000 κατοίκους. Αυτή η περιορισμένη ικανότητα πρωτοβάθμιας περίθαλψης σημαίνει ότι οι ασθενείς έχουν άμεση πρόσβαση σε νοσοκομειακή και εξειδικευμένη φροντίδα, δημιουργώντας σημεία συμφόρησης, αυξάνοντας τους χρόνους αναμονής και τελικά επηρεάζοντας την ποιότητα της περίθαλψης.

Η ακτινοθεραπεία

Οι δυνατότητες ακτινοθεραπείας είναι κάτω από τον μέσο όρο της ΕΕ, παρότι υπάρχει πληθώρα διαγνωστικού εξοπλισμού. Το 2019, η Ελλάδα διέθετε 71 γραμμικούς επιταχυντές για ακτινοθεραπεία συνολικά – αντιστοιχούν περίπου 7 μηχανήματα ανά εκατομμύριο πληθυσμού, που είναι κάτω από τον μέσο όρο της ΕΕ. Όλος ο εξοπλισμός υπάρχει σε νοσοκομεία, ενώ ορισμένες χώρες – όπως η Ιταλία – παρέχουν ακτινοθεραπεία και σε περιπατητικούς ασθενείς. Επιπλέον, τα κέντρα σωματιδιακής θεραπείας βρίσκονται μόνο στις δύο μεγάλες πόλεις, γεγονός που οδηγεί σε σοβαρές γεωγραφικές ανισότητες στην πρόσβαση.

Αντίθετα, περισσότεροι αξονικοί και μαγνητικοί τομογράφοι υπάρχουν σε εξωνοσοκομειακές δομές παρά στα νοσοκομεία. Το 2019, η Ελλάδα διέθετε 171 αξονικούς τομογράφους σε νοσοκομεία και 285 σε διαγνωστικά κέντρα, που αντιστοιχεί σε 4,3 ανά 100.000 πληθυσμού, αναλογία πολύ πάνω από τον μέσο όρο της ΕΕ που είναι 2,4. Επιπλέον, υπάρχουν 80 μονάδες μαγνητικής τομογραφίας σε νοσοκομεία και τρεις φορές περισσότερες (262) σε διαγνωστικά κέντρα. Ωστόσο, αυτό δεν οδηγεί απαραίτητα σε μεγαλύτερη πρόσβαση των ασθενών: οι περισσότεροι τομογράφοι βρίσκονται σε αστικές και ημιαστικές εγκαταστάσεις και εκείνοι σε εξωνοσοκομειακή φροντίδα είναι σχεδόν αποκλειστικά στον ιδιωτικό τομέα.

Καθυστερεί η πρόσβαση σε νέα φάρμακα

Η έγκαιρη πρόσβαση σε νέα αντικαρκινικά φάρμακα και ογκολογικά φάρμακα ακριβείας είναι υψίστης σημασίας για τους καρκινοπαθείς, αλλά στην Ελλάδα πρέπει συχνά να περιμένουν πολύ καιρό για να λάβουν σύγχρονα και καινοτόμα φάρμακα.

Το 2017, ο χρόνος εισόδου στην αγορά ενός ογκολογικού φαρμάκου στην Ελλάδα ξεπέρασε τον μέσο όρο της ΕΕ και αυτό επιδεινώθηκε με την πάροδο του χρόνου. Υπολογίστηκε ότι ο διάμεσος χρόνος από την άδεια κυκλοφορίας μέχρι την εισαγωγή νέων ογκολογικών φαρμάκων το 2021 ήταν περίπου 28 μήνες, όταν ο μέσος χρόνος μεταξύ της άδειας κυκλοφορίας και της πρώτης πρόσβασης μεταξύ 28 χωρών της ΕΕ ήταν σχεδόν ο μισός (398 ημέρες). Οι ασθενείς στη Γερμανία (17 ημέρες), στο Ηνωμένο Βασίλειο (22 ημέρες) και στην Αυστρία (31 ημέρες) είχαν την πιο γρήγορη πρόσβαση σε φάρμακα.

Οι ασθενείς αντιμετωπίζουν επίσης το πρόβλημα των ογκολογικών φαρμάκων ακριβείας που απαιτούν δοκιμή βιοδεικτών. αυτό είτε δεν είναι διαθέσιμο είτε δεν επιστρέφεται στην Ελλάδα. Έτσι, στους ασθενείς συνταγογραφούνται πολύ ακριβές και πολύπλοκες νέες θεραπείες ακριβείας, χωρίς να γνωρίζουν αν θα είναι επωφελείς για αυτούς και η χώρα σπαταλά χρήματα σε θεραπείες που μπορεί να μην ενδείκνυνται για τους ασθενείς που τις λαμβάνουν.

