Καθηλωτικό τέλος και παραμυθένια αφήγηση στον «Κύκλο με την κιμωλία»
Το γοητευτικό, λαϊκό παραμύθι αναβιώνει με λυρισμό, ελκυστική αφήγηση και ποιοτικές ερμηνείες. Τα σκηνικά κερδίζουν από την πρώτη στιγμή το θεατή που έχει συχνά την αίσθηση ότι βρίσκεται σε μια παραμυθούπολη, με το θέατρο σκιών να εμφανίζεται σε ορισμένα σημεία με έξυπνο τρόπο.
Το βασικό μήνυμα αναδεικνύεται με ένα τόσο δραματικό, αλλά και τόσο γλυκό τρόπο. Με προσήλωση , αγωνία, και το αίσθημα δικαίου να τον διακατέχει, ο θεατής παρακολουθεί τη «μάχη» ανάμεσα στη βιολογική μητέρα του παιδιού και στη Γρούσα.
Οι δύο γυναίκες καλούνται να τραβήξουν το παιδί από τον κύκλο, πιάνοντας με δύναμη τα χέρια του. Εκείνη που το κερδίζει δεν είναι η βιολογική μητέρα, αλλά η Γρούσα που το έχει αναθρέψει, και που παρά την οικονομική της δυσμένεια έβρισκε πάντα φαγητό για εκείνο.
Η παράσταση τονίζει τη σημασία της καλοσύνης, αλλά παράλληλα αναδεικνύει και την αξιακή μεταπολεμική σαπίλα του ‘45. Η διαφθορά, οι κοινωνικές ανισότητες, η έλλειψη ηθικής και η αρρωστημένη εγωπάθεια βγαίνουν ξεκάθαρα στην επιφάνεια.
Στο φως βγαίνει και η «κουτοπονηριά», ο ρατσισμός των πλουσίων απέναντι στους φτωχούς, όπως και η επικίνδυνη δίψα για χρήμα και οι σκοταδιστικές πεποιθήσεις.
Με έξυπνο τρόπο, δε, το παραμύθι μπολιάζει με καίρια ζητήματα της ανθρώπινης ύπαρξης. Το λαϊκό στοιχείο «ανεβαίνει» με ρεαλιστικό τρόπο, και ο υπερφίαλος κόσμος της αριστοκρατίας παρουσιάζεται με απόλυτα σατιρικό ύφος.
Η εμβληματική μουσική του Μάνου Χατζιδάκι είναι ένα από τα δυνατά χαρτιά της παράστασης, όπως και τα σκηνικά και τα κοστούμια.
Στο ρόλο του αφηγητή, ο Δημήτρης Λιγνάδης δίνει ελκυστικό τόνο στην ιστορία, με τη φωνή του να βοηθά στην κατανόηση του έργου, και την πλοκή να ρέει με παραμυθένιο τρόπο. Όταν, δε, τραγουδά αναδεικνύεται η δύναμη του έργου του Μπρεχτ.
Ξεχωρίζει και η Μαρία Πρωτόπαππα με τη χαρακτηριστική φωνή της που μαρτυρά καλοσύνη και αγωνία. Μέσα από την ερμηνεία της συγκινεί η πάλη μιας φτωχής γυναίκας ενάντια σε μια μεγάλη κρίση.
Με επιτυχημένο τρόπο ενσαρκώνει ο Αιμίλιος Χειλάκης τον κουτοπόνηρο άντρα που παριστάνει το δικαστή και αιωρείται ανάμεσα στο κακό και το καλό. Το χιούμορ είναι βασικό στοιχείο της ερμηνείας του, και η δολοπλοκία βγαίνει αβίαστα.
Συνολικά, πρόκειται για μια ποιοτική παράσταση με επιτυχημένα σκηνικά και ερμηνείες που διακρίνονται από δράμα, συγκίνηση και χιούμορ. Ο θεατής φεύγοντας έχει πάρει ένα μάθημα καλοσύνης.
Ελισάβετ Σταμοπούλου
Συντελεστές
Μετάφραση: Οδυσσέας Ελύτης
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης
Σκηνικά- Κοστούμια : Λίλη Πεζανού
Χορογράφος: Αμαλία Μπένετ
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Δραματουργική επεξεργασία: Μανώλης Δούνιας
Βοηθός σκηνοθέτη: Έλενα Σκουλά
Βοηθός σκηνογράφου-ενδυματολόγου :Κατερίνα Καψή
Βοηθός παραγωγής : Αλέξανδρος Μπεκιάρης
Πρωταγωνιστούν: Αιμίλιος Χειλάκης, Μαρία Πρωτόπαππα, Ελισάβετ Μουτάφη, Αποστόλης Τότσικας.
Αφηγητής ο Δημήτρης Λιγνάδης
Παίζουν αλφαβητικά: Δέσποινα Γιαννοπούλου, Παναγιώτης Εξαρχέας, Σταύρος Καραγιάννης, Κώστας Κορωναίος, Ελένη Κούστα , Χριστιάννα Μαντζουράνη, Πηνελόπη Μαρκοπούλου Άγγελος Μπούρας, Γιώργος Παπανδρέου, Γρηγόρης Ποιμενίδης , Σπύρος Τσεκούρας, Βαγγέλης Ψωμάς.
Παραστάσεις:
Τετάρτη & Κυριακή 19:15
Πέμπτη, Παρασκευή & Σάββατο 20:15Τιμές Εισιτηρίων:
Τετάρτη έως Παρασκευή
Πλατεία : 11€, 13€, 17€, 21€, 25€, 31€, V.I.P. 50€
Εξώστης : 11€, 13€, 15€, 19€, 23€
Θεωρεία Εξώστη : 11€, 13€, 17€, 21€, V.I.P. 41€
Σάββατο & Κυριακή
Πλατεία : 14€, 18€, 22€, 26€, 32€, 38€, V.I.P. 60€
Εξώστης : 12€, 14€, 18€, 22€, 26€
Θεωρεία Εξώστη : 14€, 18€, 22€, 26€, V.I.P. 48€
Κρατήσεις – αγορά εισιτηρίων:
Στο τηλέφωνο 211 1000 365 & στο www.ticket365.gr
- Κλαούντια Ντελμέρ: Πέθανε η τραγουδίστρια, έπειτα από τη δύσκολη μάχη με τον καρκίνο
- «Είμαι αλεξικέραυνο» – Η Τζένιφερ Λόπεζ νιώθει αφόρητα παρεξηγημένη
- Νέα σενάρια από το εξωτερικό για Ράφα Σίλβα και ΑΕΚ
- Ινδία: Σφοδρή σύγκρουση τρένου με κοπάδι – Επτά ελέφαντες σκοτώθηκαν
- HOTΕΛ ΕΛVIRA: Τι θα δούμε στο αποψινό επεισόδιο στο MEGA
- Λεβαντόφσκι: Βήματα προς το αντίο

