Ο γερμανικός όμιλος ανακοίνωσε ότι στο πλαίσιο των εσωτερικών ερευνών που διεξάγονται για τη διαλεύκανση του ζητήματος των diesel κινητήρων εντόπισε «ανακολουθίες» μεταξύ των επιπέδων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα αυτοκινήτων του και των αντίστοιχων μεγεθών που καθορίζονται κατά τις διαδικασίες έγκρισης τύπου, εύρημα που επηρεάζει 800.000 αυτοκίνητα του VW Group.

Όπως σημειώνει ο όμιλος, σχετικά με το νέο αυτό εύρημα, κατά τους ελέγχους που διεξάγονται σε όλες τις διαδικασίες λόγω του ζητήματος με τους diesel κινητήρες, προέκυψε ότι τα επίπεδα εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και κατ΄επέκταση τα μεγέθη κατανάλωσης καυσίμου ορισμένων μοντέλων που προσδιορίστηκαν κατά τις διαδικασίες έγκρισης τύπου, εμφανίζονται ονομαστικά χαμηλότερα. Όπως διευκρινίζεται η πλειονότητα των μοντέλων αυτών είναι πετρελαιοκίνητα.

Σύμφωνα, μάλιστα, με δηλώσεις εκπροσώπου του γερμανικού ομίλου στον Τύπο πρόκειται για μοντέλα των VW, Seat, Skoda και Audi με κινητήρες diesel 1,4, 1,6 και 2,0 λίτρων που κατασκευάστηκαν από το 2012 και εφεξής και στα οποία οι τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε ορισμένες περιπτώσεις έχουν απόκλιση από 10 έως 15% σε σχέση με τις ονομαστικές τιμές τους.

Επίσης, σύμφωνα με το γερμανικό όμιλο το κόστος που θα προκύψει για τον ίδιο από το νέο αυτό εύρημα υπολογίζεται να ανέλθει σε περίπου δύο δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ η VW ΑG δεσμεύτηκε να ξεκινήσει άμεσα συζητήσεις με τις αρμόδιες αρχές έγκρισης τύπου προκειμένου να προσδιοριστούν με ακρίβεια οι επιπτώσεις -νομικές και οικονομικές- που προκύπτουν από το ζήτημα.

Σε ό,τι αφορά την αποκατάσταση, όπως διευκρινίζει ο γερμανικός όμιλος στη σχετική ανακοίνωσή του θα κάνει οτιδήποτε είναι δυνατόν προκειμένου να αποσαφηνίσει τάχιστα τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν και να διασφαλίσει ότι τα οχήματα που επηρεάζονται θα εμφανίζονται στην σωστή κατηγορία με βάση τα επίπεδα εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Όπως επίσης υπογραμμίζει ο γερμανικός όμιλος το νέο αυτό ζήτημα δεν επηρεάζει καθ’ οποιονδήποτε τρόπο την ασφάλειας των αυτοκινήτων.

Στην νέα αυτή τροπή αναφέρθηκε και ο νέος επικεφαλής του ομίλου, Matthias Mueller, ο οποίος στη σχετική ανακοίνωσή του αναφέρει: «Προσπάθησα εξαρχής να ξεκαθαρίσω συνολικά και σε βάθος μια σειρά γεγονότων. Δεν θα σταματήσουμε σε τίποτα και σε κανέναν. Πρόκειται για μια επίπονη διαδικασία η οποία όμως είναι και η μοναδική εναλλακτική μας. Για εμάς το μόνο που μετράει είναι η αλήθεια. Αυτή είναι η βάση για τον επαναπροσδιορισμό αρχών που έχει ανάγκη η VW», ενώ κατέληξε μεταφέροντας τη δέσμευση του ΔΣ της VW AG για «πλήρη διαύγεια και διαφάνεια».

auto.in.gr