Η προβλήτα που «γέρνει», με φόντο την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ
Δεν είναι παλάτι χτισμένο στην άμμο, είναι όμως μια προβλήτα χτισμένη πάνω σε ένα ναυάγιο. Ο λόγος για την Προβλήτα Ι του ΟΛΠ, που όπως όλα δείχνουν θεμελιώθηκε πάνω στο ναυάγιο του «Αγιος Νεκτάριος». Η προβλήτα υπέστη καθίζηση, και το ΤΑΙΠΕΔ ζητά από το ΔΣ του ΟΛΠ δικαστική διερεύνηση της υπόθεσης, η οποία θα έχει κόστος, τόσο σε ό,τι αφορά την αποκατάσταση της ζημιάς, όσο και λόγω της επικείμενης ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού.
Δεν είναι παλάτι χτισμένο στην άμμο, είναι όμως μια προβλήτα χτισμένη πάνω σε ένα ναυάγιο. Ο λόγος για την Προβλήτα Ι του ΟΛΠ, που όπως όλα δείχνουν θεμελιώθηκε πάνω στο ναυάγιο του «Αγιος Νεκτάριος» το οποίο δεν ανεκλύστηκε όπως θα έπρεπε.
Η προβλήτα υπέστη καθίζηση, και το ΤΑΙΠΕΔ ζητά από το ΔΣ του ΟΛΠ δικαστική διερεύνηση της υπόθεσης, η οποία θα έχει κόστος, τόσο σε ό,τι αφορά την αποκατάσταση της ζημιάς, όσο και λόγω της επικείμενης ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο τεχνικός σύμβουλος που όρισε το ΤΑΙΠΕΔ για να εξετάσει το πρόβλημα εκτίμησε ότι η αποκατάσταση του δαπέδου, των σιδηροτροχιών και των γερανογεφυρών του ΟΛΠ, που υπέστησαν ζημιές λόγω της καθίζησης, θα στοιχίσει περί τα 20 εκατ. ευρώ.
Εκτός αυτού, η ζημιά για τον Οργανισμό είναι μεγαλύτερη, καθώς περιορίστηκε η δυναμικότητα μεταφοράς εμποροκιβωτίων και επλήγη η αξιοπιστία του, την ώρα που ανοίγουν οι προσφορές για την ιδιωτικοποίησή του.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι προ ετών για το έργο δαπανήθηκαν περίπου 70 εκατ. ευρώ και προκειμένου να χρηματοδοτηθεί, ο ΟΛΠ είχε προχωρήσει σε δανεισμό.
Η Προβλήτα Ι ανήκει στον ΟΛΠ, ενώ οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ βρίσκονται υπό τη διαχείριση της κινεζικής Cosco, που έχει καταθέσει (πιθανότατα) τη μοναδική προσφορά για το 67% των μετοχών του ΟΛΠ.
Το ζήτημα λαμβάνει διαστάσεις λόγω της συγκυρίας, καθώς ο νέος ιδιοκτήτης του ΟΛΠ θα πρέπει να επενδύσει για την αποκατάσταση του Προβλήτα Ι.
Με επιστολή του ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας ζητά από το ΔΣ του ΟΛΠ να προχωρήσει σε αγωγές και να διερευνηθούν οι τυχόν αστικές ή ποινικές ευθύνες όσων εμπλέκονται στην κατασκευή και παραλαβή του έργου.
Η υπόθεση αναμένεται να παραπεμφθεί στη Δικαιοσύνη, ενώ έρευνα διεξάγει και το Σώμα Επιθεώρησης Δημόσιας Διοίκησης.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
- Τσερνόμπιλ: Η προστατευτική κατασκευή δεν μπλοκάρει πλέον τη ραδιενέργεια οκτώ μήνες μετά το πλήγμα
- Κακοκαιρία Byron: Συναγερμός στη Λάρισα – Πλημμύρισαν τα πρώτα σπίτια από την υπερχείλιση του Ενιπέα
- Ο Μπόρζες αποθέωσε τον Ιωαννίδη μετά από το Μπενφίκα – Σπόρτινγκ
- Ποιοτική απασχόληση: Για την εργασιακή Ιθάκη… είναι μακρύς ο δρόμος
- Γιατί και πώς να παίξετε με τον σκύλο σας
- Πιο αγγλικό δεν έχει – Θα γράψουν οι Oasis το κομμάτι για την επόμενη ταινία του Τζέιμς Μποντ;