Ακολουθήστε το in.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr

Newsroom

PRESENTED BY
1ΑΠΟ 2
ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ
όρους της πολιτικής προστασίας δεδομένων
Πρόσφατα Άρθρα Art
Θησαυρός στο… φως – Αγόρασε πολυέλαιο του Τζακομέτι με 250 λίρες και θα πουληθεί 7 εκατομμύρια
Art

Θησαυρός στο… φως – Αγόρασε πολυέλαιο του Τζακομέτι με 250 λίρες και θα πουληθεί 7 εκατομμύρια

Δημιουργίες του Αλμπέρτο Τζακομέτι είναι τα πιο ακριβά έργα γλυπτικής που μπορεί κανείς να αγοράσει σε δημοπρασία.

Μπετόβεν: Είχε κάνει ποτέ σεξ στη ζωή του;
Art

Γιατί ο Μπετόβεν απεχθανόταν το σεξ;

Σύμφωνα με τον συγγραφέα, Νόρμαν Λέμπρεχτ ο Μπετόβεν ερωτευόταν συχνά γυναίκες

Louis Vuitton: Πλημμυρίζει με χρωματιστές βούλες αξιοθέατα
Art

Louis Vuitton: Γιατί χρωματίζει με βούλες τα αξιοθέατα

Η Γιαπωνέζα καλλιτέχνιδα Yayoi Kusama συνεργάζεται για δεύτερη φορά με τον διάσημο οίκο μόδας σε ένα εκκεντρικό project.

Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης: Ποιες ατομικές εκθέσεις εγκαινιάζονται
Art

«Modern Love»: Εγκαίνια από σήμερα των ατομικών εκθέσεων στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Η αγάπη στα χρόνια της «Ψυχρής Οικειότητας» εγκαινιάστηκε τον Δεκέμβριο του 2022, σε επιμέλεια της διευθύντριας του ΕΜΣΤ Κατερίνας Γρέγου.

«Oλα είναι έτοιμα κατά 99% να υποδεχθούν τον Τουταγχαμών»
Art

«Oλα είναι έτοιμα κατά 99% να υποδεχθούν τον Τουταγχαμών»

Ο Χρήστος Λουφόπουλος, project control manager στην κατασκευή του Μεγάλου Αιγυπτιακού Μουσείου, μιλάει για τη μεγαλειώδη κατασκευή, τους Ελληνες που συμμετέχουν και τη νέα προθεσμία

Grandma Moses: Η γυναίκα που ξεκίνησε να ζωγραφίζει στα 77 της και έγινε σπουδαία
Art

Grandma Moses: Η γυναίκα που ξεκίνησε να ζωγραφίζει στα 77 της και έγινε σπουδαία

«Αν δεν είχα αρχίσει να ζωγραφίζω, θα είχα εκθρέψει κοτόπουλα» έλεγε η φοβερή και τρομερή Anna Mary Robertson, γνωστή ως Grandma Moses.

Θραψανό: Γνωρίστε το χωριό που κρατά ζωντανή την τέχνη του αγγειοπλάστη – Τα πιθάρια του φτάνουν από Αυστραλία μέχρι Αμερική
Video
Art

Zωντανή η τέχνη του αγγειοπλάστη στο Θραψανό - Τα πιθάρια φτάνουν από Αυστραλία μέχρι Αμερική

Στο Θραψανό η τέχνη της αγγειοπλαστικής είναι κάτι παραπάνω από ζωντανή, αφού υπάρχουν 17 ενεργά εργαστήρια κεραμικής.

Μια εντυπωσιακή έκθεση για τον Μέγα Αλέξανδρο στο Κουβέιτ
Video
Art

Μια εντυπωσιακή έκθεση για τον Μέγα Αλέξανδρο στο Κουβέιτ

Η έκθεση του Μάκη Βαρλάμη με 79 έργα ζωγραφικής και γλυπτά εγκαινιάστηκε στο Πολιτιστικό Κέντρο Contemporary Art Platform (CAP)

Ο Banksy του Λονδίνου; Συγκλονιστικές αναμνήσεις σε πινακίδες
Art

Ο Banksy του Λονδίνου; Συγκλονιστικές αναμνήσεις σε πινακίδες

Αναμνήσεις που μετατράπηκαν σε έργο τέχνης και θυμίζουν κάτι από Banksy.

