ΣτΕ: Συνταγματική η έκτακτη εφάπαξ εισφορά στους πλοιοκτήτες το 2010
Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας με τρεις αποφάσεις της έκρινε συνταγματική και νόμιμη την έκτακτη εφάπαξ εισφορά κοινωνικής ευθύνης που επιβλήθηκε το 2010 στους εφοπλιστές (πλοιοκτήτες).
Ειδικότερα, η Ολομέλεια απέρριψε τις προσφυγές λιβεριανών συμφερόντων εταιρείας, που εκμεταλλεύεται στην Ελλάδα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία με ελληνική σημαία, κρίνοντας ότι έκτακτη εφάπαξ εισφορά δεν αποτελεί φόρο εισοδήματος και η επιβολή της είναι συνταγματική.
Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας με τρεις αποφάσεις της έκρινε συνταγματική και νόμιμη την έκτακτη εφάπαξ εισφορά κοινωνικής ευθύνης που επιβλήθηκε το 2010 με το νόμο 3825/2010 στους εφοπλιστές (πλοιοκτήτες).
Ειδικότερα, η Ολομέλεια του ΣτΕ με τις υπ’ αριθμ. 1-3/2016 αποφάσεις της απέρριψε τις προσφυγές λιβεριανών συμφερόντων εταιρείας η οποία εκμεταλλεύεται στην Ελλάδα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία με ελληνική σημαία, άνω των 3.000 κόρων, κρίνοντας ότι έκτακτη εφάπαξ εισφορά κοινωνικής ευθύνης δεν αποτελεί φόρο εισοδήματος και η επιβολή της είναι συνταγματική.
Στην ναυτιλιακή εταιρεία είχε επιβληθεί το 2010 έκτακτη εφάπαξ εισφορά κοινωνικής ευθύνης συνολικού ύψους 679.293 ευρώ και είχε βεβαιωθεί το ποσό αυτό από την ΔΟΥ Πλοίων Πειραιά.
Στο Διοικητικό Πρωτοδικείο και Εφετείο Πειραιά η ναυτιλιακή εταιρεία έχασε τη δικαστική μάχη και άσκησε αναίρεση στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Η Ολομέλεια του ανωτάτου ακυρωτικού δικαστηρίου επισημαίνει στις αποφάσεις της ότι η εν λόγω έκτακτη οικονομική επιβάρυνση επιβλήθηκε με το νόμο 3845/2010 ο οποίος αποσκοπούσε «στην αντιμετώπιση της οξυτάτης κρίσης δημοσίου χρέους και ελλείμματος, που είχε καταστήσει αδύνατη την εξυπηρέτηση των δανειακών αναγκών της χώρας και πιθανή τη χρεοκοπία της, καθώς και την εν γένει εξυγίανση των δημοσίων οικονομικών».
Η έκτακτη οικονομική επιβάρυνση επιβλήθηκε μόνο για ένα έτος και αποσκοπούσε «στην αντιμετώπιση της οξύτατης οικονομικής κρίσης που σοβούσε στην χώρα», σημειώνουν οι σύμβουλοι Επικρατείας.
Όπως αναφέρεται στις δικαστικές αποφάσεις, στην εισφορά αυτή υπόκεινται και οι εταιρείες που έχουν στην κυριότητά τους πλοία εγγεγραμμένα σε ελληνικό νηολόγιο, όπως εξάλλου προκύπτει και από την αιτιολογική έκθεση του νόμου 3845/2010.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ
- Netflix: Αλλάζει το τοπίο στην ψυχαγωγία – Τι σημαίνει η εξαγορά της Warner
- Athens Airport Soars as Luxury Travel Rebounds
- Έχει καταλάβει η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη την εθνική ζημιά που έκανε με την υπόθεση Predator;
- Ρεάλ Σοσιεδάδ: Πρόληψη τραυματισμών με τεχνολογία κβαντικής έμπνευσης
- Πτώση βράχων στη λεωφόρο Αθηνών-Σουνίου – Κλειστή η δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας
- Κείτ Γουίνσλετ: Περπατώντας στο κόκκινο χαλί αγκαλιά με τον γιο της στην πρεμιέρα της ταινίας τους