Γιάννης Γαΐτης: Νέα έκθεση στο Ίδρυμα Θεοχαράκη με αφορμή τα 100 χρόνια από τη γέννησή του
Art

Γιάννης Γαΐτης: Νέα έκθεση στο Ίδρυμα Θεοχαράκη με αφορμή τα 100 χρόνια από τη γέννησή του

Από τις 8 Φεβρουαρίου

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Άγιο Όρος: Τον Μάρτιο στη Μητρόπολη Αθηνών η ιστορική εικόνα «Άξιον Εστί»
Ελλάδα

Άγιο Όρος: Τον Μάρτιο στη Μητρόπολη Αθηνών η ιστορική εικόνα «Άξιον Εστί»

Ισπανία: Στέλνει έξι άρματα μάχης τύπου Leopard στην Ουκρανία
Κόσμος

Ισπανία: Στέλνει έξι άρματα μάχης τύπου Leopard στην Ουκρανία

Τουρκία: Πρέπει να πανηγυρίζει η Ελλάδα αν χάσει ο Ερντογάν;
Πολιτική

Τουρκία: Πρέπει να πανηγυρίζει η Ελλάδα αν χάσει ο Ερντογάν;

ΕΔΟΑΟ: Εκσυγχρονίζεται το σύστημα ελέγχου των οίνων ΠΟΠ
Agro-in

ΕΔΟΑΟ: Εκσυγχρονίζεται το σύστημα ελέγχου των οίνων ΠΟΠ

Enzo… Madness: Το χρονικό της πιο «τρελής» μεταγραφής των τελευταίων ετών
Σπορ

Enzo… Madness: Το χρονικό της πιο «τρελής» μεταγραφής των τελευταίων ετών

Ο καημός της Φραγκοσυριανής
Άποψη

Ο καημός της Φραγκοσυριανής

Η ελληνική γλώσσα στο διάβα του χρόνου: Το κυπριακό συλλαβάριο
Language & Literature

Η ελληνική γλώσσα στο διάβα του χρόνου: Το κυπριακό συλλαβάριο

Mercedes GLE: Πληθωρική ανανέωση με έμφαση στην ηλεκτρική τεχνολογία
Αυτοκίνητο

Mercedes GLE: Πληθωρική ανανέωση με έμφαση στην ηλεκτρική τεχνολογία

Ομάδα δράσης Ευρώπης – Αμερικής για την καταπολέμηση του καρκίνου
Υγεία

Ομάδα δράσης Ευρώπης – Αμερικής για την καταπολέμηση του καρκίνου

Γιούλη Ζήκου: Η παράσταση μου είναι ένα είδος ευγνωμοσύνης για όλα τα σκυλιά
Interviews

Γιούλη Ζήκου: Η παράσταση μου είναι ένα είδος ευγνωμοσύνης για όλα τα σκυλιά

Κομοτηνή: Απολύονται οι καθαρίστριες του νοσοκομείου
IN TV

Κομοτηνή: Απολύονται οι καθαρίστριες του νοσοκομείου

Σαμοθράκη: Διθυραμβικά σχόλια από το CNN για το ελληνικό νησί
Planet Travel

Σαμοθράκη: Διθυραμβικά σχόλια από το CNN για το ελληνικό νησί

Γιούλη Ζήκου: Η παράσταση μου είναι ένα είδος ευγνωμοσύνης για όλα τα σκυλιά
Interviews

Γιούλη Ζήκου: Η παράσταση μου είναι ένα είδος ευγνωμοσύνης για όλα τα σκυλιά

Barbie: Μετά τα ακουστικά βαρηκοΐας κυκλοφορεί η κούκλα με σκολίωση
Viral

Barbie: Μετά τα ακουστικά βαρηκοΐας κυκλοφορεί η κούκλα με σκολίωση

Ταΰγετος: Άφθαστα μεγαλοπρεπής
The Experts Way

Ταΰγετος: Άφθαστα μεγαλοπρεπής

Στα «ΝΕΑ» της Τετάρτης: Κόφτης στο ρεύμα
Media

Στα «ΝΕΑ» της Τετάρτης: Κόφτης στο ρεύμα

Χειμερινές εκπτώσεις: 5 κινητά που αξίζει να αγοράσετε
Τα Νέα της Αγοράς

Χειμερινές εκπτώσεις: 5 κινητά που αξίζει να αγοράσετε

latestbutton